Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio IV Hatchback 5d

rheed, 9 lat temu
Silnik 1.2 16V 75KM 55kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio IV Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Pozytywnie zaskoczyl mnie ladny wyglada samochodu z zewnatrz jak i wewnatrz oraz przestrzennosc auta. Poprzedni samochod palil prawie 9 L paliwa na 100 km, Clio pali okolo 6.2 L, wiec mniej place na stacji benzynowej.
4,0
Całokształt
Zakupiony przeze mnie samochod to Reno Clio z Silnikiem benzynowym 1.2 w wersji Expression z dokupionymi swiatlami przeciwmglienymi i pakietem klimatyzacja + radio. Jak kazdy samochod ma on swoje wady i zalety, ktore pokrotcce tu wymienie: Zaczynajac od zalet: bardzo ladnyi nowoczesny wyglad samochodu, nie wydajc duzo otrzymujemy samochod, ktory wyglada na duzo drozszy. Warto tu wspomniec o: swiatlach LED do jazdy dziennej, uruchamianiu samochodu za pomoca przacisku (kluczyk jako karta), wbudowanej nawigacji, radiu z bluetooth, zestawem glosnomowiacym i usb, tempomatem i ogranicznikiem predkosci, Ponadto auto posiada klimatyzacje, dzielona tylna kanapa, kierunkowskazy w lusterkach, ukryte tylnie klamki drzwi. Samochod ma wystarczajaco miejsca w dla kierowcy i pasazerow oraz w pelni wystarczajacy bagaznik oraz wg. mnie bardzo przyjemne wnetrze: czarne obicie fotelow z czerwonymi elementami oraz plastiki w kolorze ciemno szarym, ktore wygladaja bardzo dobrze. Kolejna zaleta to na pewno dosc dobre oryginalne opony Bridgestone. Jesli chodzi o dzwiek z glosnikow to jest na przyzwoitym poziomie (glosniki maja bass reflex) - jednak istnieje spory potencjal poprawy dzwieku. Dobre glosniki moglyby wiele zmienic. Sampochod dobrze wyglada w kolorze bilaym za ktory nie trzeba doplacac. Koputer pokladowy pokazuje wszystkie potrzebne informacje (srednie i aktualne spalanie, temp zew, sr. predkosc, zurzycie paliwa od tankowania itp). Koszt czesci zamiennych nie jest wysoki - wiele czesci mozna kupic od Daci. Wady samochodu to: niezbyt dynamiczny silnik i jego slabe wyciszenie. Brak mocy zaskoczyl zwlaszcza po odbraniu samochodu z salonu kiedy przez pierwsze 1500 km silnik byl jeszcze na dotarciu. Wersja Expresion z silinikiem 1.2 nie posiada ponadto kilku funkcji np: trybu ECO, funkcji Start/Stop, pogrzewanych foteli, nieco uszczuplona wersje komputera pokladowego tj brak mozliwosci kupowania/pobieranii aplikacji, brak slota na karty SD (aktualizacja map GPS nastepuje za pomoca pomoca USB i jest darmowa przez 90 dni od daty kupienia samochodu). Dodatkowe mapy do nawigacji sa bardzo drogie. Trzeba tez wspomniej ze w wyniku braku kilku funkcji/przyciskow jest w samochodzie kilka zaslepek lecz nie sa one widoczne. Instrukcja do samochodu nie informuje jaki olej nalerzy wlewac do silnika. Dla osob korzystajach z samochodu w miescie i od czasu do czasu na trasie bedzie na pewno wystarczajacy. Ja polecam przede wszystkim za nowczesny wyglad.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik o pojemnosci 1.2 i 75 KM wg mnie nie zaslujue na pochwale. Moge go porownac z silinikiem 1.4 tez mocy 75 KM w moim starym Golfie IV, ktory byl dynamiczniejszy. Tamten silnik rozwijal maksymalny moment obrotowy przy 3300 obrotach w Reno zas przy 4200 obrotow. Startowanie z jedynki nie jest zbyt dynamiczne. Do spokojnej jazdy po miescie (50 - 70 km/h) nalzy utrzymywac okolo 2000 obrotow, co wg to zbyt duzo. W moim samochodzie spalanie autostradowe wygladanastepujaco 120km/h - 7L, 130 ok/h - 8L, 140 km/h - 9L/100km. Jazda po autostardzie jest jak najbardzie mozliwa z predkosciami dochodzacymi do ok 150, jednak wyprzedzanie nie jest tak komfortowe i wymaga od kierowcy troche wyzszych umiejetnosci. Rowniez wlaczanie sie do ruchu na autostradzie wymaga utrzymywania wysokich obrotow silnika. Zaleta silnika jest jest to ze z uwagi na mala pojemnosc i wielkosc dosc szybko sie nagrzewa. Warto by jeszcze dodac ze trzeba uwazac jesli ktos przesiadzie sie z samochodu o silniku o wiekszej pojemnosci. Silnik Reno wygaga delkatnego/umiejetnego operowania sprzeglem - na poczatku silnik od czasu do czasu mi gasl. Sosunkowo niewielkie jest tez hamowanie silnikiem. Po kilku miesiacach jezdzenia kierowca przyzwyczaja sie do silnika i uczy jak umiejtnie wkorzstywac jego (niewielka) moc.
