Szukaj

Informacje o Renault Captur

Lata produkcji: 2013 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz

Renault Captur – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Renault Captur

Liczba ocen: 131
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Resident
Renault Captur II
Crossover 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
(Skrzynia jest 6-biegowa, a nie 5). Najpierw co mi się podoba w Capturze. Samochód jest bardzo komfortowy. Może nie jest to kanapowa, francuska miękkość tylko miękka sprężystość ale i tak jest bardziej komfortowo od drewnianej ławki jaką był cee’d. Samochód jest nowocześniejszy, mający więcej bajerów. Aktywny tempomat, podgrzewana kierownica, fotele, szyba, auto-hold, asystent pasa, ogranicznik szybkości, regulacja czułości kierownicy, wskaźnik odległości od poprzedzającego auta. Bardzo fajne jest elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Nic nie razi i dobrze widać. Lusterka boczne – asferyczne – też są fajne, pokazujące więcej niż lusterka płaskie. Silnik ma turbo i od razu lepiej się jeździ. Chce przyspieszać. Do wolnossącego nie mogłem się przyzwyczaić przez 13 lat. Zrzucać bieg, kręcić do wysokich obrotów. Jakoś nie. Captur jest cichy. Jechaliśmy na razie max około 120 km/h. Jest cichszy niż cee’d. Zapewne duża zasługa 6-go biegu (cee’d miał tylko 5). Jedynie słychać szum powietrza. Dużo lepsze są światła. Albo kwestia ledów, albo nowości. LPG. To był główny argument za kupnem Captura. Wcześniej 100 km kosztowało mnie jakieś 50 zł. Teraz 23-25 zł. Teraz trochę minusów. Zacznę od rzeczy dla mnie najgorszych. Renault ma słabe fotele. Za miękkie oparcie, brak podparcia lędźwiowego. I za krótkie. Uda nie opierają się o fotel. Dla mnie to duża wada bo dużo jeżdżę i muszę teraz szukać jakiejś protezy do fotela żeby mnie plecy nie bolały. Drugą poważną wadą jest lewarek dźwigni zmiany biegów. Jest gumowy, nieprecyzyjny i biegi haczą. Żeby człowiek w XXI wieku musiał walczyć ze zmianą biegu. W cee’dzie haczyła mi jedynka. Tutaj dwójka, wsteczny i czasami jedynka. Miałem kiedyś zastępczego Hyundaia i30 2022 r. i tam biegi to była bajka. Precyzyjne, sprężyste, cichutkie, aż się chciało zmieniać biegi. Tutaj jest słabo. Byłem w serwisie, to mi powiedzieli że jest OK. Na jeździe próbnej przed zakupem skrzynia też była gumowa i mało precyzyjna ale chyba nie haczyła albo nie zdążyłem zauważyć w natłoku wrażeń. Widocznie ten typ tak ma. No i dźwignia rusza się. Dla mnie zaskoczenie. Z mniejszych wad to bym wymienił – automatyczne wycieraczki żyją swoim życiem. Czasami na postoju i kapuśniaczku zapieprzają, a jak człowiek ruszy i potrzebuje coś widzieć, to stoją jak wryte. Nie kumam ich. Szyby bardziej parują. Mam wrażenie, że w cee’dzie dopiero na starość zaczęły bardziej parować. Tutaj mocno parują w nowym aucie. Spryskiwacz przedniej szyby. Działa jak w cee’dzie gdy już kończył się płyn. Nie wiem, może za nisko są ustawione. Będę musiał na nie zerknąć jak będzie lepsza pogoda. Trochę słabe pole widzenia do przodu i na boki. Jeszcze nie mam wyczucia, jak skręcam w prawo, gdzie jest krawężnik. Duży słupek A i pod kątem sporo zasłania i jest problem szczególnie przed przejściami dla pieszych. Spore pole niewytarte przez wycieraczkę nie pomaga. Za to lepiej widać po skosie do tyłu i na bok. Czyli jak skręcam w prawo w poprzeczną to łatwiej mi zauważyć nadjeżdżających rowerzystów. Kamera cofania bardzo się brudzi. Jak jest czysta to jest bajka. Super pomaga w wyjeżdżaniu tyłem na ulicę bo ma szeroki kąt widzenia i sporo widać czy nadjeżdża samochód z boku. Ale jak się ubrudzi, to prawie nic nie widać. A brudzi się szybko. Trochę mały zasięg na LPG. Około 300 km, może trochę mniej. Komputer zawyża spalanie LPG aż o litr. I to chyba tyle moich spostrzeżeń. Teraz trochę minusów. Zacznę od rzeczy dla mnie najgorszych. Renault ma słabe fotele. Za miękkie oparcie, brak podparcia lędźwiowego. I za krótkie. Uda nie opierają się o fotel. Dla mnie to duża wada bo dużo jeżdżę i muszę teraz szukać jakiejś protezy do fotela żeby mnie plecy nie bolały. Drugą poważną wadą jest lewarek dźwigni zmiany biegów. Jest gumowy, nieprecyzyjny i biegi haczą. Żeby człowiek w XXI wieku musiał walczyć