Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio III Hatchback 5d

pluszak, 13 lat temu
Silnik 1.2 TCe eco2 100KM 74kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 TCe eco2 100KM 74kW 2007-2010 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy : żyleta
5,0
Całokształt
Dałem za to autko 41 tyś zł, silniczek 100KM, klima manualna, el. szyby, Abs, 4 poduchy. Najbardziej skusiłem się na ten silniczek 1.2 z turbinką. Konkurencja za te pieniądze daje dużo mniej . Jak na razie jestem bardzo zadowolony i zakupu nie żałuje.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik 100KM i ponad 140 Nm - szczerze powiem, że spodziewałem się większej elastyczności, żeby pojechać dynamicznie trzeba kręcić bardzo wysoko, auto staję się rakietą dopiero od ok 4 do 6.5 tyś obr. Dynamika na pierwszych 3 biegach zachwyca, jednak na 4 i 5 mamy już wrażenie jakby brakowało mocy. Kultura pracy na biegu jałowym jest bardzo przeciętna. Auto buja się bez większych problemów do licznikowych 200 km/h.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia działa bez zarzutów, jednak jadąc 100 km/h na piątym biegu skrzynia wydaje nieprzyjemne buczenie. Samo sprzęgło jest dla mnie porażką, łapie bardzo wysoko co utrudnia płynne ruszanie z miejsca.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie całkiem przyjemne - wydaje się dość miękkie jednak jest bardzo sprężyste. Nie ma problemów z pokonywaniem zakrętów, jednak wspomaganie działa za mocno i przy prędkościach powyżej 100 km/h praktycznie nie czuć co się dzieje z autem. Hamulce żyleta, delikatne naciśnięcie sprawia, że auto staje dęba przy każdej prędkości.
Komfort
5,0
Widoczność
Małe autko to i widoczność doskonała.
4,0
Ergonomia
Clio jest 2 autkiem w domu i moim zdaniem z z tym nie jest najlepiej. Trzeba się dość długo przyzwyczajać do mikroskopijnych włączników wycieraczek i kierunków. Świetną sprawą jest sterowanie radiem z konsoli pod kierownicą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima manualna chłodzi tak bardzo, że w czasie 30 stopniowych upałów można zmarznąć. W ostatnie 20 stopniowe mrozy auto daje ciepełko po przejechaniu 500m.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To największy plus tego auta, konkurencja w tej klasie może się uczyć. Jak na miejskie auto to miejsca z przodu jaki i z tyłu jest bardzo dużo. Auta obecnie bardzo urosły i porównując do starego Golfa III znajomego to clio jest znacznie bardziej przestronne.
4,0
Wyciszenie
Silniczek jest cichutki i do 120 km/h jest bardzo dobrze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 7.5l na trasie 6 - 6.5 l zależnie od prędkości Autko służy mi do dojazdów do pracy 40 km codziennie i średnie spalanie oscyluje w garnicy 6.5l
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za to autko 41 tyś zł, silniczek 100KM, klima manualna, el. szyby, Abs, 4 poduchy. Najbardziej skusiłem się na ten silniczek 1.2 z turbinką. Konkurencja za te pieniądze daje dużo mniej . Jak na razie jestem bardzo zadowolony i zakupu nie żałuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Autko jest nowe więc byłbym załamany gdyby coś teraz padło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Autko jest nowe więc byłbym załamany gdyby coś teraz padło.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio III Hatchback 5d 1.2 TCe eco2 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
17,00 zł
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio III Hatchback 5d