Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

Janek, 2 lata temu
Silnik 1.0 TCe 100KM 74kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 100KM 74kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,64
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Przyjemny, dobre osiągi, jak na trzycylindrowca cichy
Przeniesienie napędu : Dynamiczny układ kierowniczy, na zakrętach pojawia się uśmiech na twarzy
Inne : System audio, niby podstawowy, ale naprawdę zaskoczył mnie jakością dźwięku
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Brak poważnych usterek, nic nie dokucza
5,0
Całokształt
Clio było jedynym samochodem, jaki w ogóle brałem pod uwagę. Samochód na tle konkurencji wyróżnia się świetnym wyglądem, zwłaszcza światła w kształcie litery C są genialne. Auto wzięte ze stocku dealera, co prawda wersja Zen, ale wyposażona w każdy dostępny do niej pakiet. Kolor biały z czarnymi dodatkami, wygląda bardzo ciekawie i atrakcyjnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Niby tylko 100 km, ale przy tak niskiej masie, zapewnia fajne osiągi. W zupełności wystarcza do miasta, jak i na trasy. Naprawdę niskie spalanie około 6 litrów w mieście. Co prawda, kiedy jest zimny to trzęsie się cały samochód, lecz w końcu to 3 cylindry. Kiedy się nagrzeje to nie słychać go wcale, a kultura jego pracy znacznie się poprawia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest w miarę precyzyjna, lecz występuje problem z wrzucaniem wstecznego. Początkowo obawiałem się, że 5 biegów to będzie za mało. Jednak już po pierwszej trasie, przyzwyczaiłem się, a biegu szóstego wcale nie brakuje.
5,0
Układ jezdny
Jak na klasę B jest bardzo dynamiczny. Daje frajdę z jazdy, aż czeka się na bardziej kręte drogi. Samochód zaskakuje nawet lekką nadsterownością, co jeszcze bardziej zwiększa frajdę. Jest dość precyzyjny i dobrze się go czuje. Ze współczesnych Renault, jeden z najlepszych, jak nie najlepszy.
5,0
Karoseria
Pod względem stylistycznym fantastyczna. Najładniejsze auto w segmencie. Mimo białego lakieru mojej wersji, wygląda fajnie. Sam lakier wydaje się trwały, po niecałych dwóch latach wygląda jak nowy. Mam zastrzeżenia jedynie do lakierowanych na czarno lusterek. Widać tam sporo mikro zarysowań.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu jest bardzo dobra. Cieszę się, że Renault zamontowało lusterka na drzwiach co daje jeszcze większe pole widzenia. Do tyłu wypada gorzej. Słupek C jest dosyć szeroki. Posiadam jedynie czujniki parkowania i przyznam, że kamera cofania byłaby dużym ułatwieniem w parkowaniu.
5,0
Ergonomia
Obsługa nie sprawia większych problemów. System multimedialny jest logicznie rozplanowany i intuicyjny w obsłudze. Ekran 7'' w zupełności wystarcza, wydaje mi się, że ten większy nie jest niezbędny. Obsługa radia, poprzez typowy dla Renault dżojstik, jest świetna. Kiedy wsiadam do innych aut bardzo mi tego brakuje. Plus za pozostawienie normalnego panelu klimatyzacji, a nie przeniesienie go do ekranu. warto wspomnieć o fajnym audio, które zaskakuje jakością dźwięku.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Samochód w miarę szybko się nagrzewa. Klima działa szybko i dobrze chłodzi. Mały minus za dziwne, występujące niezwykle rzadko zjawisko, kapania wody na dywanik pasażera. ASO nie umiało tego wychwycić, co cieknie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu nie ma problemów, każdy znajdzie wygodną pozycje. Problem zaczyna się z tyłu, tutaj na nogi jest dużo mniej przestrzeni, ale myślę, że wystarczająco. Jestem również zdania, że jest to zdecydowanie samochód czteroosobowy, piątej osobie może być zbyt ciasno.
5,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest dobre. Silnika praktycznie nie słychać. Przy wkręcaniu się na obroty, dźwięk jest przyjemny, ale także dobrze wyciszony. Głośno zaczyna się robić przy prędkości autostradowej, ale nawet wtedy można swobodnie rozmawiać z pasażerem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Posiadam rozszerzoną gwarancję, wraz z pakietem serwisowym. Właściwie jedynym wydatkiem są wymiany oleju, które wykonuje na własne życzenie. Interwał 30 000 jest zdecydowanie za długi. W ASO w Warszawie są to koszty około 800 złotych, jednak warto to zrobić.
5,0
Stosunek jakość/cena
Relacja jakości do ceny jest fantastyczna. Za tak dobre pieniądze nie ma lepszej oferty w tym segmencie. Nawet wersja Zen, posiada bogate wyposażenie, a wraz z pakietami jest naprawdę warta uwagi. W roku 2021 ceny jednak się podniosły, ale nadal pozostały atrakcyjne.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto nadprogramowo w ASO było raz. Wymieniono moduł sterowania systemem SOS, który okazał się wadliwy. Oprócz tego w miesiącach zimowych ubywa płynu chłodniczego. Również w zimę potrafią przymarznąć siłowniki od składania lusterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz wspomnianych drobiazgów nic poważnego się nie dzieje. Wydaje mi się, że Renault dopracowało ten model i nie zaskoczy on żadną awarią.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio V Hatchback 5d