Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

Jan Winnicki, 2 lata temu
Silnik 1.0 TCe 90KM 67kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.0 TCe 90KM 67kW 2021-2023 - Oceń swoje auto
3,86
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo fajny!
Karoseria : Piękny samochód!
Inne : Multimedia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Słabe wykonanie!
Przeniesienie napędu : Słaba skrzynia biegów
3,0
Całokształt
Witam wszystkich, miałem przyjemność jeździć na początku października najnowszą generacją Renault Clio podczas wyjazdu do Grecji. Byłem pozytywnie nastawiony bo wszędzie w internecie widnieją same wspaniałe opinie o tym aucie, jakie ono jest fantastycznie wyciszone i wykonane, jaka rewolucja itd. Jednak po tej 4 dniowej jeździe czar prysł . Clio jest słabe i niedopracowane. Zacznijmy od wad których jest niestety więcej: a) Ledwo wyjechałem z miejsca parkingowego a już zaczęło się dziać. Mianowicie: sam się włączył tempomat! Auto nie jechało szybciej niż 20 km/h. Musiałem zjechać na bok by znaleźć przyczynę i to naprawić. b) Skrzynia biegów manualna. To słaby punkt tego samochodu. Zauważyłem następujące niedopracowania: 1) długie odległości między biegami. 2) Miałem problemy z rozróżnieniem 3-ciego oraz 5-tego biegu. 3) Podczas odpuszczania gazu mając np. 5 bieg lewarek skrzyni się ruszał góra dół. c) Mówią wszyscy jak wspaniale jest to auto wykonane. Fakt, wykończenie jest ponadprzeciętnie dobre, nie ma porównania z tandetnie plastikowymi koreańczykami, za to wykonanie tego auta jest bardzo słabe( coś się tłukło z boku i z tyłu koło bagażnika). d) Czujnik martwego pola nie działał :( e) Kierownica stawia za mały opór podczas jazdy i w związku z tym na autostradzie jest to samo co w suzuki sx4—zero jakiegokolwiek luzu w kierownicy, trzeba się cały czas niemiłosiernie skupiać na drodze żeby auto nie schodziło na bok. Ale z drugiej strony, nie miałem w swojej testówce systemu multisens, pewnie wtedy byłoby lepiej :) f) Fatalne automatyczne światła. Problem tkwi w tym że…..nie da się ich wyłączyć na stałe! To nie kierowca decyduje jakie ma światła włączone tylko elektronika. Czyli może być taka sytuacja że systemowi się coś popieprzy i w biały dzień się będą świeć światłą mijania(i przy okazji LED-y się będą niepotrzebnie zużywać). To jakaś porażka jest. Co więcej, by światła się same wyłączyły to trzeba wyłączyć silnik, wyjść z auta i go zamknąć z pilota!! Dno. W Suzuki jakoś da się światła automatyczne na stałe wyłączyć, dlaczego tu się nie da? Na pocieszenie: Toyota Yaris też ma taki kretyński system :( g) Auto ma-wbrew temu co twierdzi katalog, bardzo mały prześwit. Zdarzało się niestety często że zahaczałem podwoziem o jezdnię . Dokładnie to samo co w Bravo II :( h) Przycisk do otwierania bagażnika jest w kretyńskim miejscu—tuż pod tablicą rejestracyjną! Dopiero w ostatnim dniu to odkryłem, wcześniej otwierałem go z pilota. Słabo. i) WYCISZENIE, WYCISZENIE, WYCISZENIE!!! To mnie najbardziej zawiodło w tym aucie!! Wszyscy się zachwycają jaka cisza w środku, jak w tym aucie jest niesamowicie cicho, a tymczasem…..jest tak jak w sx4 czyli słabo. Na krótszej trasie ujdzie, ale podczas długich wypadów np. nad morze, hałas będzie już uciążliwy. Jest lepiej niż w Swifcie(ten to nie ma prawie w ogóle wyciszenia…) ale i tak jestem zawiedziony do bólu wyciszeniem tej Renówki . Śmiałem się z Marka Drivesa że głupoty gada o tym iż to auto jest słabo wyciszone, ale to jednak jest prawda! Smutna prawda! Yaris IV Hybrid jest dużo lepiej wyciszony :) Na szczęście jest trochę zalet tego miejskiego Renault: A) Silnik. Pod maską testówki znalazła się litrowa turbodoładowana pierdziawka trzycylindrowa. Moc to 90KM. Ten silnik mogę zdecydowanie polecić bowiem bardzo fajnie się zbiera(na autostradzie mocy nie brakuje przy 2 osobach+bagaże), nie słychać podczas jazdy 3 cylindrów(za to podczas postoju owszem) a spalanie przy średniej prędkości ok 115 km/h wyniosło