Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Grandtour

Krzysztof, ponad rok temu
Silnik 1.5 dCi 75KM 55kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 233 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio IV Grandtour  1.5 dCi 75KM 55kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
5,0
Całokształt
Biorąc pod uwagę stosunek jakości do ceny, wyglądu, wyposażenia, praktyczności, silnika, kosztów eksploatacji bardzo trudno o znalezienie na rynku czegoś sensownego (Fabia w dieslu ma 3 cylindry jedynie). W tym segmencie zawsze są jakieś kompromisy i znajdą się rzeczy, które są na minus. Ale trzeba być tego świadomym. Istotne, że te minusy nie przysłaniają plusów jakie te auto posiada. Na plus: świetna stylistyka, rewelacyjny silnik (bardzo ale to bardzo ekonomiczny, dobra elastyczność, bezobsługowy DPF realizowany przez 5 wtryskiwacz), dobre wyposażenie nawet w dość podstawowych wersjach (np. tempomat - w Fabii to niekiedy rarytas, niskie koszty eksploatacji (nawet w przypadku typowych bolączek diesli turbosprężarka ma stałą geometrię, zwykłe sprzęgło, wspomniany DPF), praktyczność wersji kombi przy niedużych wymiarach lekko ponad 4,2 metra), przyjemny układ kierowniczy (komfortowy ale nie "gumowy". Na minus: wyciszenie (powyżej 120 km/h robi się słyszalnie głośno, nie ma tragedii da się normalnie rozmawiać, ale słyszalny jest szum powietrza (uszczelki w drzwiach są słabe); radio (fabryczny zestaw jest byle jaki): mało praktycznych schowków (tylko jeden cupholder, schowek pasażera mało pojemny); delikatny lakier (szybko się rysuje): światła "dzienne" są zbyt słabe, sytuację trochę ratują bardzo dobrej jakości żarówki (np. Osram cool blue intense).
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik super, przy 90 pali około 3-3,5 litra, przy 120 około 4 litrów (obroty na 5 biegu lekko ponad 2 tysiące) więc przyjemnie łyka się kilometry: przy 140 bliżej 5 litrów. W mieście ponad 200 tysięcznym, nie spalił więcej jak 5 litrów, w zimę maks 5,5 litra. Prosty silnik z prostym osprzętem. To dCi, co teraz nie jest żadną wadą a plusem.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi są tak ułożone aby na 5 biegu można było jeździć drogami szybkiego ruchu. Tak jak wyżej opisałem przy ekspresówce jest lekko ponad 2 tysiące obrotów, przy autostradzie około 2,5 tysiąca obrotów. W mieście gdy chcę się jechać 50 trzeba mieć 3 bieg, bo na czwartym się dusi i to jest trochę niewygodne
5,0
Układ jezdny
Komfortowy ale nie "gumowy". Trzyma się drogi ale nie jak przyklejony, ładnie wybiera nierówności, w tym poprzeczne. Eksploatacja tania bo z przodu jest Macpherson, z tyłu belka skrętna.
4,0
Karoseria
Rdzy nie uświadczymy, jak to w Renault (chyba, że ktoś lepił szpachlą) lakier jest jednak delikatny i łatwo się rysuje. Część elementów jest plastikowa, więc nie ma problemów z wymianą (np. przednie błotniki)
Komfort
4,0
Widoczność
Taka sobie do tyłu ale są czujniki, przód ma krótki, łatwo go wyczuć, duże lusterka więc widoczność ogólnie dobra, ale to nie van więc nie ma co oczekiwać wielkich przeszkleń.
4,0
Ergonomia
Brak schowków to główne zarzuty. Poza tym obsługa auta nie sprawia problemów, łatwo się nauczyć. Tym bardziej że większość rzeczy jest na przycisk fizyczny a nie panelem dotykowym.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mogło być lepsze, bo w zimę trochę mu zajmuje odparowanie szyb.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok z przodu (mam lekko ponad 180 cm), z tyłu ok dla nastolatków maksymalnie, dla dorosłych będzie za ciasno na dłuższą metę.
3,0
Wyciszenie
Za słabo wyciszony szczególnie przy większych prędkościach
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tylko eksploatacja póki co, plus wymiana mechanizmu wycieraczek i zamka tylnych drzwi (czujnik pokazywał że auto jest otwarte mimo że drzwi były zamknięte) i akumulator (wymiana z fabrycznego czyli po 7 latach).
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak w podsumowaniu
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak w punkcie łatwość utrzymania
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Póki co brak, oby tak dalej.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Clio IV Grandtour 1.5 dCi 75KM 55kW
Średni koszt przejechania 100 km
24,00 zł
5,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Clio IV Grandtour