Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Grandtour Phase II

Labusch_, 11 lat temu
Silnik 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012 - Oceń swoje auto
4,62
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Daje dużo frajdy i bezpieczeństwa
5,0
Całokształt
Ogólnie samochód z każdym kilometrem bardziej mi się podoba. Wizualnie to oczywiste dla pasjonata francuskiej motoryzacji. A jeśli chodzi o praktyczność to długie trasy udowodniły moje przekonanie że taka ilość miejsca wystarczy a na co dzien nie jest potrzebny większy samochód.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest dynamiczny zwłaszcza od 2500 obrotów ale bieg na wyższ można wbijać już przy 2000 oczywiście przy spokojnej jeździe. W trasie po niemieckich autostradach można jechać bardzo sprawnie jak na w sumie miejskie auto.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą gladko i bez oporów. Jedynym problemem który jest cechą charakterystyczną tej skrzyni jest utrudnione wbijanie wstecznego na zimnym silniku. Wystarczy lekko popuścić sprzęgło i wtedy wskakuje.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie z większego Megane świetnie sobie radzi z samochodem. Elektryczne wspomaganie nie jest idealnym rozwiązaniem ale przecież nie jest to samochód sportowy i na co dzień jeździ się bardzo przyjemnie
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu nie ma problemu jak by co jest regulacja wysokości siedziska. Świetne lusterka o dużej powierzchni dają genialną widoczność do tyłu. Natomiast do tyłu jest kiepsko z widocznością ale to już dość częsta przypadlość współczesnych samochodów.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest bardzo proste w obsłudze. Genialne fabryczne piloty do radia, panel klimatyzacji prostszy być nie może. Jedyny minus to obsługa Tom Toma wymaga przyzwyczajenia ale to ze względu na ilość opcji
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczne świetnie radzi sobie z chłodzeniem i usuwaniem pary a ogrzewanie sprawnie nagrzewa samochód nawet przy naszych styczniowych mrozach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na samochód miejski jest bardzo dobrze. Z przodu spokojnie do 1,9m wzrostu z tyłu ciutkę mniej. Na nogi miejsca z przodu bardzo dużo a z tyłu dużo jak na samochód miejski. Porównywalne ze starą Megane I
5,0
Wyciszenie
Bardzo skuteczne jedyne co może się nie podobać to szum opon na niektórych rodzajach nawierzchni. Ale być może to cecha fabrycznych Bridgestonów i na innych oponach może być ciszej. Przy normalnej jeździe silnika praktycznie nie słychać ale to 1.2tce jest najcichszym silnikiem w gamie clio.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miasto 7 - 8l/100kilometrów Trasa 5,5 - 6,0/100 kilometrów Autostrady (w tym niemieckie) 7 - 7,5l Zaznaczam że przy stałym korzystaniu z turbo spalanie może być znacznie wyższe.
4,0
Stosunek jakość/cena
W tej kategorii wygrywać zazwyczaj będą pośrednie wersje wyposażenia. W tym wypadku katalogowo Night & Day jest sporo droższa. Ja musiałem dopłacić tylko 3 tysiące za automatyczną klimatyzację, alufelgi, półskóry, nawigację, czujnik deszczu i światła więc w tym wypadku się opłaciło. Ale to była oferta wyprzedażowa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 7 miesiącach nic :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TCe 16v 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
37,00 zł
6,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Grandtour Phase II