Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

lełon, 10 lat temu
Silnik 1.4 75KM 55kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 240 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Renault Clio II Hatchback 1.4 75KM 55kW 1998-2010 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Najbardziej zaskoczył mnie całokształt. Niby miejskie autko, ale z powodzeniem spełnia też inne role. Bardzo korzystny stosunek jakości do ceny, mało problemów z parkowaniem, elastyczny silniczek no i francuski komfort jazdy.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : nie wiem czemu, ale gnije mi lewy próg
Inne : łamliwe niektóre plastiki wewnątrz auta (opisałem wyżej)
Inne : co jakiś czas daję tłumik do spawania (pewnie nowy, by rozwiązał problem)
4,0
Całokształt
Generalnie nie ma większych powodów do narzekania. Silnik dopasowany do autka, w środku schludnie i wygodnie (jeśli nie napakujemy pięciu koszykarzy oczywiście), ceny części akceptowalne.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na miasto i jazdy w koło komina ok, na dłuższą trasę też da radę. Silnik ma przyzwoity apetyt na paliwo, jest elastyczny (nie trzeba wajchować za wiele).
4,0
Skrzynia biegów
Nie narzekam, działa poprawnie.
4,0
Układ jezdny
Koleiny, nierówności wybiera miękko - w końcu Francuz. Przy większych prędkościach, na naprawdę nierównych drogach auto trochę może rzucać, ale zważywszy na jego gabaryty (auto miejskie), to normalne.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam, choć z początku musiałem przyzwyczaić się do mniejszej tylnej szyby. Ale spoko, widać wszystko.
4,0
Ergonomia
Jeśli chodzi o kokpit, to wszystko pod ręką. Trochę awaryjne ,,schowane", ale spoko, to nie problem. Bardzo fajny patent z automatycznym zamykaniem się drzwi, po tym jak ruszymy (docenią rodzice przewożący dzieci).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Po włączeniu nawiewu szyby odparowywują dość szybko. Niestety, po wymianie paska rozrządu nie grzeje mi tak mocno jak wcześniej. Znaczy, dmucha ciepłym, ale nie gorącym.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tylne siedziska dla osób mniejszej postury. Z przodu nie jest źle, nawet dla tych większych. Chociaż mogłoby być lepiej, ale to przecież miejskie autko (segment B, czy coś takiego), więc nie przesadzajmy.
4,0
Wyciszenie
Do 2,5-3 tys. obrotów w większości hałas pochodzi od opon i szumu wiatru. Powyżej tych obrotów silnik słychać, ale przy tej klasie autka to raczej normalne.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części i napraw u mechanika akceptowalne. Spalanie bardzo przyzwoite.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry... Zdecydowałem się nawet na duże naprawy, bo szkoda mi było tego autka. Zainwestowałem i nie żałuję. Wiem, co mam! ))
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pękające łączenie między tylnym słupkiem i dachem, to ponoć standard. Dorzucę do tego pękające plastiki w klamkach (od wewnętrznej strony) oraz złamaną dźwignię do regulacji fotela. Można z tym żyć, ale lekko irytujące jest.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać - nie pamiętam. Poza wymianą paska rozrządu (normalna eksploatacja), planowaniem głowicy (poszła uszczelka, no cóż przebieg robi swoje), czy nowymi hamulcami oraz układem wydechowym (skończyły się, nic nie jest wieczne) poważne awarie nie przychodzą mi do głowy (i oby tak pozostało).

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback