Szukaj

Informacje o Renault Kangoo

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: VANy
Produkowany od roku 1998, mały samochód dostawczy zaliczany do segmentu kombivanów. Renault Kangoo to najlepiej sprzedający się model w segmencie osobowo-dostawczych kompaktów (niemal 18 procent udziału w rynku). Auto w roku 2003 poddano obszernej modernizacji, a powstały w ten sposób model określono mianem Kangoo Phase II. W roku 2008 przedstawiono trzecią generację Renault Kangoo, czwarta natomiast zadebiutowała w roku 2013. Wariant dostawczy auta nosi nazwę Kangoo Express, z przedłużonym nadwoziem natomiast – Kangoo Maxi. Do roku 2009 w Ameryce Środkowej oraz w niektórych krajach Starego Kontynentu funkcjonował jako Nissan Kubistar. Na bazie Renault Kangoo stworzono także Dacię Dekker oraz Mercedesa Citana.
czytaj więcej
Powagosław
Aż chciałoby się powiedzieć: piękniejszy od Mercedesa. Mercedesa Citana, ale zawsze coś. Kangoo to wciąż ostoja funkcjonalności, pożyteczne auto rodzinne dla wielu Polaków. Ułamek stylistycznej zadziorności to wartość dodana w tym segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Jeśli opisując ten samochód na przestrzeni jego dziejów chcielibyśmy określić go komplementem „ładny” lub „ciekawy” to chyba przyszedł właśnie ten moment. Operacja przeszczepienia przodu z osobowych modeli Renault nawet się udała. Jakkolwiek to brzmi: Kangoo nigdy nie był ładniejszy ~Luzacjusz

Renault Kangoo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Renault Kangoo

Liczba ocen: 489
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(66%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Konrad
Mikrovan 1.6 16v 105KM 77kW
Renault Kangoo II
Auto zaskakująco komfortowe jak na osobową wersję dostawczaka, w sumie to głęboki lifting Scenica drugiej generacji. Wysoka pozycja za kierownicą poprawia widoczność i niweluje oślepianie przez auta z przeciwka. Wysoko osadzone reflektory skutkują niezłym zasięgiem świateł mijania. Duże szyby i ogromne lusterka boczne w których wszystko widać. Duże i szerokie wnętrze w aucie o długości zaledwie 4.2 m. Silnik benzynowy, co w przypadku Renault jest podstawą bezproblemowej i długiej eksploatacji. Auto pozbawione nowinek technicznych, palone standardowo z kluczyka. Taka Dacia w ocynku w pozytywnym tego znaczeniu. W stosunku do konkurencji Berlingo/Partner Kangoo jest brzydkie, ale nie takie były priorytety projektantów.
3,4
~Robert
Minivan Facelifting 2003 1.2 i 16V 75KM 55kW
Renault Kangoo I
Zakupiłem go w 2012 tylko z powodu korzystnej ceny 3,2 tys zł z firmy gdzie pracowałem. Sprzedali mi go bo myśli że silnik jest uszkodzony, gdyż pracował na 3 garach, a okazało się że przepalona była cewka zapłonowa. Poważniejsze awarie zaczęły się po roku, gdzie musiałem zregenerować instalację LPG. Ogólnie w Kangoosie występowały częste wizyty u mechanika z jakimiś pierdółkami, co było trochę irytujące. Na pocieszenie koszty napraw nie były duże. Zaskoczyła mnie blacha, ocynkowana i przy samochodzie 12 letni zero rdzy. Dodatkowo duży pojemność bagażowa, a posiadanie kratki usprawnia przewożenie dużej ilość bagażu Dużym minusem to silnik. 1149ccm choć miał 75KM.
3,9
~martenzyt
Mikrovan 1.5 dCi 105KM 77kW
Renault Kangoo II
To mój drugi Kangur. Poprzednio miałem jedynkę z benzyniakiem 1,4. Był trochę mniejszy w środku i na zewnątrz. Przede wszystkim jednak był dużo lżejszy. Dlatego mimo tylko 75 KM, w mieście był znacznie bardziej żwawy od obecnego. Mój aktualny Kangur, za to, o wiele lepiej sprawdza się w trasie. Moc 105 KM wystarcza do szybkiej jazdy autostradowej i do wyprzedzania. Ponad 3 tys. obrotów można nawet powiedzieć, że jest dynamiczny. Jest to jednak okupione sporym zużyciem paliwa. Zarówno w mieście, jak i w czasie szybkiej jazdy pali za dużo jak na diesla. Miałem Golfa TDI, którego żadne katowanie nie mogło zmusić do spalenia więcej niż 6/100, a średnio palił 5-5,5/100. Mam też Cytrynę HDI, która pali średnio dokładnie tyle samo co Golf, a w trasie nawet 4-4,5/100. Niestety Kangur pali średnio 7,5/100, przy normalnej, mieszanej, w miarę dynamicznej jeździe. Owszem, można obniżyć tę średnią, ale to wymaga baaardzo dziadkowej jazdy. Generalnie jednak jestem zadowolony. Lubię wysokie samochody do których łatwo się wsiada. Auto kupiłem jako używane, w polskim salonie, z pełną historią. Wymieniłem rozrząd, płyny i filtry i jeżdżę. Auto nie rozpieszcza komfortem. Widać dostawczy rodowód. Siedzenia są twarde ale wygodne, wnętrze ergonomiczne. Składanie tylnej kanapy genialnie proste. Wolałbym z tyłu podwójne drzwi zamiast klapy, która jest ogromna i sprawia problemy na parkingach. Trochę ciężko chodzą boczne drzwi odsuwane. Bardzo trudno dogrzać wnętrze zimą i równie trudno schłodzić latem. Układ ogrzewania i klimatyzacji jest stanowczo za mało wydajny do takiego wnętrza. Zaznaczyłem, że nie kupiłbym drugi raz, ale to tylko dlatego, że widzę jak się to auto męczy przy moim obecnym sposobie wykorzystania. Krótkie jazdy po mieście to nie dla tego samochodu. Mając już jednego oszczędnego diesla w domu, lepiej drugie auto kupić małe i benzynowe.

