Szukaj

Informacje o Renault Captur

Lata produkcji: 2013 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Renault Captur to produkowany od roku 2013, mały miejski crossover SUV (segment I, choć ze względu na rozmiary klasyfikowany także do segmentu B). Uważany jest za zastępcę modelu Modus. Stylistycznie, bezpośrednim pierwowzorem koncepcyjnym był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Captur Concept. Renault Twingo niektóre elementy zapożyczyło także z prototypowego Renault DeZir. Wersja produkcyjna samochodu powstała natomiast w oparciu o model Clio czwartej generacji (m.in. wspólna platforma podłogowa Renault/Nissan B platform. Model w Korei Płd sprzedawany jest pod nazwą Samsung QM3.
czytaj więcej
Powagosław
Renault w świetnym stylu włącza się do walki o rynek „scrossoverowanych” maluchów. Captur jest pełen energii, dynamiczny i atrakcyjny, w dodatku jest w nim coś takiego, co chyba spodoba się kobietom. ~Powagosław
Luzacjusz
Najważniejsze, co mógłbym powiedzieć o tym samochodzie to to, że hasło „człowiek w kapturze” niekoniecznie musi już odnosić się do Robin Hooda. A na poważnie? Przyjemna zabawka, takie Clio w wersji „monster truck”. Ale spokojnie, w tej klasie są ładniejsze okazy. ~Luzacjusz

Renault Captur – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Renault Captur

Cena od: 68 400 PLN
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Renault Captur - wyceny aut używanych