4,0
Skrzynia biegów
Do skrzyni biegow nie mam zastrzezen. Nie mielem tez jak dotad zadnych problemow ze zmienianiem biegow. W moim sachodzie jadac na czwartym biegu odczuwam drgania drazka zmiany biegow. Nie wiem czy to tylko w moim aucie czy w innych tez. Powazna wada to wg mnie brak szostego biegu.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie sztywne, ktore dosc dobrze sprawdza sie na zakretach. Generalnie jestem zadowolony. Dobrze sie prowadzi. Na pochwale zasluguje wspomaganie kierownicy. Dzieki niemu na prawde mozna krecic kierwnica jednym palcem.
Komfort
4,0
Widoczność
Calkiem przyzwoicie. Przednie slupki przeszkadzaja na zakretach na prawde sporadycznie. Plaska/ pionowa tylnia szyba powoduje ze wiemy gdzie konczy sie samochod. Lusterka choc maja ladnych ksztalt mogly by byc nieco wieksze - wymagaj przyzwyczajanie. Wg mnie z uwagi na ksztalt lusterek istnieje dosc duzy martwy punkt i juz zdarzylo mi sie kilka razy nie zauwazyc samochu przy zmianie pasow. Reflektory dosc dobrze oswietlaja droge.
4,0
Ergonomia
Genralnie z jazdy tym samochodem jestem zadowolony. Moja wersja nie posiada podlokietnika. Wada jest to ze brakuje z przodu dobrego uchwytu na kubki lub tez butelke. Schowki w drzwiach maja wystarczajaca wielkosc. Brak jest lusterka dla pasazera (jest dla kierowcy).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja spisala sie dobrze nawet podczac 35stopniowych upalow. Na najnizszych obrotach jest tez nie slyszalny. Dobrze dziala odparowywanie przedniej szyby. Istnieje nawiew dla pasazerow z tylu. Nie jest on jednak umieszczony po srodku lecz pod fotelami kierowcy i pasazera tak, ze dmucha na nogi pasazerow z tylu. Jezeli jest wlaczona klimatyzacja to czasami pasazerom z tylu marzna nogi.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wg. mnie tutaj duzy plus - dosc miejsca z przodu i z tylu oraz w bagazniku, nie mozna narzekac. Pomiesci sie i rodzine i zakupy. Generalnie rodzina chwali przestrzen.
2,0
Wyciszenie
Wg mnie jest to oprocz nie dynamicznego silinika chyba najwieksza wada samochodu. Zauwzylem ze moj model nie posiada maty wygluszajacej pod maska (np. wersje z silnikiem diesla posiadaja maty). Samochod nadaje sie do dodtkowego wyciszenia w warsztacie. Jak na samochod z silnikiem benzynowym powinien byc cichszy (np przy ruszaniu). Jesli chodzi o szum toczenia opon to nie ma problemu.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania nie sa wysokie. Przy silniku 1.2 ubezpieczenie nie jest zbyt wysokie. Koszty paliwa przy spalaniu 6.5 L/100 km sa do zaakceptowania.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dobry stosunek jakosci do ceny byl jednym z glownych powodow zakupu tego samochodu. W kwocie 50 tys zl mozna miec samochod z niemalze w wszystkimi dodatkami jakie sa potrzebe do codziennej jazdy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak dotad zadne usterki nie wystapily. Samochod nie sprawil zadnych technicznych problemow.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak dotad zadne usterki nie wystapily. Samochod nie sprawil zadnych technicznych problemow.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 16V 75KM 55kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio IV Hatchback 5d