Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 308 II SW

GibMelson, 2 lata temu
Silnik 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 308 II SW 2.0 BlueHDi 150KM 110kW 2014-2017 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Udana konstrukcja koncernu PSA.
5,0
Całokształt
Peugeot 308 SW 2,0blueHDI (150KM) ma wiele walorów i nie będzie rozczarowaniem. Z uwagi na dość prostą budowę układu jezdnego, eksploatacja tego auta okaże się dość tania. Z mocnym dieslem Peugeot będzie dobrą i komfortową propozycją do przemierzania długich tras. Autko wygodne, z pancernym silnikiem HDi i w miarę tanimi częściami. Spory minus(nie tylko 308ki), to system AdBlue, który jest mocno awaryjny i kosztowny w naprawie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 2,0 BlueHdi, pancerny, mało awaryjny. Przy dbaniu o jednostkę bez problemowo osiągnie 400k km bez większych napraw.
4,0
Skrzynia biegów
Malo awaryjna , lecz bardzo toporna i nieprecyzyjna. Zdarza się , że biegi wchodzą z małym oporem.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie lekko twarde, dobrze tłumiące nierówności- wiadomo auto klasy średniej , więc nie ma co wymagać rewelacyjnych wyników- jest dobrze.
5,0
Karoseria
Brak ognisk korozji - możliwe ze względu na świeże auto.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, szczególnie tył z połączeniem z kamera cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko po ręka. Jedynie kwestia sporna w zastosowanym sterowaniu nawiewami i całym osprzętem z tabletu dotykowego- kwestia przyzwyczajenia. Zegary czytelne (specyficzny obrotomierz działający w przeciwna stronę niż "normalnie").
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto nagrzewa się szybko- nawet podczas większych mrozów. Klimatyzacja dwu strefowa działająca bardzo dobrze. Minus to we wszystkich 308 t9 ( nawet z pierwszych lat produkcji przed 2015r.) użyty jest nowy czynnik w klimatyzacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu przestrzeń w normie. Tył problematyczny dla wysokich osób.
3,0
Wyciszenie
Jak to w diesel'u niestety trochę głośnio. Pomaga nieseryjne wyciszenie pojazdu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie w połączeniu z częściami w normalnych cenach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W dieslu (od 2015r.) awaryjny system Adblue. Bywa, że po naprawie (nawet w ASO), usterka ponownie pojawia się po kilku mcs.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 BlueHDi 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 308 II SW 2.0 BlueHDi 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 308 II SW