Szukaj

Informacje o Renault Clio IV Hatchback 5d

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Renault Clio dostępna jest w odmianie pięciodrzwiowej oraz kombi. Pierwowzorem koncepcyjnym auta, był zaprezentowany w roku 2010, prototyp o nazwie DeZir Concept. Zarówno model studyjny, jak i wersję produkcyjną zaprojektował Laurens van der Acker. Renault Clio IV powstał na nowej platformie podłogowej Nissan B platform (stworzonej we współpracy Renault i Nissana).W porównaniu do poprzednika nowe Clio jest odrobinę większe, ale co ważniejsze – dużo lżejsze (o 100 kilogramów). W Kraju Kwitnącej Wiśni auto oferowane jest pod nazwą Renault Lutecia.
czytaj więcej
Powagosław

Materiał na bestseller w segmencie B i szansa na najbardziej przełomowy model w dziejach Renault od czasu debiutu pierwszej generacji Clio. Kapitalna robota.

~Powagosław
Luzacjusz

Szefowie Renault zabronili chyba swoim projektantom dolewać wina do fondue, bo w końcu im coś wyszło. A już myślałem, że celem marki na XX wiek jest ugruntowanie swoją pozycji jako producenta najbardziej szkaradnych aut na świecie.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Długość 4062 mm
Szerokość 1731 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1945 mm
Wysokość 1448 mm
Wysokość przy otwartej klapie bagażnika 1920 mm
Rozstaw osi 2589 mm
Rozstaw kół - przód 1506 mm
Rozstaw kół - tył 1506 mm
Zwis przedni 851 mm
Zwis tylny 622 mm
Prześwit 120 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 880 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 847 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1363 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1378 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1370 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1307 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1146 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1011 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 649 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1388 mm
Wysokość progu załadowczego 716 mm
Drzwi tylne - szerokość 1038 mm
Drzwi tylne - wysokość 550 mm
Maksymalna ładowność 524 kg
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Mateusz
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY TCe 99g 90KM 66kW
Auto od 'nowości' wersja testowa z przebiegiem 600km więc jak nowe z dobrym wyposażeniem bez poważnych awarii po 9latach poza naprawionym przewodem klimatyzacji i ostatnio obudową termostatu, jedynie tak to nazwę cechy tego auta: skrzypiące zawieszenie zazwyczaj gdy jest zimno czy czasem jak ciśnienie na dworze nie odpowiednie dla niego :) (trwa to aż się dobrze rozgrzeje) ale jest mega nieprzyjemne, szum przy większych prędkościach (+90 ze strony słupków) chyba więcej nic nie moge pomarudzić bo nie bede pisał że gdzieś tam jakiś plastik zaskrzypiał
4,1
~piotr_fankidejski
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 120 EDC 120KM 88kW
Przeciętnej klasy samochód, wygodny w trasie i na mieście. Z automatem dość paliwożerny. Po ok. 5 latach pojawiają się drobne usterki typu, uszkodzony włącznik kierunkowskazów, poluzowane gniazdo USB. Silnik bezawaryjny, zawieszenie bardzo dobre. Jak na tą klasę auta duże wnętrze, wygodne fotele i dość spory bagażnik. Słaba widoczność przez tylną szybę. co jednak rekompensuje kamera cofania. Dobre, przeciętne auto miejskie, którym można i zaliczyć bez zmęczenia trasy 300-500km. Dynamiczny silnik 1.2TCe 120KM. Ładny design i stylowe wykończeni wnętrza.
1,8
~Marcin
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Silnik 3-cylindy porazka trzesie sie na wolnych obrotach dosc dynamiczny.Niebieski dym przy odpalaniu na zimnym oleju nie bierze. Przy przyspieszaniu warkot 3,cylindry minus.Termostat wymieniony na gwarancji przy przebiegu 48000 Klima padla po 4 latach kompresor do wymiany cena kompresora to jakaz porazka , pozatym waz od klimy peka pewnie od drgan silnika 3.cylindrowego dla mnie to blad konstrukcyjny . Skrzynia biegow na 1 i 2 biegu halasuje prawie jak w maluchu pewnie lozyska .Aklualnie 70 tys przebieg auto kupione nowe w polskim salonie w Czestochowie.P.s zapomnialem ze spod deski wewnatrz jakies dziwne dzwieki jagby cos niedokrecone jeszcze zawieszenie wymieniane ----nie no juz mi sie nie chce pisac szkoda czasu !!
Średnie spalanie dla Renault Clio IV Hatchback 5d
5,9 – 7,4
l/100 km
4,8 – 5,2
l/100 km
6,8 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,6
Renault Clio IV
Hatchback 5d ENERGY TCe 99g 90KM 66kW
Generalnie autko jest bardzo oszczędne, moim jeżdżę już od 2 lat, średnie spalanie trasa/miasto przy lekkiej nodze to 5,9L, najlepsze spalanie jak do tej pory to powrót z wakacji z nad morza na południe Polski,autostrada A1 na tempomacie 130 km/h i spaliło 4,26 L/100km. Generalnie polecam jazdę na tempomacie, dobrze dobiera prędkość i dawkę paliwa co przekłada się na bardzo ekonomiczne spalanie. Jak do tej pory od prawie 2,5 roku używania auta nie miałem, żadnej awarii silnika czy układu jezdnego, jedynie na mrozie pękła tylka klamka drzwi, trzeba było wymienić na nową.
7,1
Renault Clio IV
Hatchback 5d TCe 90KM 66kW
Spalanie podzielone na 2 kategorie. Odcinki do 5 km w jedną stronę (dziennie) 9l/100km. Od 3 miesięcy trasy tylko i wyłącznie w okolicach 20-30 km - 6.1 l/100km. Jazda raczej spokojna. Najbardziej nieprzemyślany system wspomagania zmiany biegów. Nie da się jechać ekonomicznie kiedy jadąc pod górkę 50km/h system krzyczy, żeby zmienić bieg na wyższy, a po zmianie samochód ma kosmiczne spalanie chwilowe i prawie staje w miejscu. Renault chyba zapomniał o pomiarach obciążenia silnika, system sprawia wrażenie jakby dobierał biegi tylko po prędkości jazdy.
4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d dCi 75KM 55kW
Renault Clio 1.5 dci 75KM ze skrzynią manualną przebieg 10tys, rok produkcji 2016. Skrzynia biegów jest bardzo długa zatem mimo 5 przełożeń jest wystarczająca i nie czuć braku "szóstki". Dla przykładu przy licznikowych 140km/h mamy dokładnie 2500RPM na piątym biegu. Spalanie (dane z dystrybutora), dotyczy samochodu obciążonego dwoma pasażerami i pełnym bagażnikiem, bez klimatyzacji: Trasa szybka - Tutaj jestem absolutnie pod wrażeniem - autostrady z prędkościami 150-160km/h z tempomatem, częste hamowanie i ponowne budowanie prędkości przelotowej - 5,9l/100km Trasa normalna - drogi ekspresowe, trochę autostrad i drogi krajowe (130/120/100) - 4,5l/100km Trasa rekreacyjna - drogi krajowe do 110km/h - 3,9l/100km O spalaniu w mieście nie mogę dużo napisać, gdyż nie poruszam się nim w takim środowisku Ekonomia tego samochodu jest bardzo dobra i polecam go osobom, które szukają oszczędnego środka transportu, który nie zrujnuje im kieszeni. Z pewnością można osiągnąć niższe spalanie, jednak powyższe informacje prezentują wyniki uzyskane przy "ściągniętym kapeluszu". Ciekawostką jest pojemność baku - producent podaje 42L, tymczasem tankowanie tuż po zapaleniu się rezerwy do pełna (do momentu gdy paliwo zacznie wyciekać z wlewu) pozwoliło zmieścić aż 48L. Biorąc pod uwagę że rezerwa ma ok. 7l, można przyjąć że jesteśmy w stanie zmieścić ok. 55l co w warunkach bardzo bojowych może odwdzięczyć się zasięgiem ponad 1200km. To nie błąd dystrybutora gdyż tankowałem tak kilka razy. Pozdrawiam

