Szukaj

Informacje o Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Auta małe

Silników benzynowych jest klika i mają po parę wariantów mocy. Najmniejszy 1.2l 65KM odnajdzie się w mieście. Toczenie auta od świateł do świateł dobrze mu wychodzi, przy niskich obrotach nie bombarduje uszu nadmiernym hałasem, ale jeśli mówić o przyspieszaniu, to jako takie istnieje dopiero powyżej 3 500 – 4 000 obr./min. Trochę lepiej jeździ wersja 75-konna, a najlepiej – 100-konna. Dzięki małej pojemności cała ta drużyna jest dość oszczędna. Fani mocnych doznań mogą zajrzeć na koniec cennika – tam króluje 2-litrowa „benzyna” o mocy 200KM, która zmienia to małe autko w coś naprawdę wrednego i szybkiego. Za dużo? Są też motory 1.6l i 1.4l o mocach 98-110KM. Szczególnie 1.4l jest trochę słaby przy niskich obrotach, ale i tak okaże się dość dobry, jeśli zdecydujecie się jeździć też poza miastem. Diesel ma 1.5l i spory rozrzut mocy. Najsłabsza, 68-konna wersja generuje takie odczucia jak najsłabsza „benzyna” z tym, że zimna jest dodatkowo głośna i cała drży. Wariant 86-konny powinien już zadowolić większość osób, a jeśli nie – jest też 106-konny. Zrywny i drogi.

czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1149 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 69 x 76,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI), sterowanie sekwencyjne
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Silnik + Ergonomia + Całokształt

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Lukasz
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Posiadam moje Renault od prawie 4 lat od nowości, przejechałem nim ponad 60tys km. Auto spisuje się poprostu rewelacyjnie. Przed tym zakupem nie byłem zwolennikiem aut z Francji, ale ta Renówka kompletnie zmieniła moje nastawienie. Silnik 1.2 TCE sprawia wrażenie jak by się jechało 1.6 lub nawet 1.8, ju ż od 2-2,5 tyś obrotów auto bardzo ochoczo przyspiesza i tak aż do 130-140km, gdzie zaczyna brakować mocy i dynamika spada. Dla rodzinki 2+1 daje radę, bagażnik jest większy niż w niejednym kompakcie. Po prawie 4 latach nie miałem ani jednej usterki poza przepalającymi się żarówkami H7 (ale ponoć te samochody tak mają, średnio każda żarówka przepala się raz na rok). Z bólem serca będę go sprzedawał z powodu drugiego dziecka - zrobiło się ciasno, zwłaszcza na trasach z dwoma wózkami i tobołami... Na wielkie słowa uznania zasługuje serwis ASO renault (serwisuje auto w Renault Warszawa Mory) świetni fachowcy, wzorcowa obługa klienta, inne serwisy (nie wymienie z grzeczności) mogły by się od nich dużo naczyć...
4,6
~Labusch_
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Ogólnie samochód z każdym kilometrem bardziej mi się podoba. Wizualnie to oczywiste dla pasjonata francuskiej motoryzacji. A jeśli chodzi o praktyczność to długie trasy udowodniły moje przekonanie że taka ilość miejsca wystarczy a na co dzien nie jest potrzebny większy samochód.
4,3
~m.szpak
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Jak na auto w tej cenie oraz w tej klasie dość dobre. Przestronny bagażnik - dla jazdy po mieście wręcz spory, na wakacje tez można się spokojnie zmieścić. Spalanie zadowalajace, kultura pracy silnika także ok. Auto godne polecenia. JEdynei czego brakuje to większej dynamiki na małych obrotach ale to zapewne jeszcze niedostateczna umiejętność jazdy z turbiną.
Średnie spalanie dla Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
6,6
l/100 km
7,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Głównie jeżdżę w cyklu miejsko-pozamiejskim, ale nie na trasie. Dojazd do pracy to 50% czasu miasto, 50% czasu przedmieścia (teren zabudowany, ale bez skrzyżowań,itd). Średnia prędkość przemieszczania ok 25km/h. Po kupieniu samochodu spalanie miałem na poziomie 7.2l. Obecnie zszedłem do 6.7 (zima, więc latem może dojdę do 6.5). Technika jazdy: zdecydowane przyspieszanie (ale bez turbo) i maksymalne wykorzystywanie drogi na hamowanie silnikiem po zauważeniu np. czerwonego światła (aby stać jak najmniej i jak najwięcej jechać ze spalaniem 0l/100). W trasie narazie byłem raz, krótkiej. Przy 100km/h spalanie ok 5-5.5l/100. Przy wyższych prędkościach spalanie szybko rosło, więc nie sprawdzałem.
7,7
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Koszty serwisowania w ASO w normie, nie ma dramatu, spalanie w mieście 8l chyba że jadę jak wariat, to około 9l. Na autostradzie z boksem na dachu przy 4 osobach i załadowaniu po dach ok 10l.
7,2
Renault Clio III
Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW
Jak w bezproblemowym samochodzie: Paliwo i koszty eksploatacji. Nic więcej.

