Szukaj

Ocena kierowcy - Peugeot 508 I Sedan

Bartosz, 4 lata temu
Silnik 2.0 HDi FAP 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 213 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Peugeot 508 I Sedan 2.0 HDi FAP 140KM 103kW 2011-2014 - Oceń swoje auto
4,86
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : 140 KM wystarcza do bezpiecznej i czasem dynamicznej jazdy
5,0
Całokształt
Po przejechaniu 25 tys. km myślę, że mogę cokolwiek powiedzieć o swoim modelu. Peugeot 508 r.2011, sedan, zakupiony od prywatnego właściciela rok temu z przebiegiem 188 tys. km (aktualnie 213), po wymianie rozrządu przy przebiegu 180 tys. km. Silnik 2.0 HDi 140KM, skrzynia manualna. Jeżdżę głównie po mieście, do pracy mam 3 km - przy tak krótkich odcinkach silnik nie zdąży się nagrzać, spalanie pokazuje nawet 8-10 l/100 km, dodatkowo często zimą problem z wrzuceniem pierwszego biegu (na "rozgrzanym" aucie się to nie zdarza). Poza krótkimi miejskimi odcinkami, średnio raz w tygodniu 100 km trasa - tutaj spalanie w zależności od stylu jazdy, u mnie 4-7 l /100 km. Samochód ogólnie bardzo wygodny, moc wystarczająca do bezpiecznego poruszania się w trasie (bezproblemowe przyspieszenie i wyprzedzanie przy prędkościach "autostradowych"). Przez ostatni rok poza olejem, filtrami, klockami i tarczami, wymieniałem: mechanizm podnoszenia szyby od strony kierowcy (szyba spadła i nie dało się jej podnieść), mocowania przednich amortyzatorów (prawy i lewy, koszt 560 zł, podobno to typowa usterka tego modelu). Podsumowując, przez ostatnie 25 tys. km w dziewięcioletnim dieslu przy przebiegu ponad 200 tys. km nie było żadnej poważnej usterki, do tego samochód bardzo wygodny i całkiem przyjemny dla oka!
Wrażenia
5,0
Silnik
Żadnych poważnych usterek. Moc 140 KM wystarcza mi by bezpiecznie poruszać się w mieście oraz na autostradach.
4,0
Skrzynia biegów
Czasami zimą trudno wrzucić pierwszy bieg. Poza tym plus za sześć biegów!
5,0
Układ jezdny
Pewne prowadzenie, nie zdarzyło mi się stracić kontroli nad pojazdem nawet w ostrzejszych zakrętach przy wyższych prędkościach.
5,0
Karoseria
Kilka drobnych ognisk korozji przy łączeniu zderzaka z nadkolem (dostający się piasek tam mógł uszkodzić lakier), poza tym wszystko ok.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Nawet przy prędkościach około 170 km/h można spokojnie porozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniony podnośnik szyby od strony kierowcy i zużyte mocowania przednich amortyzatorów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory brak poważnych usterek.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 HDi FAP 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Peugeot 508 I Sedan