Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan

Jacek, 8 lat temu
Silnik 1.6 THP 156KM 115kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 38 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Peugeot 508 I Sedan 1.6 THP 156KM 115kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,00
5% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Bardzo eleganckie wnętrze, wciąż robi na mnie duże wrażenie, zero trzasków i skrzypień.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Trochę za słaby na niskich obrotach
Karoseria : Mało schowków, niewygodne uchwty na napoje
4,0
Całokształt
Bardzo eleganckie auto, świetnie wykończone, przestronne i efektowne. Niewielkie minusy nie zmieniają ogólnie pozytywnej oceny
Wrażenia
3,0
Silnik
Najsłabszy punkt samochodu. Niby 156 KM i 240 Nm, ale przy niskich obrotach tej mocy nie ma. Trzeba porządnie zredukować, by wyprzedzić. Przy 3,500-4,000 obrotów jest już nieźle. Niestety, trzeba planować wyprzedzanie trochę szybciej, bo silnik niezbyt chętnie wchodzi na obroty. Pewnie jestem przeczulony po przesiadkach z aut ponad 200KM
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych zastrzeżeń, biegi wchodzą gładko, dobór przełożeń optymalny dla tego silnika
5,0
Układ jezdny
Żadnych uwag, jest komfortowo, ale na zakrętach auto trzyma się znakomicie
Komfort
3,0
Widoczność
Doskonale do przodu i do tyłu, gorzej na boki z racji szerokiego słupka B oraz dość szerokiego słupka A.
3,0
Ergonomia
Siedzenia dobre, wszystkie przyciski w zasięgu ręki, HUD bardzo pomaga - widać na ekraniku prędkość, zadaną prędkość (tempomat) oraz strzałki nawigacji. Denerwuje dźwięk niezapiętych pasów, może się da to ściszyć albo wyłączyć? Słabo ze schowkami, nie ma, gdzie włożyć okularów, komórkę, drobnych pieniędzy. Fatalne uchwyty na kubki, mało, że większość kubków nie pasuje, to jak już pasują, zasłaniają nawigację. Plus za USB, jack i Bluetooth! Nagłośnienie całkiem dobre!
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Żadnych zastrzeżeń, szybko chłodzi, szybko nagrzewa, zaparowane szyby po kilku sekundach są przezroczyste
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest dobrze, choć do Superba trochę brakuje. Z tyłu może być problem z głowami dla koszykarzy, ale dla ludzi o wzroście 180-185 miejsca nie zabraknie.
4,0
Wyciszenie
Do 120 km/h cisza. Później słychać szum powietrza, ale dopiero przy ok. 160 trzeba podnieść głos.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście auto pali ok. 9 l/100, poza miastem możliwe jest zejście nawet do 6, ale trzeba naprawdę jechać 90 km/h. Przy prędkości 140 km/h spalanie wynosi ok. 7,7 l/100. Zmiana olejów i filtrów co 20,000 km (wcześniej było 25,000, ale Peugeot zmienił reguły gry). Ceny w ASO przeciętne
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem za ok. 85,000 zł. Wyposażenie Active + nawigacja, HUD, xenony, ledy dzienne, hamulec ręczny z blokadą przy ruszaniu pod górę, automatyczne wycieraczki i włączanie świateł, 17-calowe koła i parę innych drobiazgów
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogólnie jest ok, 0,5-1l oleju na 20,000 km trzeba dolać. Spryskiwacze wycieraczek przy dużych prędkościach pryskają na dół szyby, serwis twierdzi, że ten typ tak ma.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Doskonale, żadnych poważnych usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 THP 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Peugeot 508 I Sedan 1.6 THP 156KM 115kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
9,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Peugeot 508 I Sedan