Miałem Mastera trzy lata. Osiołek roboczy. Silnik i wtryski niezawodne. Zgniła chłodnica i wyleciał płyn chłodniczy ale nic się nie stało z głowicą. Ten silnik ma pompę wody w bloku i nie zawsze wymiana jest razem z rozrządem ale warto to robić razem z wymianą rozrządu. Bo mi raz poszła ciecz chłodząca do oleju. Nic się nie stało po wymianie oleju i pompy dalej ok.
Słabe skrzynie biegów. Mi huczała mocno ale ostrożnie jeździłem. I tak dalej sprzedałem.
Sprzęgło wytrzymuje około 200 tyś km.
Najgorsza w tych busach jest korozją pod listwą z lewej strony i w progach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Nawet ok. Ciężki dostęp do świec żarowych.
2,0
Skrzynia biegów
Porażka huczała mocno.
5,0
Układ jezdny
Bez zastrzeżeń
2,0
Karoseria
Rdza lubi ten samochód mimo grubej blachy.
Komfort
3,0
Widoczność
2,0
Ergonomia
Czuć że to auto projektowano w latach dziewięćdziesiątych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca
2,0
Wyciszenie
Głośno w środku.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Świeca kontrolki nie ma styku podobno pod kierownicą
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.5 dCi 120KM 88kW
[l/100km]