Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Kangoo II Mikrovan

mirek58, 15 lat temu
Silnik 1.5 dCi 105KM 77kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Kangoo II Mikrovan 1.5 dCi 105KM 77kW 2008-2013 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Cichy i elastyczny, jak na swoją pojemność powinien troche mniej palić. Bardzo przyjemne i komfortowe zawieszenie. Udany kompromis mędzy firmowym \\\"wołem roboczym\\\" a rodzinnym Van-em.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Jak do tej pory to 2X wymiana przedniej lewej zarowki drogowej
3,0
Całokształt
Fajne, pojemne, ekonomiczne autko dla kogoś kto nie ma zbyt dużych wymagań a i dla rodziny 2+2 która lubi wspólne długie podróże.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo cichy i kulturalnie pracujący silnik. Warto trochę dołożyć i kupić auto z silnikiem 105 Km i 6-cio biegową skrzynią
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, lewarek pracuje miło i z miękkim oporem. Ogromny plus za umiejscowienie lewarka zmiany biegów - sam \\\"wpada w rękę\\\"
5,0
Układ jezdny
Dałem 4 ale należy się 4+. Żabojad który stroił zawieszenie tego auta chyba musiał znać realia polskich dróg. Autko bezproblemowo wybiera wszystkie poprzeczne nierówności. Zawieszenie, generalnie, pracuje bardzo cicho. Trochę się przechyla na zakrętach, ale \\\"coś za coś\\\" Wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jest do przyjęcia, trochę brakuje bezpośredniości układowi kierowniczemu. Do przełknięcia w tej klasie samochodu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak do przodu, to bezapelacyjnie 5+. Ogromna szyba przednia, wrażenia jak z autobusu, pełna kontrola nad tym co się dzieje z przodu wspomagana wysoką pozycją za kierownicą. Do tylu słabo (mam wersje z drzwiami). Lusterka boczne wielkie jak patelnie i bardzo pomagają. Jak ktoś nie ma wprawy czujniki cofania będą zbawieniem.
4,0
Ergonomia
Generalnie OK. Trochę małe i zbyt delikatne przełączniki przy kierownicy. Kierownica dobrze leży w rękach, ale jest plastikowa i trzeba obszyć ją skora. Moja wersja to Helios. Świetny system składania tylnej kanapy - bardzo poręczne.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tak jak w małym dieslu. Dosyć wolno się nagrzewa i są problemy z wydajnością. Trzeba nagrzać kawał kubatury a to wymaga czasu, ale generalnie daje rade. W lecie klima (manual) bez problemów daje rade.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duuuuużo miejsca dla wszystkich. Dorosłe osoby na tylnej kanapie na długich dystansach podróżują bez problemów.
5,0
Wyciszenie
Jak na tą klasę auta świetne. Silnik trochę głośny, ale powyżej 3000 obr/min. Przy prędkościach powyżej 120 km/h zaczynają hałasować lusterka boczne + relingi na dachu (jeśli takowe są) Podczas jazdy miejskiej bardzo cicho w środku.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Srednie spalanie na dystansie 17 tkm 6,1 w proporcji 80% miasto 20% trasa. Może mogłoby być troche lepiej, ale trzeba brać pod uwagę gabarty auta i jego areodynamikię \\\"rozpędzonej cegły\\\"
3,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wykonania jednak sporo lepsza niż w poprzedniej wersji. Ceny do sporej negocjacji w zależności od salonu. Warto posiedzieć przy telefonie i poszukać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana 2x żarówek w lewym przednim reflektorze. Moim zdaniem zbyt często. Dom sprawdzenia alternator i regulator napięcia.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poki co brak przy przebiegu 17tkm

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 dCi 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Kangoo II Mikrovan