Szukaj

Ocena kierowcy - Renault Vel Satis

Seweryn, 12 lat temu
Silnik 3.5 V6 245KM 180kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 153 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Renault Vel Satis 3.5 V6 245KM 180kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,00
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Kształt niepowtarzalny - inni go za to kochają inni wyśmiewają. Wyposażenie zazwyczaj dużo , dużo powyżej średniej. Jeździ się tym bajecznie, awaryjnośc na niskim poziomie. Dla mnie super bo szukałem czegoś większego , dużobenzynowego, i niepowtażalnego. Zakupilem go po eliminacji konkurencji. Duży wygodny samochód - wymyślony przez francuzów. Nie dziwie sie że nie odniósł sukcesu rynkowego - ale ma spore grono osób uważających że to najlepszy samochód na świecie. Jak nikomu nie przeszkadza zewnetrzny awangardowy wygląd, a chce mieć wygodny , niesamowicie szybki samochód - polecam. A jak ktoś uważa je linia sedana jest mu bliżna to polecam S-klase, Audi A8 lub Peugeot 607 - i nie zrozumi idei tego samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik znakomicie się spisuje w tym samochodzie. jest bardzo dynamiczny, a to tego ten dzwięk widlastej V6 - po prostu super. Przyspiesza w ciągy 7 sek do setki i jest bardzo elastyczny. Ale wskaźnik poziomu paliwa też bardzo szybko sie obniża niestey (w moim przypadku około 13~16l po mieście wychodzi). Koszty serwisowe nieźle wypadają pod warunkiem że ktos nie kożysta z ASO. W moim modelu jest silnik z Nissana 350Z - można go podtuningować finalnie do 350KM!!!!!! - ja narazie po wymianie oprogramowania do sterowania, i po delikatnym tunigu silnika uzyskałem na hamowni - 305KM
2,0
Skrzynia biegów
Tu jest dosyć powazny problem . Więkoszść samochodów z autoamtyczną skrzynią biegów typu SU1 posiada wade fabryczną elektrozaworów. Typowym obiawem jest szarpanie na po rozgrzaniu się oleju w skrzyni biegów - koszt naprawy od 3 do 6 tysięcy złotych. W moim egzemplarzu ten sam problem w trakcie eliminowania. Za to dosyć dużo tych samochdów można znaleść na zachodzi z takm samym problemem - za bardzo niskie pieniądze więc po dodaniu transportu i naprawie skrzyni i tak sie wychodzi na plus.
5,0
Układ jezdny
Duży samochód w którym sie znakomicie jeździ - i to lepiej niż w S-klasie , czy w Oplu Signum. Pojaz nie traci kontaktu z drogą , nawet po obfitym deszczu i to z jadą z dużą szybkością. Przy dobrych warunkach jazda przy predkości znacznie powyżej 200 km/H nie stanowi problemu - układ kierowniczy cudownie zestrojony ze wspomaganiem. Kawał dobrej roboty wykonany w Renault. Ale pojawia się kilka problemów - moj samochod ma 245Km i wymaga zakupu opon o szerokosci 235 które nie mieszczą się w koleinach, i znajdują wszystkie możliwe dziury na drodze. Zawieszenie stara sie wyłapywać - ale na \"złych drogach\" trzęsie. Lecz na autostradzie - nie znam niczego lepszego.
Komfort
3,0
Widoczność
Z środka na zewnątrz - do przodu super. Ale ten co wymyślił lusterka już powinień do piekła sie wybrać - stanowczo za małe - i zewnętrzne jak i wewnętrzne. - Do tyłu widocznośc jednak jest kiepska.
3,0
Ergonomia
Francuzi zawsze słyneli z mistrzostwa wyposażenia samochodu. Tak samo jest w Vel Satisie - dużo miejsca , wszystko tam gdzie powinno być. Osobiście mam 1,90m i miałem problem zająć miejsce w Lagunie . W velsatisie nie ma problemu z idealnym znalezieniem miejsca. I sprzodu jak i z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nic dodać nic ująć- super . Osobno sterowanoa na lewy i prawy przód a z tyłu niezależna na cały tył. Pozdbywanie się pary trwa sekudny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez najmniejszych problemów można zmieścic wygodnie 5 osob o normalnej posturze i spakowac je na wakacje.
5,0
Wyciszenie
Nic nie słychać oprócz radia. I tak powinno być. Większe predkości nie wpływają na głośnośc w samochodzie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wysokie spalanie wymagane jest przy aktywnej jeździe. Serwis jak pisałem nie jest naj większa pozycji w kosztach.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem moj samochod za 2000 euro - z uwagi na uszkodzenie skrzyni biegów (w Niemczech naprawa sprzyni biegów około 10.000 euro). Ale na Polskim rynku znalezienie samochodu graniczyło z cudem a rozpiętośc cenowa wynosi około 50% ceny bazowej. Model który mnie interesował kosztował od 15.000 zł - 25.000 zł. Czy kupił byum jeszcze raz - oczywiście gdyż lepszego samochodu nie znam,
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Tu bywa różnie. Problemem są czujniki w kołach. Często sie psują. Inne problemy raczej natury elektrycznej. Ale wszystko idzie bez większych kosztów naprawić.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Oprócz skrzyni biegów i pełnego serwisu przy 150.000 KM nic wiecej sie nie pojawiło (tylko trzeba przyznać że kupiłem samochód bardzo zaniedbany i troche nad nim musiałem popracować)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 V6 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
13,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Renault Vel Satis