Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

wojtek, 12 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
3,85
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : bardzo czułe i skuteczne hamulce
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : półosie się sypnęły
Silnik : podparte zawory
4,0
Całokształt
Dobre prowadzenie, bardzo duży poziom wygody, dobre zabezpieczenie antykorozyjne. Całość psują drobne usterki i konieczność częstej wymiany podzespołów.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik kompletnie nieelastyczny, nadaje się niemalże tylko do jazdy po mieście, maksymalnie 100km/h. Aby przyspieszyć normalnie, wraz z innymi autami spod świateł trzeba wykręcać jednostkę do 4tys obr/min. Na gazie sekwencyjnym istotny spadek mocy, spalanie drastycznie wzrasta- podczas zimy nawet 12l/100 LPG! Zawory lubią się podpierać, trzeba często sprawdzać i ew. korygować(śruby kontrujące)
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą dość precyzyjnie, bez zgrzytów. Przy 135tkm pękła sprężyna stabilizująca drązek. odczuwalne pogorszenie synchronizatora 1 i 2 biegu przy przebiegu 20tkm.
5,0
Układ jezdny
Rewelacyjne prowadzenie, doskonałe wyczucie auta podczas jazdy, wysoki komfort podróżowania, dobrze trzyma się drogi. te wzystkie zalety niwelują ciągłe stuki z zawieszenia oraz szybko zużywające się części.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność zdecydowanie najlepsza ze wszystkich aut przeze mnie prowadzonych( różnej maści). Dobrze wyczuwalne gabaryty auta.
5,0
Ergonomia
Ergonomia na najwyższym poziomie, auto bardzo zwrotne, małe z zewnątrz, wszędzie się wciśnie. Duży bagażnik
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto dość długo się nagrzewa do momentu osiągnięcia temperatury roboczej silnika, długo się nagrzewa kabina, jednak podczas dużych mrozów po jakimś tam czasie temp. jest odpowiednia.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu miejsca jest wystarczająco nawet dla wysokich osób( nawet do 195cm!), pozycja bardzo komfortowa! Trasy 500km ( mimo, że silnik kompletnie się do nich nie nadaje) były robione w zasadzie bez przystanku.
4,0
Wyciszenie
wyciszenie bez zastrzeżeń, na obrotach spoczynkowych silnika w ogóle nie słychać, podczas jazdy miejskiej też jest na przyzwoitym poziomie. Na trasach, przy 100km/h i 3,3300 obr/min silnik robi się głośny, wiatru słychać bardzo niewiele.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie bradzo negatywnie mnie zaskoczyło. Jak na benzynie przy silniku 1149ccm trasa 5-6 miasto 7-8 to niezły wynik a na LPG trasa 7,5-10 miasto 9,5-12l wydaje się absurdalne. Części bradzo tanie, łatwo dostępne także na allegro w dużych ilościach. Trzeba tylko pamiętać o doborze właściwej, gdyż wersji było b. dużo. Ceny napraw dość wysokie, 1.2 16v jest skomplikowaną jednostką, z trudnym dostępem do podzespołów i złośliwa w demontażu( absurdalne rozwiązania)
4,0
Stosunek jakość/cena
Francuzy nie trzymają ceny na rynku wtórnym, więc stosunek ceny do jakości jest całkiem niezły.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Często padają drobne rzeczy- żarówki się przepalają, masa oświetlenia nie styka, skrzypią fotele, zamek centralny czasami nie zamyka drzwi.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
przez 20tkm nie zdażyła się ani jedna, z wyjątkiem podpartego zaworu. Silnik przeszedł w tryb awaryjny i nagle zaczął pracować na 2 cylindrach.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback