Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Clio V Hatchback 5d

Damian, 3 lata temu
Silnik 1.3 TCe 130KM 96kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Clio V Hatchback 5d 1.3 TCe 130KM 96kW 2019-2020 - Oceń swoje auto
4,79
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wyciszenie
Silnik : W mojej ocenie tego typu doznania z jazdy można było spotkać wyłącznie w segmencie premium lub wyżej, szczególnie że pali wyjątkowo mało jak na taką moc.
5,0
Całokształt
Jest to dobry uniwersalny samochód w trasę dla osób, które nie oczekują bardzo dużej przestrzeni wewnątrz, ale też nie chcą przeciętnego wozidła z wyglądu i czasem poczuć radość z jazdy. W trasę, bo zarówno silnik jak i automatyczna skrzynia biegów dobrze współgra z całością, pokonywanie wielu kilometrów nie będzie męczące. Do tego chyba aktualnie jest to najbardziej wyciszony samochód w swojej klasie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam wrażenie, że samochód dysponuje mocą znacznie większą niż 130 KM, szczególnie z powodu dobrego wyciszenia. Potencjał na ten silnik jest bardzo duży i zaczynam rozumieć dlaczego będzie montowany nie tylko w grupie Renault, ale i również w Mercedesach.
4,0
Skrzynia biegów
To nie jest typowa francuska skrzynia biegów, z jaką do tej pory miałem do czynienia. Jest porównywalna z DSG. Bardzo dobrze dobiera biegi. Należy jedynie umiejętnie nauczyć się ruszać z miejsca, ponieważ hamulec postojowy oraz ręczny zachowuje się w specyficzny sposób i po prostu odblokowuje się później niż byśmy tego oczekiwali w trakcie szybszego ruszania z miejsca.
5,0
Układ jezdny
Nie znam samochodu tej klasy który ma tak dobrze dobrany i działający układ jezdny.
5,0
Karoseria
Kolor urban grey robi robotę
Komfort
3,0
Widoczność
Ja wiem, że to jest samochód kompaktowy, ale mogliby twórcy chociaż umiejscowić kamerki przód/tył z jakąkolwiek osłoną przed deszczem/śniegiem albo w lepszym miejscu. Reszta ok, bez zaskoczeń. Jest w sam raz.
5,0
Ergonomia
System sterowania multimediami oraz wszystkie pokrętła, guziki znajdują się w końcu na swoim miejscu niż było to do tej pory w poprzednich generacjach samochodów Renault. Mógłbym nawet zaryzykować stwierdzeniem, że sam panel multimedialny jest najbardziej intuicyjny z jakim do tej pory się spotkałem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajnie chłodzi i ogrzewa. Przy wyższych nastawach niestety działa głośno, ale nie traktuję tego jako jakiś mankament.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Oceniam z perspektywy samochód klasy B
5,0
Wyciszenie
Do 110-120 km/h samochód pozwala na spokojną, cichą rozmowę. W miarę głośno zaczyna się od okolic 150-170 km/h. Doskonały wynik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Świetny kompromis między radością z jazdy, a kosztami utrzymania. Nie boję się o wydatki. Polecam pakiety serwisowe szczególnie, że jest to nowa konstrukcja.
5,0
Stosunek jakość/cena
Poświęciłem sporo czasu na analizy i jazdy próbne. To będzie samochód z bardzo dobrymi wynikami sprzedaży.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wady wieku dziecięcego z oprogramowaniem. Panel wyłączał się/zawieszał. Na ten moment wystarczyła aktualizacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.3 TCe 130KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Clio V Hatchback 5d