Nasza strona www używa technologii Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza Twoją zgodę na ich używanie zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Ocena kierowcy - Peugeot 407 I SW

Valentinho, 8 lat temu
Silnik 1.6 HDi FAP 109KM 80kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 28 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 407 I SW 1.6 HDi FAP 109 KM 80 kW - Oceń swoje auto
3,38
19% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ elektryczny : Brak jakichkowiek zastrzeżeń do elektroniki. Żadnych dyskotek, kontrolek, wszystko działa jak w BMW (jestem posiadaczem samochodu tej marki).
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : wadliwy rozrząd
Układ elektryczny : zbyt często przepalają się halogeny świateł mijania - może świadczyć o wadliwym ukladzie zasilania w energię elektryczną tychże.
Przeniesienie napędu : bezprzelotowe felgi
3,0
Całokształt
Częstotliwość wizyt w serwisie gwarancyjnym jest nie większa niż w subaru. Z pewną nieśmiałością i dreszczem emocji wchodzę w okres pogwarancyjny.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik jest zbyt mały do samochodu wyjeżdżającego poza miasto. Jest przeznaczony raczej do miejskiej jazdy (najlepiej dla kobiet - moja żona bardzo chwali). Na 7-ce (Warszawa - Gdańsk) kiepsko się sprawdza.
3,0
Skrzynia biegów
Typowo peugeotowska. Nic dodać, nic ująć.
3,0
Układ jezdny
Jak wyżej. Zbyt czułe wspomaganie kierownicy irytuje doświadczonych użytkowników dróg.
Komfort
3,0
Widoczność
Podobnie jak niektórzy przedmówcy, uważam że widoczność jest nadmiernie podporządkowana estetyce.
4,0
Ergonomia
Układ klawiszy na środkowej konsoli budzi zastrzeżenia, tym niemniej sytuację poprawia manetka służąca do sterowania radiem na kolumnie kierownicy. Znacznie wygodniejszy system niż powszechnie stosowane przyciski na ramionach kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na samochód tej klasy i za 80-100 tys - bardzo przyzwoicie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Poprzednik bił na głowę 407-kę. Za to był brzydszy.
4,0
Wyciszenie
W tej klasie nienajgorzej, choć słychać nieprzyjemne buczenie charakterystyczne dla common rail\'ów II generacji przy głębiej wciśniętym przyśpieszniku. Szum powietrza przy 160 km/h nie dziwi w tej klasie pojazdu. Peugeot\'owskie turbo tradycyjnie przypomina policyjną syrenę. Trzeba uważać, żeby zauważyć prawdziwą.
Ekonomiczność
3,0
Koszty utrzymania
Fabryczne informacje dotyczące spalania można włożyć między bajki, natomiast doświadczony amator motoryzacji zauważy, że przy tym stosunku mocy, momentu i pojemności do masy to nie może dziwić.
4,0
Stosunek jakość/cena
Spory rabat uzyskany przy zakupie samochodu sprawia, że nie przejmuję się mocno spadkiem na wartości notowanym w oficjalnych badaniach. Z pewnością lepiej niż mondeo.
Niezawodność
3,0
Drobne usterki
Obluzowany zamek w klapie bagażnika, uszkodzona tylna szyba (wymiana w ramach gwarancji, niesprawne siłowniki tylnej klapy). Zaskakuje też brak informacji od innych użytkowników o poważnych awariach silnika 1,6 hdi fap.
3,0
Poważne usterki
Wymiana rozrządu (komplet) po 24.000 km może nieprzyjemnie zaskakiwać użytkownika z wyobraźnią. Podobno montażowe wady fabryczne napinaczy powodują sypanie opiłkami z paska do silnika (bardzo niepokojące zjawisko). Posiadaczom modelu na gwarancji zalecam kontakt z ASO w przypadku stwierdzenia podejrzanych szumów z komory silnika. Wymieniają automatycznie, ale dopiero po wskazaniu symptomów. Wymiana pompy płynu chłodzącego silnik po 27.000 km może zwiastować kłopoty z osprzętem po gwarancji.

Zużycie paliwa 1.6 HDi FAP 109KM 80kW [l/100km]

7,3

Minimalne średnie zużycie paliwa

7,3

Maksymalne średnie zużycie paliwa

8,2

Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe

6,3

Fabryczne średnie zużycie paliwa

5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...