Szukaj

Ocena kierowcy - Opel Movano III Furgon L3H2 FWD

Paweł Szmuc, 10 lat temu
Silnik 2.3 CDTI 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Opel Movano III Furgon L3H2 FWD 2.3 CDTI 100KM 74kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,15
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Znaczna poprawa w stosunku do poprzedniego modelu, chociaż i z niego byłem zadowolony. Ogólnie auto bez konkurencji w swojej klasie. Jak tego zajeżdżę to kupię taki sam model...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : drobne usterki nie uniemożliwiające jazdy
Układ elektryczny : "głupi i piskliwy" orginalny klakson
Przeniesienie napędu : słabe przeguby
4,0
Całokształt
Jest to mój w kolejności czwarty bus, drugie MOVANO, a jeździłem krócej lub dłużej prawie wszystkimi markami. Z obecnej oferty na rynku konkurować może z nim tylko Fiat Ducato, ale biorąc pod uwagę koszty eksploatacji, także on przegrywa. Wybrałem Opla bo w bliźniaczym Reanault wychodziło wyższe spalanie. Ergonomia kabiny w modelu 2010- została znacznie poprawiona w stosunku do poprzedniego modelu. Porównywalny pod tym względem jest tylko Sprinter. IVECO, FIAT-y, VW zostają w tyle. Wybrałem silnik 100KM ze względu na spalanie (125 i 150 palą o kilka litrów więcej, mój spala 8,5-9 l/100km). Przestrzeń ładunkowa doskonale przemyślana, bez problemu zamontowałem zabudowę serwisową, drugi rząd siedzeń i mam jeszcze sporo miejsca na towar. Po kupnie tego modelu, sprzedałem swojego Citroena C5, bo przestałem nim jeździć. Nawet na wakacje pojechaliśmy busem, zabierając rowery i mnóstwo innych rzeczy ;-)
Wrażenia
3,0
Silnik
Do silnika i turbiny nie mam na razie zastrzeżeń, z racji małej mocy kiepsko radzi sobie pod duże wzniesienia, ale coś kosztem czegoś (patrz niskie spalanie). Wolę w porfelu 500-1000 PLN miesięcznie więcej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia taka sama jak w poprzednim modelu - bez zastrzeżeń. Do sinika 100KM 6 bieg tylko na płaskim terenie i ew. lekką górkę, pod górę redukcja do 5. W miarę dynamiczne wyprzedzanie raczej na 4-ce.
4,0
Układ jezdny
Zaraz po kupnie wymieniałem lewy przegub (na liczniku było niecałe 150 000km). Aktualnie (215000km) zaczyna strzelać prawy. Może to przypadek, ale ciekawe co się dzieje w mocniejszych wersjach. Nie mam haka, ani nie przeładowuję samochodu. Jest to auto serwisowe, jeździ praktycznie cały czas z masą całkowitą 3t (nieraz przejeżdżam przez wagi na zakładach, więc mam darmowy pomiar). Szeroki rozstaw osi i krótki nawis z tyłu pozwala na jazdy w nierównym terenie i o dziwo podwoziem także rzadko szoruję po ziemi. Wada to wielki promień skrętu; zapomnijcie o zawróceniu na dwupasmówce z lewego pasa.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń; rewelacyjna widoczność na trasie, a po nabraniu doświadczenia wielkie szyby i lusterka pozwalają na precyzyjne parkowanie w mieście na miejscach dla osobówek. Trochę przeszkadza długość i szerokość - nie widać wąskich aut za tylnym zderzakiem (TICO, SEICENTO ;-))
5,0
Ergonomia
REWELACJA, sam bym tego tak nie wymyślił. Wielki plus dla projektantów wnętrza, mnóstwo schowków, pojemników na butelki i kawę, blat na laptopa, wysuwana podstawka i przegródki na dokumenty to jest to czego mi brakowało w poprzednim MOVANO. Naprawdę jest to wspaniałe wnętrze dla mojej branży, mobilne biuro.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń; zdjąłem tylną przegrodę a mimo to w zimie nadal jest ciepło. Odparowywanie czy rozmrażanie szyb błyskawiczne, nawet nie chce mi się wyciągać skrobaczki ;-).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Standardowe wnętrze bardzo wygodne dla dwóch osób, trzecia musi mieć krótkie nogi i nie opierać się o podłokietnik kierowcy bo źle to się dla niego skończy (patrz: nie denerwować kierowcy). Ja zrobiłem sobie wersję pięcioosobową (druga kanapa i podróżujemy jak campingiem. Można nawet zabrać materace i normalnie spać.
4,0
Wyciszenie
Jest lepiej jak w poprzednim modelu, ale to nie osobówka - nie ma co wybrzydzać... Denerwował mnie drętwy klakson, więc go wymieniłem na trąbę ze sprężarką a'la TIR. TERAZ JEST REWELACJA - wszyscy spier...ą.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo dobrze. Jak na dużego busa spalanie na poziomie 8,2 - 9 litrów to wynik nieosiągalny dla konkurencji. Testowałem pod tym względem inne busy - następny wynik przy podobnym stylu jazdy to 10l/100km. Były też przebiegi ze spalaniem 14l, a rekord to 16l (z uwagi na dobro tych marek nie podam nazwy). Oczywiście cały czas taki sam styl jazdy, a ładunek nawet trochę mniejszy (brak zabudowy, wszystko luzem). Całości dopełniają przeglądy co 45 tyś.
5,0
Stosunek jakość/cena
Najlepsza oferta na rynku i nie mam nic do dodania...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Oczywiście są; obydwa przeguby, krańcówka drzwi kierowcy, notorycznie żarówki (trzeba odnotować łatwą wymianę), w końcu założyłem światła do jazdy dziennej - wychodzi taniej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było, a na liczniku 215 tyś.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.3 CDTI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
0,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Opel Movano III Furgon L3H2 FWD