Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Megane III Grandtour

kplochy@wp.pl, 12 lat temu
Silnik 1.6 16v 110KM 81kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 25 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Megane III Grandtour 1.6 16v 110KM 81kW 2009-2011 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Twarde, sztywne super trzymające się drogi - troszkę jak sportowe
5,0
Całokształt
Jestem bardzo zadowolony jak na razie, wcześniej jeździłem Audi A4 Avant (czyli kombi)1,9 tdi, i gdybym porównywał to w Audi podobało mi się super wyciszenie samochodu (przy 180km/h nie czuło się żadnych dźwięków z zewnątrz - tu niestety tak - ale na szczęście bardzo rzadko mi się zdarza tak jeździć) no i dużo komfortowsze zawieszenie - ale koszty wymian wielowachaczowego zawieszenia ... horror.
Wrażenia
3,0
Silnik
110 KM ale przy 4500 obr/min, więc nie oszukujmy się żeby dać kopniaka musisz cisnąć i to zdrowo, ale da się. Samochód raczej do spokojnej jazdy po mieście i w trasie (do 140 km/h)
5,0
Skrzynia biegów
Biegi odnajdują się naprawdę dobrze, nie miałem jak do tej pory żadnych problemów. Bardzo lekki skok (szczególnie jak przesiadam się z innego samochodu)
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi, może zbyt sztywne zawieszenie, przenoszące nieco do kabiny do środka, ale zdecydowanie ciche.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność na przód i boki jest bardzo dobra jednak do tyłu jest już kłopot (szczególnie w kombi) dlatego czujnik parkowania to mus.
5,0
Ergonomia
Ogólna ocena ergonomii - bardzo dobra, naprawdę wygodnie się siedzi, bardzo dobrze się prowadzi, super komfort, wszystko działa bardzo bardzo łatwo i masz wrażenie jakby wszystko miało wspomaganie. zaczynając od pedałów sprzęgła i hamulca poprzez wspomaganie, a na zamykaniu drzwi kończąc...
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zależy jak ustawiasz klimatronic, sporo jest tu trybów i gapy mogą się zgubić - ogólnie polecam AUTO lub w upalnych dniach AUTO SOFT (w tym tryybie klima działa naprawdę cicho i bardzo powoli cyrkuluje powietrze w kabinie). Czasami w deszczowe dni niestety trzeba zmienić tryby pracy bo AUTO juz nie wystarczy (parują szyby) po zmianie na poprawny tryb wszystko jest ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla naszej rodziny (2+2) naprawdę wystarcza, dzieciaki mają sporo miejsca z tyłu z przodu również, nie raz zdarzało się że samochodem w długą trasę jechało 5 osób -bez żadnych komplikacji. Bagażnik również wystarcza chociaż przyznam szczerze że mógłby być o 5-7 cm szerszy.
4,0
Wyciszenie
No niestety tu pojawia się pewien problem, jadąc spokojnie do 110 km/h jest super cicho i komfortowo - właściwie nie dochodzą żadne dźwięki z zewnątrz. Ale sytuacja drastycznie się zmienia gdy dochodzisz do prędkości powyżej 130 km/h, zdecydowanie słychać w kabinie silnik i tylko silnik !!! Oczywiście radio automatycznie dopasowywując głośność stara się temu zapobiec ale niestety tu jest nie ciekawie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli kupujesz silnik 110 km z max momentem przy 4500 obr/min no to nie spodziewaj się cudów. W pierwszych miesiącach użytkowania spalanie w mieście nawet przekraczało 11 l/100km, ale potem po jakiś 10.000 km spadło i to znacznie do poziomu 8,5. Uwaga. Warto w mieście jeździć spokojnie utzrymując stałą prędkość np 55-65 km i wtedy zdecydowanie spada spalanie. W trasie spalanie utzrymuje się na poziomie 7,5 - czasami 7,2 (trasa warszawa Grudziądz - lub warszawa gdańsk - stara 7-ka). NA autostradzie przy prędkości stałej 130-140 ustawionej na tempomacie spalanie ma wartość 8,3-8,5 l/100km. Żadnych napraw i przeglądów jak do tej pory (pierwszy dopiero po 30.000 jest co uważam za naprawde dobre...)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za samochód zapłaciłem niecałe 63.000, nie spodziewałem się żadnych cudów, jednak jestem bardzo zadowolony, w tej cenie znajdziecie m.in: Super wygodne fotele z naprawdę ładną tapicerką, Fotel kierowcy i pasażera regulowany również góra i dół), czujnik deszczu, czujnik zmierzchowy, porządny komputer pokładowy, klimatronic dwustrefowy, 8 poduszek z kurtynami włącznie, składane automatycznie lusterka, podgrzewane i regulowane elektrycznie, radio z bluetooth - naprawdę dobrze działa sterowanie rozmowami telefonicznymi z kierownicy, Alu 16 calowe, no i najfajniejsze brak kluczyka - podchodzę do samochodu i ciągnę za klamkę i już sam się otwiera, wchodzę nie wyciągając karty z kieszeni przyciskam przycisk start i jadę - wychodzę zabieram bagaże i po prostu odchodzę sam się zamyka składa lusterka i tyle
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jak na razie w porządku wszystko, ale UWAGA zaczyna się przecierać skóra na kierownicy i drążku biegów jak i na drążku od ręcznego. Co zaczyna mnie irytować bo po 25.000 to jakieś nieporozumienie!!! Poza tym jak na razie wszystko OK
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak żadnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 16v 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Renault Megane III

Liczba wpisów: 24

Renault Megane III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Renault Megane III Grandtour