Zakup nowego samochodu Renault Clio V miał być dla mnie gwarancją jakości, komfortu i obsługi na najwyższym poziomie. Niestety, rzeczywistość okazała się zupełnie inna.
➡️ Salon Renault Nawrot, Długołęka, gdzie pojazd został zakupiony (04.2025), przekazał mi auto z wadliwym układem klimatyzacji, który od samego początku wydaje nieakceptowalny, uporczywy hałas wpływający na komfort podróży.
W trakcie parowania telefonu po zakupie auta okazało się, że nie graj głośnik w drzwiach kierowcy. Drzwi zostały rozebrane a przyczyny usterki nie zdiagnozowano. Dodatkowo jeżdżąc po mieście są ciągłe zakłócenia w odbiorze głównych stacji radiowych. Na dzień dzisiejszy stanowisko jakie Renault Polska podjęło to oczekiwanie w lipcu na aktualizację oprogramowania, które jak powiedzieli w serwisie Yama Bydgoszcz może pomoże, szok.
Zamiast pomocy – brak konkretnego zainteresowania, liczyła się niestety tylko sprzedaż.
➡️ Serwis Renault przy ul. Nowotoruńskiej w Bydgoszczy (Yama Sp. z o.o.) wielokrotnie otrzymał ode mnie jasne zgłoszenie problemu – zarówno ustnie, jak i pisemnie. Po wielu wizytach usłyszałem lakoniczne stwierdzenie, że „tak po prostu musi być”, bo inne auta „też tak mają”. Oferowanie dodatkowej diagnostyki na mój koszt, mimo że problem występuje od początku, jest szczytem ignorancji. Nie sprawdzili nawet poziomu czynnika chłodzącego w układzie klimatyzacji bo jak się okazało w innym autoryzowanym serwisie ilość była zbyt niska!
➡️ Renault Polska – mimo kontaktów i eskalacji – nie potrafi lub nie chce zająć się problemem. Domyślam się, że chodzi tu o wadę konstrukcyjną jakiegoś elementu w instalacji klimatyzacji ale nie chcą się do tego przyznać.
Ostatecznie otrzymałem oficjalną odmowę podjęcia działań gwarancyjnych. Mam się „przyzwyczaić” do hałasu, który w innych markach premium czy choćby popularnych – byłby natychmiast traktowany jako usterka.
⚠️ To sytuacja niedopuszczalna. Renault prezentuje kompletny brak odpowiedzialności za swoje produkty, lekceważenie klienta i próbę zrzucenia winy na „normy hałasu” – które same sobie ustalają.
W dobie tak zaawansowanej konkurencji i oczekiwań rynku – to wizerunkowe samobójstwo.
Nie pozostawię tej sprawy bez dalszego biegu – planuję opisanie jej szerzej w mediach, na forach oraz poprzez odpowiednie instytucje (UOKiK, Rzecznik Praw Konsumenta).
Zamierzam też skorzystać z pomocy prawnej, ponieważ sytuacja dotyczy pojazdu fabrycznie nowego, który od początku nie spełnia deklarowanych standardów komfortu i użytkowania.
Zdecydowanie NIE polecam zakupu pojazdów marki Renault oraz korzystania z usług wymienionych punktów.
⚠️Renault – czas najwyższy zająć się jakością nie tylko samochodów, ale i własnej sieci serwisowej oraz obsługi klienta.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
3,0
Układ jezdny
3,0
Karoseria
Głuchy dzwięk przy zamykaniu tylnych drzwi
Komfort
4,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak możliwości ustawienia dmuchawy w trzech kierunkach (szyba przednia, front i podłoga)
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
1,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Awaryjny już od samego początku. Szczegóły w opisie.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCE 100 LPG 100KM 74kW
[l/100km]