Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 306 I Cabrio

tomaszw80@o2.pl, 14 lat temu
Silnik 1.8 101KM 74kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 188 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 306 I Cabrio 1.8 101KM 74kW 1994-1997 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ocynkowana, ruda nie ma szans,ale są pewne newralgiczne miejsca którym należy się przyjrzeć.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Pękają uszczelniacze półosi - sygnałem są piski przy skręcaniu. Koszt samych gum jest bardzo niewielki.
Układ hamulcowy : Cylinderki na tylnej osi- mnie ciekły- ale może to z racji wieku. Koszt niewielki.
Zawieszenie : Tylna belka - jak zacznie piszczeć, skrzypiec to nie ma zmiłuj. Trzeba regenerować.
4,0
Całokształt
Swój samochód oceniam bardzo pozytywnie, ma kilka wad jednak odwdzięcza się piękną sylwetką i ogromną frajdą z jazdy - zwłaszcza latem. Jednak najważniejszą zasadą jest jak się dba tak się ma, I mając cabrio o tym trzeba pamiętać- wtedy autko się odwdzięczy.
Wrażenia
3,0
Silnik
Pracuje przyjemnie,choć nieznacznie nierówno na wolnych obrotach. Elastyczny ciągnie ładnie od niskich obrotów. Chociaż wcina już troszkę oleju, kompresji nie badałem. Jak na 101 koni można liczyć na więcej jednak masa robi swoje, a może koni coś mniej...z usterek padła sonda lambda, czujnik (gasł na wolnych obrotach) i jakiś przekaźnik. Generalnie jestem zadowolony.
4,0
Skrzynia biegów
Ładnie wybiera biegi, precyzyjna. Wsteczny czasem wejdzie z oporem, wystarczy wysprzęglić. W pewnym momencie biegi zaczęły wchodzić ciężko - samo minęło po 2-3ch dniach. Oleju w niej w ogóle nie wymieniam. Bez zarzutów.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo przyjemnie, kierownica momentalnie reaguje na ruch, auto świetnie trzyma się drogi. Bardzo dobre wspomaganie. Uwaga na półosie - i ich uszczelniacze - lepiej żeby nie popękały. Zawieszenie jak dla mnie to kompromis pomiędzy komfortem a sportem że się tak wyrażę. Minusem jest wrażliwe na polskie drogi zawieszenie- zwłaszcza przednie - i nie najlepsze hamulce. Za wyjątkiem ręcznego - ten jest świetny.
Komfort
3,0
Widoczność
Niezła, można się przyczepić do widoku przez tylną szybkę plexi i lusterek zewnętrznych.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu - jedyny minus to niewielki zakres pracy wycieraczek. Fotele bardzo wygodne i dobrze trzymają na boki.Nie chce się wysiadać.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie wydajne, wentylacja przy złożonym dachu to poezja:)Lato jest piękne a i zimą nie zmarzniesz w tym cabrio. Plusem jest osobny nawiew na szybkę tylną.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na cabrio przód super miejsca sporo, samochód nie jest wąski więc łokciami się nie będziecie zderzać. Z tyłu 2 osoby - nawet wysokie nie powinny narzekać na ciasnotę, no chyba że przesuniemy fotele maksymalnie do tyłu. To auto nie udaje 4 osobowego, ono nim naprawdę jest.
4,0
Wyciszenie
Przy większych prędkościach robi się głośniej, powyżej 140 może coś gdzieś gwizdać - wszystko zależy od stanu uszczelek. Wiadomo że przy złożonym dachu będzie głośniej, ale na tym polega urok tego samochodu. Fabryczne wygłuszenie drzwi wymaga poprawy, co też uczyniłem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na swoją pojemność pali rozsądne ilości paliwa. Najwięcej zależy od stylu jazdy. Jeżdżąc spokojnie zmieścimy się w 8miu litrach. Naprawy nie kosztują więcej niż zwykłych wersji nadwoziowych 306ki. Ceny części - za wyj. typowych dla tej wersji elementów - niewygórowane.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dla miłośników cabrio to jeden z lepszych wyborów wg mnie. Za niewiele ponad 5 tys. można już kupic 306kę, ale wg mnie powinno się kierować nie rocznikiem a stanem pojazdu. Zwłaszcza dach jest istotny. Dokupując hardtop mamy piękne coupe i cabrio w jednym. Niestety jest on trudno dostępny, a przez to i drogi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem się coś zepsuje, ostatnio mechanizm otwierania szyby, jak się posypie to Boże dopomóż nie ma zamienników, używane nie do dostania(lewy!) a w ASO bagatela 1100 zł za szt. Na szczęście znalazłem warsztat który mechanizm zregenerował. Jak na 14 to letnie auto nie są to częste usterki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Czasem się zdarza, w tym roku 2 jedna poważna - tylna belka - koszt regeneracji 800zł, i druga mniej - elektryczna ale unieruchomiła mój samochód.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 101KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Peugeot 306 I

Liczba wpisów: 20

Peugeot 306 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Peugeot 306 I Cabrio