ze zmianą biegu. W cee’dzie haczyła mi jedynka. Tutaj dwójka, wsteczny i czasami jedynka. Miałem kiedyś zastępczego Hyundaia i30 2022 r. i tam biegi to była bajka. Precyzyjne, sprężyste, cichutkie, aż się chciało zmieniać biegi. Tutaj jest słabo. Byłem w serwisie, to mi powiedzieli że jest OK. Na jeździe próbnej przed zakupem skrzynia też była gumowa i mało precyzyjna ale chyba nie haczyła albo nie zdążyłem zauważyć w natłoku wrażeń. Widocznie ten typ tak ma. No i dźwignia rusza się. Dla mnie zaskoczenie. Z mniejszych wad to bym wymienił – automatyczne wycieraczki żyją swoim życiem. Czasami na postoju i kapuśniaczku zapieprzają, a jak człowiek ruszy i potrzebuje coś widzieć, to stoją jak wryte. Nie kumam ich. Szyby bardziej parują. Mam wrażenie, że w cee’dzie dopiero na starość zaczęły bardziej parować. Tutaj mocno parują w nowym aucie. Spryskiwacz przedniej szyby. Działa jak w cee’dzie gdy już kończył się płyn. Nie wiem, może za nisko są ustawione. Będę musiał na nie zerknąć jak będzie lepsza pogoda. Trochę słabe pole widzenia do przodu i na boki. Jeszcze nie mam wyczucia, jak skręcam w prawo, gdzie jest krawężnik. Duży słupek A i pod kątem sporo zasłania i jest problem szczególnie przed przejściami dla pieszych. Spore pole niewytarte przez wycieraczkę nie pomaga. Za to lepiej widać po skosie do tyłu i na bok. Czyli jak skręcam w prawo w poprzeczną to łatwiej mi zauważyć nadjeżdżających rowerzystów. Kamera cofania bardzo się brudzi. Jak jest czysta to jest bajka. Super pomaga w wyjeżdżaniu tyłem na ulicę bo ma szeroki kąt widzenia i sporo widać czy nadjeżdża samochód z boku. Ale jak się ubrudzi, to prawie nic nie widać. A brudzi się szybko. Trochę mały zasięg na LPG. Około 300 km, może trochę mniej. Komputer zawyża spalanie LPG aż o litr. Nawiewy chodzą głośno. Przy ustawieniu na 3 już są słyszalne. „Słaby” akumulator. Tzn. akumulator jest zapewne OK ale komputer za bardzo o niego dba i na postoju bardzo szybko odcinany jest prąd. Nie da się posiedzieć i posłuchać radia/Android Auto.
4,6
~bimx
Renault Captur II
Crossover 1.3 TCe 140KM 103kW
Komfortowe auto za umiarkowane pieniądze. Wszystko w nim jest jakoś dobrze dopasowane i pod człowieka. Dobre: - Dość cichy jak na samochód tej klasy i wielkości - Naprawdę dobre przyspieszenie (automatyczna skrzynia biegów). - Dość niskie spalanie np. 5.5 l/100 km w trasie Warszawa - Łotwa, a w mieście 7.5 - 8.0 - Komfort zawieszenia - nie jest za twarde i dobrze daje radę na polskich drogach z dziurami i remontami. - Udany design wnętrza - funcjonalność wszystkich systemów, ergonomia w kokpicie, czułość i lokalizacja przycisków i ekranu dotykowego. - Można kupić auto u dealer'a z 5-letnią gwarancją (za umiarkowaną kwotę tej opcji) Słabe: - Klimatyzacja jest za słaba na polskie lato, nawet jak podróżuja tylko 2 osoby - moje auto ma białą karoserie, więc pewnie w ciemnym pojeździe jest większy problem. - Agresywny Start & Stop - za często wyłącza silnik a za długo go włącza (~1 sek opóźnia przy ruszania) - zawsze to wyłączam, ale chciałbym to dezaktywować na stałe (jest jakiś sposób?); ale jak temperatura za zewnątrz +20 C, to S&S wyłączy silni silnik na 15sek, aby potem włączyć bo "ogrzewanie priorytetowe" - więc realnego pożytku z tego S&S nie ma ani zimą ani latem - Czasem można wysiąść z samochodu a zapomnieć wyłączyć silnik - silni cichy na biegu jałowym, a szczególnie jak się nie wyłączy wcześniej Start&Stop, to nie ma wyraźnej informacji (głośnik) przy otwarciu drzwi, że aut jest aktywne (można ot jakoś zmienić?)
5,0
~Mirek
Renault Captur II
Crossover 1.3 TCe 140KM 103kW
Mam od czterech miesięcy captura 1,3 140 km automat. Jestem mega zadowolony. Ostatnie 20 lat jeździłem czterema koreańczykami, ale do captura nie ma co ich porównywać. To jest przepaść pod względem komfortu, wyciszenia, jakość materiałów, tłumienia nierówności na drogach. Bałem się stereotypów że samochodu na ( f ) się nie kupuje. Błąd totalny. Straciłem wygodę na wiele lat. A miałem w życiu kilka aut. Nigdy nie kupię auta niemieckiego i im podobnych, chociaż dużo nimi jeździłem, nie mam do nich zamiłowania. Tak że kierowcy spróbujcie przy zakupie samochodu spojrzeć na auta francuskie, a nie zawiedźcie się tak ja.