Sprawdź zanim znajdziesz wymarzone auto

Oceny Renault Captur

Liczba ocen: 85
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(89%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Zegarmistrz
Crossover ENERGY TCe 118KM 87kW
Renault Captur I
Bardzo fajny samochodzik. Auto użytkowane przez żonę która z racji hobby potrzebowała czegoś pojemniejszego niż Fiat500, dającego sobie radę w lekkim terenie, nie bojącego się dziur i krawężników, a jednocześnie bezpiecznego i w miarę dynamicznego. Ostatnio doszła do tego potrzeba holowania przyczepy. Captur wywiązuje się z tego z nawiązką i jak dotąd bezawaryjnie. Nie jest to demon autostrad ale, jeśli trzeba i tam sobie poradzi. Bardzo duży plus to pojemne i dobrze wykończone (wersje po liftingu) wnętrze. Zwłaszcza przesuwana kanapa daje możliwości idealnego zaaranżowania wnętrza. Przed decyzją o zakupie testowaliśmy Mazdę CX-3 (urodą przebija Captura bezdyskusyjnie), ale właśnie ze względu na ilośc miejsca wewnątrz i rozmiary bagażnika wybraliśmy małe Renault.
4,8
~chris55
Crossover 1.3 TCe 130KM 96kW
Renault Captur II
Jestem właśnie po jazdach testowych i muszę przyznać ,że nowy Captur 2 na żywo zrobił na mnie jeszcze większe wrażenie. Może pominę wygląd tego modelu bo jak wiadomo o gustach się nie dyskutuje ale mnie i Żonie nowy Captur 2 bardzo się spodobał. Co do wnętrza to fotele z przodu są po prostu mega wygodne i kręgosłup wreszcie mnie nie bolał nawet po dłuższej jezdzie a materiały w kabinie są po prostu fantastyczne. Wyciszenie także na piątkę i widać w porównaniu z poprzednią generacją dużą różnicę. Jednak ten model posiada także swoje wady. Dlaczego w tym modelu nie ma świateł przeciwmgielnych z przodu nawet za dopłatą. Druga sprawa to ta ,że konsola środkowa tzw. pływająca niemiłosiernie skrzypi, także tutaj Renault się nie popisało. https://youtu.be/UX48wAwXltg?t=172 https://youtu.be/tTNpSPAS4hU?t=79 Co gorsza w wersji ze skrzynią manualną i zwykłą konsolą jest jeszcze gorzej i skrzypi ona od samego patrzenia na nią. No i na koniec silnik 1.3 TCE130KM EDC7 Podczas jazdy testowej Capturem 2 zauważyłem pewien problem. Chodzi mi o taką dziwną niemoc tej jednostki szczególnie podczas ruszania na zimnym silniku. Zwłoka tej skrzyni EDC 7 w trybie D jest po prostu zaskakująca i niespotykana .Wciskamy lekko gaz a auto dalej stoi w miejscu. Dopiero mocniejsze wciśnięcie pedału powoduje ,że auto bardzo powoli rusza z miejsca. Przy energicznym włączaniu się do ruchu jest to po prostu wręcz niebezpieczne. Na szczęście jest jeszcze tryb S w którym jest już trochę lepiej. Jezdziłem w tym roku VW T-Roc 1.5 TSI DSG7,Skodą Kamiq 1.0 TSI DSG7 oraz tydzień temu VW T-Cross 1.0 TSI DSG 7 i nawet w trybie normal skrzynia DSG7 od VAG nie miała w tych autach aż takiego laga przy ruszaniu z miejsca jak to ma miejsce w Renault. Francuzi wgrali do silnika1.3 TCe 130KM EDC 7 nowe oprogramowanie aby spełnienić najnowsze normy WLTP 2020 i w ten sposób za bardzo zdusili ten silnik . Z hamulcami bębnowymi z tyłu Renault także poszło po bandzie. https://youtu.be/Y_tI_hotb0Y?t=91 Ostatni minus daję za brak siłowników od maski . https://youtu.be/Y_tI_hotb0Y?t=340 Przecież każda Dacia je posiada także o co kaman. Reasumując tydzień temu odbyłem także jazdę testową VW T-Cross i muszę szczerze przyznać, że Captur 2 w konfrontacji ze swoim głównym konkurentem z Niemiec rozkłada go na łopatki jakością,lepszym wyposażeniem i ceną. Do Ranault Captur możemy sobie dokupić do wersji Intens za 1500zł np. pakiet zimowy, który zawiera podgrzewaną kierownicę i przednie siedzenia oraz uwaga podgrzewaną w całości przednią szybę a także za 300zł antenę tzw. płetwę rekina. W VW T-Cross te frykasy są niedostępne nawet za dopłatą(występują tylko w tym modelu za dopłatą podgrzewane siedzenia z przodu) O dziwo w niżej pozycjonowanej w koncernie VAG Skodzie Kamiq także możemy mieć za dopłatą podgrzewaną kierownicę,siedzenia i przednią szybę.Gdzie tu sens gdzie logika nie mam pojęcia. Tak czy owak należą się wielkie brawa za to dla Renault bo widać, że Francuzi myślą.
4,4
~Robert
Crossover Energy dCi 90KM 66kW
Renault Captur I
Mały z zewnątrz, duży wewnątrz, idealne auto do miasta ale i w trasie daje radę. Byłem mocno sceptyczny na początku, jestem pozytywie zaskoczony w trakcie eksploatacji. Bezproblemowy, ekonomiczny, zaskakująco praktyczny i ładny samochód. Wg mnie z silnikiem dci 90 KM idealny zestaw. Świetne drugie/trzecie auto w rodzinie. Po prawie 40 tyś zrobionych km ujawnił wiele zalet ( jak na taki mały samochodzik). A jedyny duży minus jaki widzę w nim to oświetlenie - światła w wersji "soczewkowej" to katastrofa, dramat i rozpacz. Zarówno reflektory główne, to coś co imituje halogeny czy oświetlenie z tyłu (wsteczny)..... no brak słów. Można przyjąć że świateł ten samochód nie ma. Mimo, że to bogata wersja Intense. Reszta na 5-tkę. Ogólnie auto polecam. Captur 2020 wygląda świetnie. Możliwe że będzie następca obecnego. Tyle że już będzie wersja ze światłami ;-)

