Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Captur I Crossover Facelifting

Michał, 5 lat temu
Silnik 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 7 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Captur I Crossover Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,79
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zwawy, jak na pojemność i moc. Całkiem dobre spalanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak.
5,0
Całokształt
Pozytywne zaskoczenie. Mam 50 lat i jeżdżę od 1991 r., miałem kilka używanych samochodów i dwa ostatnie nowe po 5 lat -Ford Fusion 82KM i Fiesta 96KM. Nie mam ciężkiej nogi, ale poza autostradami to gdzie w RP można szybko pojeździć? Rozpatrywałem nowego Cactusa 2018, Kia Stonic, Fiat 500X lub L, Kia Venga. Ale dwa pierwsze "gołe" miały po 82 KM, Fiaty jakoś były nijakie, Venga - takie bezpółciowe wozidło. No i te ceny... Za mojego dałem 56.500. Captur 0,9 to mój świadomy i ekonomiczny wybór. W pracy znajomi mają 2 Captury 0,9 od kilku lat, jako rodzinne (2+2 i 2+1) i bardzo je chwalili. Przejechałem się nimi, poczytałem masę informacji na zagranicznych portalach o nim i o silniku 0,9. Auto zaskakująco żwawe, jak na proporcje masa/KM, przestronne, b. dobra widoczność (wyżej podniesiony fotel), ładowność, dobra skrzynia biegów, design, na autostradzie bez problemów 140-150. Najekonomiczniejsza jazda to 100-120. Do 130-140 obroty do 3000. Mniej, niż we Fieście 96km. Po rozłożeniu foteli masa miejsca z tyłu. No i ten nietuzinkowy wygląd i kolor - oceaniczny błękit. Ideałem byłoby 120km, ale ta cena...
Wrażenia
5,0
Silnik
Mały, ale żwawy. Lekka t. dziura przy ruszaniu, ale to kwestia techniki ruszania i zmiany biegów. Zresztą w mieście nie ścigam się od świateł do świateł. Silnik lepiej wyciszony niż w Fordach. Dużo miejsca w komorze silnika. Wiozłem już 5 dorosłych osób po mieście, częściowo po A4 - niezauważalne było dla pasażerów to, że silnik ma 90 km i 3 cylindry...
4,0
Skrzynia biegów
Dobre, precyzyjne lekkie przełożenia.
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobry, precyzyjny, przy gwałtownym hamowaniu nie rzuca. Należy prawidłowo ustawić położenie kierownicy.
5,0
Karoseria
Bez zarzutów.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra. Polecam podnieść fotel.
5,0
Ergonomia
Spalanie na 200km Tychy-Nowy Sacz, przez Wadowice, Limanowa - 5,7. W mieście - 6,2-6,5. Na autostradzie - 7-7,3.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca z przodu i z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Do 130-140 km/h niezbyt głośno, jak na 0,9 l. silnik. Generalnie brak irytującego hałasu. W Fordach było głośniej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na razie brak kosztów ponad standardowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem model Zen, demo z 2017 r., przejechane 10 km. Całkiem bogate wyposażenie. Moim zdaniem za dużo plastików. Przydałoby się trochę materiałów, np. na części drzwi, itd. Słyszalne są drobne, nieirytujące skrzypienia.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odpukać - na razie brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - na razie brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 0.9 Energy TCe 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Captur I Crossover Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
7,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Captur I Crossover Facelifting