Raporty spalania Renault Captur

Liczba raportów: 190
Średnie spalanie dla Renault Captur
5,1 – 8,4
l/100 km
4,5 – 6,0
l/100 km
5,2 – 8,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Renault Captur II
Crossover Plug-In 1.6 E-Tech 160KM 118kW
Moje zużycie jeżeli chodzi o zużycie paliwa. Auto użytkowane głównie w mieście. Min 0L/100km - miasto do 6,7L/100km - długa trasa. Dojazd do pracy tam i z powrotem + dzieci szkoła, zakupy - średnio 40km dziennie, więc w zasadzie na prądzie cały czas. W pracy ładowarka (bezpłatna). Czasami przejadę 200 km tylko na elektryku. Raz trasa 270 km i spalanie 6,7L/100 wg komputera. Przy odbiorze z salonu zatankowany pełen zbiornik (ok 39L) przez salon i do tej pory trochę powyżej 2900 km na liczniku, jeszcze rezerwa się nie zaświeciła. Ładuję prąd za darmo, w pracy i śmiało mogę powiedzieć, że przez prawie 3000 km nie dołożyłem ani grosza do jazdy. To jest mój trzeci i najlepszy Captur. Miałem obydwie poprzednie odmiany. Samochód cichy, wygodny i oszczędny. Szkoda tylko, że ładuje max 3,5kW/h. Chociaż 7kW/h jak to ma miejsce w innych PHEV byłoby super. Ale i tak gorąco polecam
4,5
Renault Captur II
Crossover Hybrid 1.6 E-Tech 140KM 103kW
Jak na razie jest świetnie średnia z ost 2 tyś km 4.5L Na Autostradzie do 130 = 5.9 Minimum na trybie Eco i przepisowym przemieszczaniu się 3.2 ! Teren zamieszkania mam lekko górzysty i widać po komputerze że wtedy spalanie wzrasta.
9,0
Renault Captur II
Crossover 1.0 TCe LPG 100KM 74kW
S7, 115km/h na tempomacie, opony wielosezonowe klasy C, podmuchy wiatru, 2 osoby bez bagażu - 10l/100km. Najmniej udało się zejść do 8,6 jadąc z góry i nie przekraczając 100km/h. W mieście (Gdańsk, zima) 9-11l/100km.

Usterki Renault Captur

Liczba wpisów: 16
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 6
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
4 komentarze
ubytek płynu chłodniczego
  • Renault Captur II
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Po przejechaniu kilku kilometrów,ubywa ze zbiorniczka wyrównującego płynu chłodzącego,brak jakich kolwiek wycieków na zewnątrz silnika,postawiona diagnoza przez serwis plyn przedostaje się do środka silnika.
1 komentarz
ubytek płynu chłodniczego
  • Renault Captur II
  • układ chłodzenia
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Po przejechaniu kilku kilometrów,ubywa ze zbiorniczka wyrównującego płynu chłodzącego,brak jakich kolwiek wycieków na zewnątrz silnika,postawiona diagnoza przez serwis plyn przedostaje się do środka silnika.
Renault Captur