Raporty spalania Renault Kangoo

Liczba raportów: 428
Średnie spalanie dla Renault Kangoo
6,6 – 9,4
l/100 km
4,5 – 8,7
l/100 km
8,1 – 12,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Minivan 4x4 1.9 dCi 4X4 80KM 59kW
Renault Kangoo I
Autem pomykam 70% w mieście 30% w ruchu po za miejskim, jeżdżę spokojnie, rzadko przekraczam 90km/h. Tak jeżdżąc auto spala około 6,9 litra na100km. Przy spokojnej jeździe na trasie, spali do 6,5 litra na 100km. Autkiem jeździ się super, spalanie jest zadawalające, jednak pomykanie autostradami jest niestety horrorem ze względu na to, że, maksymalna prędkość kangura z napędem 4x4 to tylko 140km/h a przy tej prędkości spalanie wzrasta do około 10-12 litrów. Jak można się domyślić, rzadko jesteś pojazdem wyprzedzającym a raczej wszyscy śmigają z twojej lewej strony wówczas gdy ty chcąc zmniejszyć spalanie ciągniesz się jakieś 110km/h w kolumnie tirów. Kocham tego kangura a autostrady staram się omijać. Pozdrawiam posiadaczy kangurów.
5,5
Minivan Facelifting 2003 1.5 dCi 82KM 60kW
Renault Kangoo I
Silnik o dobrej kulturze pracy znakomicie dopasowany do tego modelu, może być odpowiednio oszczędny lub szybki /oczywiście w granicach rozsądku jak na tego typu auto/. Minimalne spalenie jakie udało mi się osiągnąć to 4 l/100km, było to możliwe dzięki utrzymywaniu prędkości zaledwie ok. 70 km/h i ciągłej kontroli wskazań komputera pokładowego, aby nie przekraczać spalania 4l. Samochód jest oszczędny przy jeździe na drogach podmiejskich, gdzie rzadko stoi się w korkach, a nie ma możliwości rozpędzenia się. Na autostradzie nie jest oszczędny jeżeli jedzie się z prędkościami autostradowymi, utrzymanie średniego spalania 6l na autostradzie wymaga wprawy. Jazda z prędkością do 130km/h jest znośna, po przekroczeniu tej prędkości robi się głośno, słychać opływ powietrza /być może też z uwagi na owiewkę otwieranego dachu/. Bardzo dobrze jeździ się na 4 biegu, gdyż na tym biegu jest odpowiednio silny i zrywny, a jednocześnie oszczędny. Na 4 biegu można jechać oszczędnie w granicach 3,5l z prędkością 60-70km/h, by za chwilę gwałtownie przyspieszyć.
5,3
Minivan 1.5 dCi 65KM 48kW
Renault Kangoo I
Auto ma w chwili obecnej przejechane 413tys km. Raz została do niego zatankowana PB95, po przejechaniu 3km koledze przypomniało się, że źle zatankował. Nie wiem dokładnie co trzeba było wymienić, ale do tej pory auto spisuje się rewelacyjnie. Jedynie co jakiś czas zapali się kontrolka od wtryskiwacza(na piątym jest jakiś błąd, który można bez większego problemu samemu wyłączyć przy użyciu laptopa i zakupionego na allegro kabla). Miesięcznie auto robi średnio 4000 km. Regularnie wymieniane części eksploatacyjne i oleje. Dodam, że auto NIE JEST garażowane. Ogólnie bardzo dobre auto ;)