Raporty spalania Renault Captur

Liczba raportów: 120
Średnie spalanie dla Renault Captur
5,9 – 8,0
l/100 km
4,5 – 5,4
l/100 km
5,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Liczba komentarzy: 1
Crossover Facelifting 1.3 TCe 150KM 110kW
Renault Captur I
Jestem zdziwiony tak dużym spalaniem. Szczególnie w mieście i w trakcie przyspieszania i ruszania. Każde muśnięcie pedału gazu od razu pokazuje kilkanaście litrów chwilowego zużycia. Od nowości 6 tankowań co 2 tygodnie. Jazda w trasie (drogi krajowe) 6,2-6,5 l/100km przy delikatnej jeździe. Po mieście 9,5-10 z klimą, włączonym eco i wyłączonym start/stop. Żeby osiągnąć te wpisane 5,5 l/100km trzeba jechać bardzo płynnie nie więcej niż 90km/h ze stałą prędkością, co nie zawsze jest możliwe, stąd zazwyczaj zwiększa się do min. 6,2 l/100km Mam nadzieje, że wiosną spalanie nieco zmaleje :-( To przecież mały i lekki samochodzik.
5,3
Crossover ENERGY dCi 90KM 66kW
Renault Captur I
autostrada 140 km/h na tempomacie - 6.5 l. trasa do 100 km/h - 4 l. jazda "w koło domu" - 6.5 l. ASO omijam z daleka, części eksploatacyjne (oryginalne Renault - w śmiesznych cenach, klocki 80-100 zł, rozrząd kpl. 350-400 zł, filtr oleju 20 zł, filtr pow. 35 zł, kabinowy 45 zł.) Po Clio II x 2, Megane II, Twingo II, Megane III, Clio III, Grand Scenic IV - to kolejne moje Renault i kolejny raz jestem usatysfakcjonowany. Jeżdżę tylko dieslami (robię ok 20 tyś rocznie) i nie wiem co to DPF, turbina, wtryski, dwumasa itp. Warunek - AUTO Z POTWIERDZONYM PRZEBIEGIEM :)
6,6
Crossover ENERGY TCe 118KM 87kW
Renault Captur I
Rok produkcji 2018 wersja zen używane na dojazdy do pracy Gliwice-Katowice trasa dtś i wieczne korki spalanie w normie dla tej mocy i dynamiki obecnie średnia z 4tyś km wskazuje 7,5. Po skasowaniu komputera w gdańsku i po przyjechaniu na śląsk bez szaleństw max 110km/h spalanie 5,6 klima włączona paliwo pb95 wszystko bez włączonego eco. Na prędkości autostradowe zadowalające przyśpieszenie spalanie niestety podchodzące pod 8,5l trasa Katowice Wrocław Katowice po skasowaniu komputera na dystansie ponad 300km.

Usterki Renault Captur

Liczba wpisów: 7
blacharskie i mechaniczne
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 1.2 Energy TCe 120KM 88kW 2017-2018
  • części blacharskie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód zakupiony w 2018.07. Od tego czasu jestem prawie szczęśliwym posiadaczem nowego pojazdu. Pierwsze zaskoczenie wynikło przy pierwszym myciu. Nie wiadomo dlaczego na progu samochodu zmyłem malutką część konserwacji, czyli czarnego " baranka " ( wg. mnie tłusty naciek pozostały przy konserwacji profili i na to czarna farba ) Drugie nie miłe zaskoczenie tzw. wtrącenie na dachu pojazdu, czyli przymalowany kurz ( samochód dwu kolorowy z czarnym dachem ) Usterki usunięte. Następnie bardzo źle spasowana blacharka nadwozia, ( tylne drzwi względem tylnych błotników , pokrywa bagażnika i tylne błotniki, przednie błotniki przestające względem przednich drzwi ) serwis uważa że jest wszystko ok czyli zgodnie z fabrycznymi normami i że ten typ tak ma ..... Następna rzecz to pukające zaciski hamulcowe podczas manewrowania podczas parkowania. ( każde pierwsze przyhamowanie w danym kierunku jazdy, prawdopodobnie puknięcie zacisku hamulcowego w jarzmo ) Polecam przed kupnem dokładne sprawdzanie pojazdu..... Ja myślałem że jak nowe to bez wad, niestety się pomyliłem a teraz to walka z wiatrakami
Blokada tylnej klapy bagażnika
  • Renault Captur I Crossover TCe EDC 120KM 88kW 2013-2015
  • instalacja elektryczna
  • 105 tys. km
Detale: Posiada system keyless Akumulator: Centra CA722 72Ah/720A(EN) Przy mocniejszym zamknięciu klapy bagażnika, mechanizm zamykający generuje błąd stały DTC953215, Połączenie tylnej klapy. Po wygenerowaniu tego błędu, bagażnik zostaje zablokowany, pomaga jedynie reset komputera. Przycisk na klapie działa, pozwala otworzyć inne drzwi.
Oczekuje na rozwiązanie
Stuki przy prawym kole
  • Renault Captur I Crossover Facelifting 0.9 Energy TCe 90KM 66kW 2017-2019
  • układ kierowniczy
  • 17 tys. km
W czasie jazdy po nierównościach, szczególnie przy poprzecznych typu "śpiący policjant", progi zwalniające itp. metaliczne stuki przy prawym kole, bardzo dobrze słyszalne zarówno od strony kierowcy jak i pasażera.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Renault Captur