Ocena kierowcy - Renault Captur II Crossover Hybrid Facelifting
Andrzej,
6 miesięcy temu
Silnik 1.3 TCe Mild Hybrid 158KM 116kW
Rok produkcji 2024
Przebieg:
5 tys. km
Okres użytkowania:
niecały rok
4,29
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Chyba najbardziej kompletne auto w tej cenie w swojej klasie. Mocno zaawansowany FL, który dużo zmienił. Bardzo dobry komfort resorowania, wymiera cicho i dość miękko tak jak powinno być we francuzie :). Multimedia oparte na googlu fajne, nowoczesne, natomiast wystający pionowy tablet dalej mi się nie podoba. Ładowarka indukcyjna grzeje mocno telefon ale nie przerywa, tak samo nie rwie android auto, chociaż potrafi wkurzać podczas konfiguracji. Kamera cofania słabej jakości, wyłączyła się też kiedyś na dwa dni :) Materiały użyte do wykonania na wysokim poziomie jak na ten segment. Do pełni szczęścia przydał by się miękki boczek przednich drzwi. Podłokietnik fajne że suwany natomiast umieszczony troszkę na nisko. Super patent z suwaną tylną kanapa. Auto dobrze jak nie najlepiej zabezpieczone od korozji w klasie, co jest ważne jeżeli ktoś chce jeździć kilka ładnych lat. Silnik 1,3 TCe bardzo udany. Chwalony za bezawaryjność, wyciszenie i dynamikę. Ludzie który narzekają na jego osiągi, nie wiedzą jak wygląda ówczesna motoryzacja. Aby spełnić wyśrubowane normy emisji spalin silniki są celowo zamulone za niskimi obrotami, filtrami dpf i programami. Tutaj na sporcie auto zdecydowanie odżywa, ale i na standardzie jest dynamiczne i ma moment z samego dołu przypominając nieco diesla. 1.5 TSI w mojej ocenie jest słabszy z dołu. Doposażona wersja Techno w mojej ocenie lepsza jak Esprit Alpine ze względu na brak skajowej tapicerki i ładnych ale chyba przydużych jak na tak małe auto felg 19" które zabierają sporo z komfortu resorowania (profil opony 45 vs 55 w 18'). Chociaż audio nie gra rewelacyjnie a tylko dobrze za tą cenę warto dobrać audio Harman + zegary 10,25". Świetny patent z wyłączeniem start-stop oraz asystentów jazdy pod przyciski. Aktywny tempomat też działa całkiem poprawnie. Podsumowując ciężko znaleźć coś lepszego w tej klasie, tej cenie, tą mocą z klasycznym napędem spalinowym. Analizując dogłębnie rywali i wszystkie + i - wybrał bym jeszcze raz Captura.
Wrażenia
5,0
Silnik
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe Mild Hybrid 158KM 116kW
[l/100km]