Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Grand Scenic II Grand Scenic

Vuko, 9 lat temu
Silnik 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.5 dCi FAP 110KM 81kW 2011 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń, komfort, super wyposażenie.
4,0
Całokształt
Generalnie auto udane, bezawaryjne. Niestety Renault ma jeszcze dożo do zrobienia w kwestii jakości materiałów na których po 3 latach i 65 000 zaczynają się pojawiać ślady zużycia (poprzecierana wykładzina podłogi, twardy rysujący się plastik od połowy w dół deski), mechacąca się podłoga wykładziny bagażnika. Na szczęście to pierdoły i biorąc pod uwagę całość można przymknąć na nie oko. Auto genialnie wyposażone, a niektóre elementy pozbawione wad z generacji poprzednich (system Hands Free - genialny, bezawaryjny - nie wyobrażam sobie już auta bez tego systemu. Ilość miejsca w tym aucie onieśmiela ;), można spokojnie puszczać latawce :) Jestem bardzo zadowolony z zakupu. Kupiłem półroczne auto z 4 letnią gwarancją i przebiegiem 11tys km za niecałe 60 tys PLN, co było kwotą ponad 20 tys mniejszą w stosunku do nowego. Gdybym kupował ponownie wybrałbym jednak mocniejszy silnik, myślę ze idealny byłby tutaj 2.0dCi 175 KM)
Wrażenia
3,0
Silnik
1.5dCi 110 KM FAP. Na początku obawiałem się dpf'a. jak się okazuje - bezpodstawnie. Auto używane wszechstronnie, od krótkich dojazdów "po bułki", częstej jazdy w mieście do kilkutysięcznych tras. Żadnych problemów. Śmiem twierdzić, iż stosowany w Renault system z piątym wtryskiwaczem jest jednym z lepszych rozwiązań na rynku. Trochę za mała moc jak na auto o takiej masie i oporach. da się komfortowo i w miarę dynamicznie jechać do 120 km/h - do tej prędkości auto jeszcze w miarę przyspiesza. Oczywiście, nie ma problemu z zapięciem tempomatu na 160-170 na autostradzie, ale czuć że nie jest to co ten silnik lubi najbardziej. Spore spalanie wynikające z za słabego silnika w połączeniu z dużą masą pojazdu.
4,0
Skrzynia biegów
charakterystyczna dla Renault - lekko oporna, ale precyzyjna. Wygodny, wysoko położony lewarek.
3,0
Układ jezdny
auto jest "rozlazłe", ale przez to mega komfortowe. Brak mu zwartości, w szybkich zakrętach zdaje się żyć własnym życiem, ale nie jest to samochód do szybkiego cięcia winkli ;)
Komfort
5,0
Widoczność
Wersja Grand, 7 osobowa. Auto długie, ale widoczność znakomita we wszystkich kierunkach. Całość genialnie wspomagana przez czujniki parkowania przód i tył oraz kamerę cofania. Kamera to super sprawa, jestem w stanie manewrować tyłem z precyzją do 1 cm ;)
4,0
Ergonomia
Niby wszystko ok, ale kilka pierdół denerwuje. Np przycisk automatycznego hamulca ręcznego umieszczony tak, że trzeba się pochylić żeby do niego sięgnąć. jeśli już musi być w tym miejscu do dlaczego nie po stronie kierowcy, w miejscu przycisku tempomatu/ogranicznika.. poza tym ok, świetny system sterowania radiem z kierownicy. Intuicyjny system sterowania nawigacją. Genialny, wielki ruchomy podłokietnik (ciężko o auto z tak pojemnym podłokietnikiem ;), masa użytecznych schowków. w całym aucie 4 gniazda 12V jako standard.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajna, dobrze działająca dwustrefowa klima. Nawiewy na tylnych słupkach - super sprawa. Pomimo wielkiej przestrzeni, wnętrze nagrzewa sie / schładza bardzo szybko. W trybie "FAST" całość jednak pracuje zbyt głośno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tu nie ma żadnych uwag. To auto jest po prostu ogromne. Fotele w drugim rzędzie są niezależne, każdy z nich jest regulowany, zarówno przód-tył jak i oparcie. Jedynie rozmiar tylnych siedzeń może budzić zastrzeżenia. Większe/grubsze osoby mogą czuć lekki dyskomfort. Tylne siedzenia (3 rzad) po rozłożeniu są ok. Jechałem tym autem w 7 osób i jeszcze z tyłu pomiędzy klapa a siedzeniami zmieściła się złożona spacerówka i pare gratów. Po złożeniu foteli 3 rzędu i wyjęciu rzędu drugiego (bardzo prosta operacja) z auta robi się ciężarówka. O bajerach typu składane stoliki, rolety szyb nawet nie wspominam.
4,0
Wyciszenie
Auto bardzo dobrze wyciszone, ale słychać torche klekot diesla w pewnych zakresach obrotów. Niby delikatne a jednak denerwujące. Co ciekawe na zewnątrz, po rozgrzaniu ciężko o ciszej pracującego diesla ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
spalanie dość duże jak na silnik 1.5. Megane III z tym silnikiem spala średnio 1-1.5 litra litrów mniej. Koszty przeglądów gwarancyjnych w normie - 600-1000 za przeglądy na 30000 i 60000 tys. Producent zaleca przeglądy co 30 tys km, jednak sugeruje wymiane oleju i filtra co 15 tys. koszt 250 pln (we własnym zakresie z oryginalnym filtrem), ale na pewno posłuży to silnikowi. Z jakiegoś powodu identyczne silniki Nisana mające zalecane przeglądy co 20 tys mają opinie mniej awaryjnych niz Renault.. coś w tym jest ;)
5,0
Stosunek jakość/cena
Chyba nikt nie daje tyle co Renault jeśli chodzi o wyposażenie. Z racji nie najlepszej opinii o marce auta są zdecydowanie tańsze niż konkurencja. Jakość o niebo lepsza niż w poprzednich generacjach. Auta świetnie wykonane i bezawaryjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
z tym autem nie dzieje się nic, przez wszystkie 65 000 km wymieniłem żarówkę z przodu. Podczas serwisu na 60 tys dolano 300 ml płynu chłodniczego.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukać, ale jest naprawdę dobrze.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi FAP 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Renault Grand Scenic II Grand Scenic 1.5 dCi FAP 110KM 81kW
Średni koszt przejechania 100 km
32,00 zł
6,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Renault Grand Scenic II Grand Scenic