Usterki Renault Clio III

Liczba wpisów: 28
Jaki olej lać do silnika TCE
  • Renault Clio III Grandtour Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
Witam Mam nadzieję, że wpis dotrze do właścicieli samochodów z silnikami TCE i ogólnie Turbo Benzyn Renault. Wbrew temu co mówią obiegowe opinie, że wszystkie oleje są takie same w praktyce różnią się dość znacznie. Mówię tu tylko o syntetykach. Inny olej jest potrzebny do Renault TCe a inny do silników Mazdy czy Forda. Jeśli chodzi o Turbo Renault olej MUSI spełniać normę RN710: ELF Evolution 5w40 {nie excellium), Castrol Edge 5w40. Te marki sprawdziłem, wersje 5w30 tych olei nie spełniają tej normy. Pozdrawiam
Problem rozwiązany
3 komentarze
wycieraczki nie działają
  • Renault Clio III Hatchback 5d Phase II 1.2 TCe 16v 100KM 74kW 2010-2012
  • instalacja elektryczna
Wycieraczki przestały działać. Powód - spalenie silnika wycieraczek, a praprzyczyną było zatkanie odpływu przedniego podszybia spowodowane resztkami zgniłych liści, nasion i kurzu. Tak kończy się parkowanie pod drzewami. Naprawa (czyli wymiana silnika wycieraczek) 2000 zł. Samo oczyszczenie podszybia 150 zł. Najpewniej bez rozkręcania kratki podszybia można by przetykać odpływ odpowiednio długą i odpowiednio sztywną plastikową rurką o średnicy do 2 mm. Odpływ jest z lewej strony podszybia.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Usterka wrtysku, lampka stop, brak mocy
  • Renault Clio III Hatchback 3d 1.5 dCi 68KM 50kW 2005-2010
  • układ wtryskowy
Witam. Posiadam Reno Clio III 1.5 dci. Przy przebiegu silnika 45000 km (2009) w trakcie jazdy pojawił się komunikat "USTERKA WTRYSKU" , pojawiła się kontrolka "STOP" na desce oraz brak mocy silnika (pedał gazu do oporu a silnik jakby coraz mniej mocy dostawał). Okazało się, że muszę wymienić wszystkie wtryski, ponieważ nie trzymają ciśnienia w układzie. Nowe wtryski kosztowały 1300 zł kupiłem 2 sztuki, a z pozostałymi dwoma zregenerowałem za 600 zł. Łącznie cały koszt z diagnostyką, wymianą filtra paliwa oraz dowozem wtrysków do regeneracji wyniosła mnie 4500 zł. Mamy luty 2011 i podobne objawy ukazują się. Ropę tankuje na jednych z renomowanych stacji (OxxxN - nazwę producenta ropy nie podaje relkama/antyreklama)
Problem rozwiązany
11 komentarzy
Renault Clio III Grandtour Phase II