Usterki Renault Kangoo

Liczba wpisów: 40
Piszczące hamulce.
  • Renault Kangoo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Jestem użytkownikiem Renault Kangoo od pół roku. Po przebiegu 2 tys. km zaczęły piszczeć hamulce, nie tylko przy hamowaniu, podczas wolnej jazdy również. Ustarka została zgłoszona do serwisu w Al. Jerozolimskich w Warszawie. Oczywiście chciano się mnie pozbyć, gdyż jak serwis twierdzi gwarancja nie dotyczy układu hamulcowego. Nalegałem mocno, przeczyszczono klocki i tarcze. Poskutkowało może na 2 dni. Ponowna reklamacja przy 4 tys. km. Hamulce skrzypią nie do wytrzymania. Salon twierdz, że trzeba płacić za usługę, hamulce to części eksploatacyjne... brak słów, przymierzam się do poważnej "walki" z serwiesm, muszę znaleźć jednak odrobinę czasu. ..Chcesz mieć noy piszczący samochód...kup Renault Kangoo...
3 komentarze
Hamulce.
  • Renault Kangoo II
  • układ hamulcowy
Występowanie usterki:
Witam Posiadam Renault Kangoo od maja 2008. Rocznie robię około 100 000km. W tym modelu Kangoo występuje problem z układem hamulcowym mianowicie mowa tu o tarczach hamulcowych przednich. Po 40 000km tarcze były wymieniane ponieważ na samym środku tarczy został wytarty rów. Po założeniu nowych tarcz i klocków przez serwis Renault i przejechaniu 8 000 km problem się powtarza. Problem został zgłoszony do serwisu Renault - odpowiedź serwisu:" Proszę nie jeździć po kałużach" ;) Reklamacja odrzucona. Uznaje to za usterkę tego auta.
1 komentarz
falujący wskaźnik temperatury
  • Renault Kangoo I Minivan 1.2 i 16V 75KM 55kW 1997-2003
  • układ chłodzenia
podczas jazdy wskazówka temperatury od pozycji poziomej ( normalna temperatura pracy)opada kilka kresek w dół a później się podnosi do normalnej temperatury tak się dzieje nawet przy jeździe ze stałą prędkością powtarza się to ciągle faluje w dół i w górę .Czujnik temperatury w bloku już wymieniłem ale efekt jest taki sam.Nie ubywa mi płynu chłodzącego .silnik pracuje normalnie nie traci mocy nie szarpie tylko ta wskazówka faluje.Proszę o pomoc morze ktoś miał taką usterke.
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Renault Kangoo