Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

wolo, 8 lat temu
Silnik 1.6 HDi 92KM 68kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Peugeot 308 II SW 1.6 HDi 92KM 68kW 2014-2015 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : małe spalanie, cichy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : zawieszanie się czujnika ilości paliwa
5,0
Całokształt
Auto mam od dwóch miesięcy. Uzupełniam opinię którą napisałem już wcześniej. Samochód prowadzi się genialnie, niskie spalanie, cisza, duża przestrzeń w środku. Bardzo dobre wyposażenie - praktycznie brakuje tylko lamp LED i byłby komplet.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jak najbardziej ok. minimalne średnie spalanie jakie osiągnąłem na dystansie 73km to 3.1 l . średnie spalanie z 4tys km to 4.8l z czego połowa z klimą. Silniczek cichy. bez dwumasy i ad blue - jeszcze z euro 5. Troche mocy brakuje - te 10-15 km więcej było by idealnie. Ale - jak ktoś nie potrzebuje ścigacza - wyprzedzić też się da. Dynamika porównywalna ze skoda fabią 1.2 tsi 105km - mam takie drugie auto więc mam porównanie.
3,0
Skrzynia biegów
Jedyna uwaga do skrzyni - 5 biegowa działa topornie w porównaniu z innymi autami - i nic mojej oceny nie zmieni, Wsteczny wchodzi ciężko. Reszta biegów - zero delikatności - opornie plus długie skoki.
5,0
Układ jezdny
Brak zastrzeżeń. Auto przyklejone do drogi. Hamowanie - super. W zakrętach - bardzo dobrze. Mocna strona 308.
Komfort
5,0
Widoczność
Przód i boki bardzo dobrze - tył - mała szyba robi swoje. Ale - jest tylni czujnik parkowania z wizualizacją na ekranie więc jest rekompensata.
5,0
Ergonomia
Auto dopracowane ergonomicznie. Uwaga tylko do zbyt pionowego oparcia tylnej kanapy - a tak - super. Przełącznik tempomatu - niewidoczny ale obsługa intuicyjna więc jest ok - nie przeszkadza że go zakrywa koło kierownicy. Kierownica mała i zgrabna - super sprawa. Mam też skodę fabię i jak wsiadam to skody to koło kierownicy wyaje się jak ze starego autosanu - mega wielkie. Zegary widoczne - kierownica opuszczona tak że ręce nie wiszą w powietrzu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jak najbardziej ok. Do ideału brakło nawiewów z panelu środkowego na tylne siedzenia - konkurencja to ma (poza Aurisem który w ogóle nie ma nawiewu na tylni rząd siedzeń) Dobre są programy wentylacji - cichy, normalny i szybki.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód - ideał. Tył - trochę za nisko dach. Reszta super. mam dwójkę dzieciaków w fotelikach i jeszcze wejdzie jedna osoba dorosła - fakt że komfort jazdy był żaden. Miejsca na nogi z tyłu bardzo dużo - oczywiście w tej klasie. Sam jechałem więc wiem co pisze.
4,0
Wyciszenie
Zastosowanie przedniej szyby akustycznej jest dobrym pomysłem. Ale fizyki oszukać się nie da. Wyeliminowanie praktycznie całego hałasu od przodu spowodowało że słychać hałas z bocznych szyb. Silnik wyciszony idealnie. Jedyny hałas dochodzi od szumu opon - to można by poprawić.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie spalanie z 4tys km na poziomie 4.8 l z czego połowa robiona z klimatyzacją. zobaczymy jak koszty przeglądu - pierwszy po 25tys lub po roku 450zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Zanim kupiłem porównywałem ze Skodą Octavią wersja Ambiente + Amaizing, Fordem Focusem Titanium, Hyundaiem i30, kia ceed L, Seatem Leonem i Toyota Auris (najdroższa - i co z tego że wartość rezydualna największa skoro trzeba najwięcej na auto wydać). Generalnie w tej cenie żadne z porównywanych aut z podobnym wyposażeniem nie występuje. Jakośc bardzo dobra. Mniej plastikowo niż w octavii, więcej miejsca niż w i30 i ceed.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nowe - brak jak na razie usterek. Rusza się delikatnie dźwignia zmiany biegów w serwisie twierdzą że wszystko jest ok, ale w fiacie którego miałem wcześniej był to początek mega kłopotów - luzy na kołach. A tutaj - podobno tak jest i jest to ok.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nowe. Ale - zawiesza się czujnik ilości paliwa - do wymiany. Pojawił sie także dziwny turkot po puszczeniu sprzęgła na biegu jałowym ale auto bez koła dwumasowego i podobno cześć drgań się przenosi i jest wszystko ok.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.6 HDi 92KM 68kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 308 II SW