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 9
4,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 25 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Instalacja dobra, spadek mocy minimalny, jednak spalanie. Miała palić 8 litrów a paliła 8,5 niby nie dużo ale jednak. Fakt że kalibrowana komputerem podczas postoju, nie wiem czy tak powinno być czy nie. Ogólnie bardzo dobrze. W Clio butla zajmuje 1/3 bagażnika ale jakoś przez pół roku nie było sytuacji w której zabrakło mi miejsca. Oszczędność duża opłaca się montować LPG!
3,8
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 75KM 55kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: BRC
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 109 tys. km
Witam. Silnik nadaje się do instalacji LPG. Tylko trzeba co 30 tyś. km regulować luzy zaworowe ( brak hydro elementów). Kto myśli, że szkoda pieniędzy na taki zabieg to się myli. Przekonałem się na własnej skórze bo sam nie regulowałem zaworów i musiałem oddać auto do serwisu na regeneracje głowicy (wypalone gniazda zaworowe). Można tego uniknąć wystarczy tylko co 30...
5,0
Renault Clio IV
Hatchback 5d 1.2 16V 73KM 54kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 15 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
Instalacja (BRC SQ 32) zakładana była zaledwie 3 m-ce temu, ale zrobiłem już na niej blisko 5 tys km. Sprawdzona w różnych warunkach i na różnych drogach. Z moich obserwacji silnik pracuje równo, praktycznie tak samo jak na benzynie. Nie mam żadnych zastrzeżeń.
Renault Clio IV Hatchback 5d