mniej więcej 6 litrów/100 kilometrów. Po włączeniu trybu ECO jest trochę słabsza dynamika(ale i pewnie jeszcze niższe spalanie). Generalnie silniczek bardzo udany. To mocna strona tego samochodu. B) Fajne multimedia. Co prawda ekran nie jest zbyt duży bo ma 7 cali jednak jego działanie jest znacznie lepsze aniżeli w Suzuki, lepiej też działa Android Auto. Jest też ekran 9,3 cala jakby ktoś chciał mieć multimedia wyższej klasy . C) Samochód nie jest plastikowy co mi się podoba :) D) Głęboki bagażnik i wystarczająco dużo przestrzeni w środku E) Wygląd, styl, eleganckie wnętrze. Generalnie Clio mnie nie powaliło na kolana. Słaba skrzynia biegów, bardzo niski prześwit, wykonanie, WYCISZENIE—to znacznie zaniża ocenę tego auta. Szczególnie tym ostatnim się zawiodłem… Nie jest to może najgorszy samochód jakim jeździłem, „miałem przyjemność” prowadzić gorsze paści https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ibiza/v/hatchback-5d/silnik-benzynowy-1.0-mpi-75km-2017-2020/ocena-kierowcy-i226866/. Jednak mimo wszystko ten samochód jest niedopracowany. Swift jest tańszy i lepszy---lepiej się prowadzi, lepsza skrzynia biegów(mimo 5 przełożeń), przyjemniej się jeździ po autostradzie ze względu na opór stawiany przez kierownicę, podobna przestronność przy 21 cm krótszym nadwoziu, niższe spalanie. Za to Swift jest bez porównania gorzej wyciszony. I taniej wykończony. Niemniej jednak to jego bym wybrał z tej dwójki.  Jeździłem też yarisem(crossem też) i również stwierdzam że jest on dużo dużo lepszym samochodem—jest lepiej wyciszony, trzyma się drogi jak przyklejony, pali 3,8l/100 km, myślę też że Toyota ma też nieco większy prześwit. Aha, HUD! To fantastyczna rzecz, jedynie Mazda 2 ma to coś w tym segmencie. Nie wiem czy nie będę właśnie Yarisa zamawiał za niedługo… Albo Jazza(jeśli dadzą rabat). Odradzam Clio! Moja ogólna ocena tego auta to ok. 2,75.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to mocna strona tego samochodu. Pali niewiele i bardzo fajnie przyśpiesza. Podczas jazdy 3 cylindry są niesłyszalne :)
2,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 6 biegowa bardzo słaba. Długie przełożenia, problemy z rozpoznaniem 3 i 5, oraz drganie lewarka podczas odpuszczenia gazu. Do poprawy!
4,0
Układ jezdny
Samochód prowadzi się normalnie. Nic mnie tu nie zaskoczyło. Także komfort jazdy jest standardowy. Minus za przewspomaganą kierownicę-na autostradzie nie jeździ się zbyt przyjemnie. W Yarisie oraz Swifcie kierownica chodzi dobrze. I te auta również prowadzą się o niebo lepiej niż clio :) I ten prześwit... Ale niech będą już te 4 gwiazdki :)
3,0
Karoseria
Piękny samochód. Niestety słabo wykonany wewnątrz :(
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bez zastrzeżeń.
5,0
Ergonomia
Ergonomia też OK. Plus za fizyczny panel klimatyzacji(w citroenie c3 klimatyzacją się steruje za pomocą multimediów co jest nieergonimiczne).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik duży(ale w okropnie głupim miejscu jest umieszczony przycisk do jego otwierania(dlatego 4 gwiazdki), całe szczęście że z pilota się dało go otwierać), przestrzeń w środku bez zastrzeżeń.
2,0
Wyciszenie
Dałbym 3 gdybym się mógł spodziewać tak słabego wyciszenia. A tak to sorry, nie będzie więcej niż 2 :( Marek, przepraszam.....
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie 6l/100km jest bardzo OK :)
2,0
Stosunek jakość/cena
Samochód ma za dużo niedopracowań. Lepiej kupić Swifta lub Yarisa. Albo Fiestę. Należy jednak uważać na silnik 1.0 Ecoboost(był on bardzo często wymieniany na gwarancji, na szczęście ford posłusznie go wymieniał w przeciwieństwie do peugeota…).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Początkowe problemy z tempomatem + trzeszczenie plastików ale nic więcej :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
BRAK!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 TCe 90KM 67kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio V Hatchback 5d