Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Twingo I

KALIBER GTS, 12 lat temu
Silnik 1.2 55KM 40kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 172 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Renault Twingo I 1.2 55KM 40kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,23
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo dobrze znosi nasze drogi i łatwo się prowadzi.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Rozrusznik,alternator,czujnik paliwa
Karoseria : Klapka wlewu paliwa
4,0
Całokształt
Auto godne polecenia,dużo miejsca w środku,często przez nas wybierane do krutkich rodzinnych wypadów (3os)mimo że a4 i 406 stały pod domem.Jeżeli ktoś lubi pokręcić kluczem to wizyty w warsztacie nie będą konieczne,auto proste w naprawie.Prosze sie nie kierować wyglądem.Matki z dziećmi będą szczęśliwe.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik troche głośno pracuje ale podoba mi sie moment obrotowy dostępny od niskich obrotów. Mam porównanie z TWINGO 1,2 16V 60KM którym jeżdzi mój ojciec.
5,0
Skrzynia biegów
1 czasem ciężko wchodzi. Od 50km/h wrzucam 4 i jazda po mieście jak automatem.
4,0
Układ jezdny
Nie mam wspomagania(po lifcie jest elektryczne super sprawa na miasto) i parkingowe manewry wymagają użycia siły.Jak na tak małe i lekkie auto to zawieszenie zachowuje sie super. Czeka mnie teraz naprawa,a że jestem zwolennikiem wymieniania zestawu to jeszcze troche poczekam i żeby dobić reszte.Ham już zrobiłem tarcze,klocki,szczęki,bębny+łożyska,tylne cylinderki-efekt pozytywnie zaskakujący.
Komfort
5,0
Widoczność
Auto całe przeszklone,lusterka duże łatwo wyczuć wymiary auta. Zwłaszcza żona zadowolona.
4,0
Ergonomia
Materiały takie sobie ale łatwe do utrzymania pożądku.Do licznika trzeba sie przyzwyczaić(jest na środku)ale takie rozwiązanie doceni ten co jeżdzi z navi.SUPER rozwiązaniem jest tylna kanapa.Jedną ręką z bagażnika powiększamy go przesuwając kanapę.Fajnie że półka nie przeszkadza w załadunku i zostaje na klapie bagażnika.Oparcie tylnej kanapy składa sie symetrycznie w obu kierunkach.Miejsca jest dużo dla 4 os rodzinki.Cofając kanape zyskujemy stopień który napewno ułatwi siadanie dzieciom w fotelikach.Fotele lepsze w twingo po lifcie od clio.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie mam klimy ale za to otwierany dach-super.Mógłby się wcześniej nagrzewać ale jak już zacznie to mimo dachu otwieranego jest gorąco,niestety ta temp po wyłączeniu auta szybko ucieka.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rozpatruje te auto w porównaniu z innymi tej klasy.Miałem różne auta duże i małe,miejsca jest naprawde dużo.
3,0
Wyciszenie
Materiałowy dach i pojedyncza uszczelka w drzwiach,co tu pisać,trzeba zmienić wydech jak ma być głośno to chociaż z klasą.Po lifcie jest ciszej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Trudno określić dokładnie bo wskażnik paliwa jest niedokładny. Mi wychodzi że max 9l w mieście ale nie oszczędzamy go.Na trasie to 7,5l.Jeżeli chodzi o koszty napraw to części są tanie.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auta francuzkie są tanie w zakupie i często dobrze wyposażone polecam ze względu na niską usterkowość.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujnik poziomu paliwa nie dokładny-denerwójący.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Raz auto zrobiło mi numer 25KM od domu. Nie odpalił,koło rozrusznika zablokowało koło zamachowe i ani na pych ani młotkiem. Linka i na kanał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 55KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Twingo I