Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

bazyl123, 12 lat temu
Silnik 1.2 i 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 151 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW 1999-2010 - Oceń swoje auto
4,31
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : sonda lambda
4,0
Całokształt
* Witam wszystkich. * Mam Clio od 6 lat i jestem zadowolony z tego samochodu i nie zamierzam go zmieniać. Auto już ma 10lat i 150tys., dbam o nie więc wygląda jak nowe, a to głownie dzięki dobrej jakości karoserii bo nie rdzewieje, można powiedzieć tylko myć i jeździć ;) W środku też nie widać zużycia, a zawieszenie i mechanika w normie. * Jazda jest przyjemna, dobrze trzyma się drogi i amortyzuje nierówności. Auto jest bezpieczne i ma 4 gwiazdki w teście NCAP, ma 4 poduszki powietrzne z napinaczami pasów, ciekawostką jest że ma jeszcze system wspomagania gwałtownego hamowania. * Silnik bardzo udany, jest cichy ekonomiczny, elastyczny, można jechać 50km. na 5 biegu i nie szarpie. A spalanie jak się postarać to 5-6 litrów. Silnik jak na swoje lata był bardzo nowoczesny i udany (ma dwie sondy lambda), dowodem jest to że do dzisiaj go produkują i jeszcze dodali turbinę. Tylko nie oszczędzajcie na częściach jak coś naprawiacie, bo stracicie dwa razy. Tylko markowe produkty a sonda lambda oryginalna bo będziecie mieć problemy i później wypisywać, że auto jest kiepskie i dużo pali. A i jeszcze w tym silniku reguluje się zawory. * Auto jest dobre i nie zawodne. Tylko pamiętajcie żeby nie oddawać auta do byle mechanika, tylko serwisować w specjalizującym się w Renault, a części tylko dobrych producentów. * Dodam na zakończenie że jest forum Clio i tam można zasięgnąć wiele informacji. Pozdrawiam
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bardzo udany, jest cichy ekonomiczny, elastyczny, można jechać 50km. na 5 biegu i nie szarpie. Już parę osób zwróciło uwagę że na postoju można zapomnieć że pracuje. A spalanie jak się postarać to 5-6 litrów.
5,0
Skrzynia biegów
Nigdy nie miałem problemów z skrzynią, no może raz ale to była błaha usterka polegająca na pęknięciu takie rurki łączącej którą pospawałem i po problemie. A biegi wchodzą precyzyjnie i lekko.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to Mercedes, ale jeździłem wieloma samochodami i muszę przyznać że jak na tak niewielkie auto zawieszenie jest przyjemne do jazdy, nie stuka-puka i dobrze amortyzuje nierówności. Wiadmo może nie jest to zawieszenie do szybkiego pokonywania zakrętów ale na Warszawskie dziury w sam raz i nie psuje się. A złe opinie są jak auto naprawia niby mechanik i wkłada zamienniki albo tanie części. Tak robią aby tylko wymieniać części i do nich z powrotem wracać, bo poco zrobić dobrze by się auto nie psuło. Njalepszy przykład mam z maglownicą, najlepiej powiedzieć że jest do wymiany, albo mało wartej regeneracji. A wystarczyło nasmarować dobrze gęstym smarem i skasować luz i dalej jeździć.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność normalna, nie zauważyłem bym miał problemy z widocznością. Jest OK
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu i w zasięgu ręki. ?Normalnie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie ma bardzo dobre, nagrzewa się bardzo szybko. Chwile się przejedzie i już ciepło, szybciej niż w innych autach. Oczywiście należy wymieniać co jakiś czas borygo.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 189cm. i nie narzekam, no chyba że ktoś za mną usiądzie to już jest gorzej. Jak na niewielkie auto jest Ok.
5,0
Wyciszenie
W miarę Cicho jest, nawet przy szybszej jeździe. Chyba najbardziej to opony słychać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak dla mnie to doskonałe, ze świeczką szukać auta o tych gabarytach z silnikiem benzynowym o tak małym spalaniu. Oczywiście trzeba umieć wykorzystać możliwości silnika by był ekonomiczny. W nowszych silnikach bywają jakieś strzałki do informacji kiedy zmienić bieg by mało spalił. Tutaj trzeba się nauczyć. Może dam prę rad bo tak jak ktoś zwyczajnie jeździ to w mieście mu spali 7.5 a jak się nauczy to 6-6.5l. A jak mało w korkach się stoi to i 5.5l. To tak : zmieniamy biegi szybko, tj. jak tylko ruszy auto to zaraz 2 i do 2000obr. następnie 3 i do 2000obr. na 4 można trochę pociągnąć do 2400obr. by auto nabrało prędkości i 5. Nie wciskamy gazu tak jak piszą do 3/4 ! bo auto od groma nam spali, więc gaz do max. 1/2. Dla porównania jeździłem Toyotą IQ z silnikiem 3cyl. 1.0 i nie udało mi się spalić mniej niż Clio.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Normalnie się auto zużywa, były jakieś drobne usterki, ale jak człowiek czasem posłucha co w innych się psuje, szczególnie tych nowych i ile naprawa kosztuje. A co dla mnie najważniejsze to nie koroduje, auto ma 10 lat i tylko małe burchelki pod maską.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To Clio jest super i nigdy mnie nie zawiodło, bym stanął i nie mógł jechać dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio II Hatchback 1.2 i 16V 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
33,50 zł
6,4
l/100km
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio II Hatchback