Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 I Kombi

g_i_s@interia.pl, 18 lat temu
Silnik 2.0 i 136KM 100kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 130 tys. km
Rover 400 I Kombi 2.0 i 136KM 100kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jak na używane autko - b. dobrze! Może trafiłem na dobrego porzednika, bo Rover nie był sponiewierany (choć był lekko stukniety). A Rover, o którego się nie dba lubi się psuć. Nie mówię o głaskaniu, ale wymianach płynów, klocków, pasków itp. i przede wszystkim regulacjach. Jak sie w kole coś tłucze, to warto sprwdzić czy się wyważenie kól nie poszło przejśc a nie czekać do zmiany sezonu. Do tej pory rzeczywiście coś się zdąży w podwoziu rozwalić i narzekanko. Na wszelki jednak wypadek odpukuję... ;-)
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie należy sie z nim ścigać, 230km/h idzie bez problemu (na gazie bo na benzynie przy 205 odcina paliwo). Na gazie dodatkowo zyskuje na elastyczności...
5,0
Skrzynia biegów
Trzeba sie starać, żeby wrzucić zły bieg czasem wsteczny zgrzytnie, jeśli się toczymy jeszcze do przodu
5,0
Układ jezdny
Mam obiżone zawiasy (spadek po poprzedniku), więc trzyma się doskonale, ale "więcej sportu-mniej komfortu"...
Komfort
4,0
Widoczność
świetna do przodu i w bok, do tyłu - fatalna! Długo jeżdżę i dalej nie lubię nim parkować tyłem.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu-kwestia przyzwyczajenia-brakuje mi jeszcze jednego ząbka do tyłu w przednim fotelu i podparcia pod lewą nogę tak jak widziałem w 45-tce...
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko robi się ciepło, ale szyby wcale tak szybko nie odparowują (odmrażają). Trzeba dbać o filtr przeciwpyłkowy! Często wymieniać, bo inaczej dramat i "Steamy window". W lecie szyberdach i uchylone tylne boczne po przekątnej daje najlepsze rezultaty
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wiozłem kiedyś 6 osób i...wleźli. Na długie trasy 4 osoby mają wygodnie, przy 5-ta w środku z tyłu ma kolana pod brodą (tunelik). No i patrz pkt 5
5,0
Wyciszenie
Mam sedana - nic się nie tłucze. Na razie...
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Benzyna ok. 8l/100km praktycznie nie jeżdzę (rozruch zima), gaz 10 l/100km (autostrada prędkośc ok 150km/h i miasto Kraków) 9 l/100km trasa (np.Kraków-Tarnów). Generalnie niecałe 20 zł/100 - najlepsze diesle muszą stawać w szranki (gaz 1.8 zł/l, ON 3.5 zł/l)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za nieco ponad 2 dychy (20 tys. zł) ma się jazdę za niecałe 2 dychy (20 zł/100km) ;-) Wydaje mi się, że to naprwdę niezły wynik. Rovery mają pratktycznie w standarcie skórę, drewno, klimę i dobre (najczęściej hondopochodne, jakby stuningowane przez Roverowców) silniki - dynamiczne i ekonomiczne. Części nie są tak drogie, szczególnie jak słucham opowieści kolegów z "nibytanimi" markami. A reszta to klocki, płyny i...żarówki. No ale jak zwykle wszystko zależy od szczęścia. Ja poprzednio też różnie trafiałem....
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymieniam żarówki. Niewygodnie zmienia się w reflektorach, a przednie kierunkowskazy - tragedia!
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Kłopot miałem z silnikiem krokowym (za nowy chcieli 1800 zł-złodzieje), ale kupiłem używkę za 2 stówki i... gra i buczy. Aha, trzeba pilnować układu chłodzenia wymieniałem pompę (pasowała z Accorda Diesla!) i ze dwa razy uszczelki i przewody. Tyle...
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 400 I Kombi