Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio II Hatchback

FLUKTA, 14 lat temu
Silnik 1.5 dCi 65KM 48kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 236 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Clio II Hatchback 1.5 dCi 65KM 48kW 2002-2010 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : odklejanie sie okładziny w hamulcac tylnych powodujące blokowanie koła
Silnik : wadliwe wtryski firmy Delphi
Układ elektryczny : zyje wlasnym życiem
3,0
Całokształt
Mimo 235 tys na liczniku ( w Polsce 45 tys) jeździ dalej :) W mieście do pracy i na zakupy w sam raz. Raz na jakiś czas dłuższe trasy też nie są zbytnio męczące. Gdyby ostanie przygody i wydatki po 230 tys to było by całkiem nieźle ;)
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak w traktorze! Wtryski w cudowny i sobie tylko znany sposób jeszcze działają ;) Moc na miasto wystarczająca, ale w trasie (2 osoby plus bagaż) już brakuje.
4,0
Skrzynia biegów
Przy tym przebiegu i bez problemów to chyba dobry wynik.
4,0
Układ jezdny
2 lata na polskich drogach zrobiło swoje. Wymiana drobnych elementów przedniego zawieszenia. Tył - wymiana łożysk.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie narzekam.
3,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu ręki ale to chyba ze względu na rozmiary Clio ;) Obsługa intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tendencja do parowania szyb w czasie deszczu. W zimie z kolei szronienie szyb od wewnątrz.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem przeciętnego wzrostu więc nikt nie narzekał na ilość miejsca z tyłu. W dłuższe podróże raczej samochód dla dwóch osób. Bagażnik nie powala wielkością, ale nie takie było założenie przy kupowaniu samochodu. Rekord: przewiezienie zamrażalki plus bagaże i 2 os. na trasie Szczecin-Kraków :)
3,0
Wyciszenie
Na luzie klekocze jak traktorek :) Do 120 km/h da się jakoś wytrzymać - powyżej tragedia!
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Duży plus! W trasie nie przekraczając 120 km/h schodzę do 5,5l. W mieście spalanie 6-7 l
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość taka na jaką mnie było stać w 2007 kiedy kupowałem ten samochód ;)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobne usterki :/ Ostatnio elektryka szwankuje. Kontrolki i tylna wycieraczka zaczęły żyć własnym życiem. Raz w roku przepalają się żarówki H7 i czasem pozycyjne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
W trasie nie zawiódł. Kilka razy problemy z odpaleniem - prawdopodobnie immobilizer miał słabszy dzień - ostatnio odpukać odpala ładnie. Przy 233 tys rozsypało się sprzęgło (900 pln). 2 wtryski powoli siadają - znana przypadłość tych silników (osprzęt Delphi), ale jeżdżę dalej. Co 30-50 tys siadają tylne hamulce - odklejają się okładziny i blokują koła - wymiana całości 400 pln. Wymieniłem również poduchy pod silnikiem i skrzynią biegów (500 pln), włącznik świateł awaryjnych (70 pln!) Pozostałe wymiany to materiały eksploatacyjne i klocki hamulcowe z przodu.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 65KM 48kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio II Hatchback