Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Vel Satis

VelUżytkownik, 13 lat temu
Silnik 3.5 V6 245KM 180kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 166 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Renault Vel Satis 3.5 V6 245KM 180kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik w połączeniu z dość szybkim automatem, robi duże wrażenie i nie pali jak smok.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : alternator - tylko regeneracja/naprawa 800-1000zł
4,0
Całokształt
Chętnie bym kupił nowszego, szkoda że już go nie produkują. Po zmianach we wnętrzu byłby to nadal, jeden nowocześniejszych i komfortowych aut na rynku.
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny i bardzo nowoczesny silnik, nawet jak na dzisiejsze czasy. Mruczy aż miło, a kiedy jest potrzeba wciśnie w fotel. Spalanie Pb na normalnym dla tej wielkości silnika, poziomie.
4,0
Skrzynia biegów
Oceniam ją dobrze, bo nie podoba mi się funkcja wrzucania luzu po wciśnięciu hamulca. Oszczędza to paliwo w korkach, ale trzeba mieć głowę i nie wciskać gazu do oporu, natychmiast po puszczeniu hamulca. Skrzynia nie ma trybów sport, zima etc. za to bardzo szybko komputer zmienia jej pracę na odpowiedni do sytuacji. Tryb sportowy czy komfortowy osiąga się zmieniając styl jazdy. Podczas dynamicznej jazdy, komputer wyłącza wtrysk paliwa na czas zmiany biegów co uprzyjemnia ich zmianę - wszystko płynnie.
4,0
Układ jezdny
Przy 18\" fabrycznych felgach, twardo np. przez tory czy małe dziury. Na drodze płynie i dobrze pokonuje nierówności. Lubi nurkować przy hamowaniu. Po założeniu opon z serii UHP, bardzo precyzyjny. Nie buja się nawet przy ostrych zakrętach - lekko się przechyli i nagle zatrzymuje, jakby ktoś go przytrzymywał. Bardzo trwałe tylne zawieszenie. Nie wiem skąd biorą się opinie o słabości. Mam auto które jeździ cały swój żywot w PL i oprócz tuleji gumowych stabilizatora oraz łączników, wszystko jest oryginalne. Tym którym się sypie, może powinni się zastanowić ile korekty km wprowadzono do licznika.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze ale przednie słupki potrafią sporo zasłonić. Do tyłu widoczność taka sobie, pomocne są czujniki parkowania.
4,0
Ergonomia
Włącznik tempomatu i limitera, powinien być na kierownicy a nie na konsoli przy schowku. Reszta bez zarzutu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nie przepadam za kilmatronikami. Szybko chłodzi i szybko nagrzewa, robiąc to w przyjemny sposób. Wentylator nie wyje jak w lagunie, pracuje bardziej komfortowo. Ogólnie wentylacja bardzo sprawna nie narzucająca się uszom. Z tył osobny nawiew z własnym wentylatorem na środkowej konsoli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nic dodać nic ująć. Prawdziwa przestrzeń nawet dla wysokich i grubszych.
4,0
Wyciszenie
Tutaj się zawiodłem. Nie słychać mocno szumu wiatru, za to niosą się opony i na nic zdaje się wymiana na ciche, cięgle je słychać. Chyba rozmiar robi swoje - 245/45/18\". Na cichym asfalcie, nie mam najmniejszych zastrzeżeń co do wyciszenia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części pod dostatkiem za normalne pieniądze - większość zawieszenia to espace, laguna, trafic. Paliwo jak na 3.5 litra w normie. Naprawy i przeglądy też przystępne. Części alternatywne: filtr oleju 18zł, filtr silnika i kabinowy 80-100zł, 1 litr oryginalnego oleju do skrzyni 40zł, paski alternatora i wspomagania 100zł za dwa, amortyzatory 230-300zł a oryginalne 280zł. Warto przed zakupem podróbek zadzwonić do aso i zdziwić się, jak drogie są części używane lub podróbki.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dobry egzemplarz z historią i to z PL jest drogi w porównaniu do strucli z przekręconym licznikiem z poza PL. Warto jednak dać większe pieniądze i nie zastanawiać się czy ma 200kkm więcej i z ilu aut był złożony. Na dzień pisania tej opinii rocznik 2002 to 15 do 25 tys zł. Jak widać rozsiew cenowy duży jak i stan tych aut.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Elektronika z laguny z modyfikacjami, bo nie sypie się tak mocno. Są jednak te same usterki - wyłączniki w zamkach, pękający dynks w czytniku, karta HF z wbudowaną na stałe baterią - po kilku latach do wymiany bo i tak coś w niej padnie (500zł).
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Druga usterka alternatora 150 amperowego, bez którego akumulator wystarcza na 40 minut jazdy.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
12,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Vel Satis