Szukaj

Informacje o Rover 400

Lata produkcji: 1990 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia

Rover 400 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Rover 400

Liczba ocen: 363
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~Bartosz
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
Posiadam to autko od prawie 3 lat i kupiem je od znajomego z pelna ksiazka serwisowa. Od razu po zakupie (170000km) zalozylem sekwencyjna instalacje gazowa BRC ktora dziala bez zazutu przez 50000 przejechanych kilometrow. Samochod generalnie dobry i wygodny ale troszke za maly jak na moje potrzeby. Koszt instalacji gazowej zwrocil sie juz parokrotnie i Roverek juz dawno zarobil na siebie. Polecam wszystkim kupic zadbany egzemplarz, a napewno nie wygeneruje duzo kosztow, oczywiscie poza uszczelka pod glowica:) (przepraszam za brak polskich znakow literowych, ale pisze na nie polskim laptopie)
4,2
~Max
Sedan 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
Całokształt? Znajdźcie autko w podobnej cenie z takim wyposażeniem. Na pewno wyróżnia się na tle tych wszystkich wieśniackich Wieśwagenów , Bolidów itp. Druga sprawa. Polaczki i ich ciężkie myślenie sprawia, że Rover jest tani. Kilka głupich przykładów; Awaryjny Drogie części Brak tych części Specjalny mechanik wzięty wprost z NASA poradzi sobie z Roverem. Samochód praktycznie bezobsługowy. Wystarczy tylko zaznajomić się z marką Rover i danym modelem. Przejrzeć rynek części nowych, używanych, zamienników, poczytać opinię na stronie, która zrzesza fanów tejże marki. Po tym wszystkim mentalność powinna się zmienić.
3,5
~R over
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
Rover 416 polecam wszystkim ktorzy za niewielkie pieniadze chca kupic calkiem rozsadny samochod, auto jest z lat 90tych a posiada kilme, wspomaganie, pelna elektryke, i welurowa tapicerke. Ople, Fordy czy Wieswageny- prozno szukac takich wygod w autach podobnej klasy i rocznikach. Ceny czesci nie sa szokujace, jedynie co do spalania oczekiwalbym ze bedzie mniejsze tym bardziej jezdzilem wiekszosc tego czasu na lpg a pojazd palil ok 10 l/100km (sekwencja)a moim zdnaiem to troche za duzo jak na takie auto.

Raporty spalania Rover 400

Liczba raportów: 345
Średnie spalanie dla Rover 400
6,4 – 10,4
l/100 km
5,7 – 6,7
l/100 km
7,6 – 13,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,4
Sedan 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
Auto tanie w zakupie. Posiadam je już 4 lata pozytywy jakie odnotowałem wygony w stosunku do ceny dobrze wyposażony. Negatywy słabo wyciszony przy 120km/h zaczyna słyszeć wiatr, na minus daje również centralny i jego synchronizacja masakra jakaś. Ogólnie mało awaryjny na trasie oszczędny głównie jazda na gazie. Jedyne odnotowane spalanie na benzynie trasa Wrocław-Kraków-Wrocław 5 osób wypchany bagażami 130-140km/h z włączoną klimą cały czas 8L rewelacja w mieście brak pomiarów spalania benzyny.
6,0
Sedan 2.0 Di 105KM 77kW
Rover 400 II
Absolutnym maksimum spalania było 7.8 litra, było to w zimę, kiedy miałem taki okres, że jeździłem bardzo krótkie odcinki o charakterze miejskim - czyli przy jeździe na niedogrzanym silniku i sporym obciążeniu. Minimum to 5.5l, trasa 800km, prędkości 100-130 + wyprzedzania jak się dało + trochę stania w korku + jakieś 20km po mieście. Także chyba nieźle? Średnio 6.5-6.8 w zależności od stylu jazdy. W zimę raczej nie zanotowałem wzrostu spalania - pewnie przez to, że nie używam wtedy klimy. Ceny napraw są ok. Do tego co ma prawo się zepsuć są zamienniki, części używane, więc nie jest źle. do tego parę rzeczy wspólne jest z hondą civic (np. zawieszenie)
9,0
Sedan 2.0 GSI/SLI/GTI/Vite 136KM 100kW
Rover 400 I
Średnia tego auta to tutaj jakiś bzdet na autocentrum albo pomyłka programu, bo wątpię żeby znalazły się jełopy, co napisali tu, że pali 5 a nawet 4!!! litry. Paru nawet takich jest! Więc fakty,lato: miasto 8-10,trasa 6,8-7,5 zima: 11-12,trasa 8. Auto wzorowy stan jak na wiek, 171tkm na liczniku. Jeżdżę dynamicznie, w sumie nie staram się tak ale tak wychodzi. Dlaczego? Bo auto jest dynamiczne,lekkie(mniej niż 1200kg),b.wysoki moment(185N przy 2500obr.! jak diesel prawie) i zawsze z przodu na mieście. Traska z przepisowymi prędkościami (plus 15-20km/h) i dynamicznym wyprzedzaniu- 7,1 litra z kilku tras wyszło. Max.ok 210(GPS´owe). Start do 100-120: robię 150-170 konne auta(tej klasy),180konny Leon 1,8T -nie dałem rady :) Do 100: 7,9s-8,5s.(tak podają różne źródła). Program mam na GPS, sprawdze w praktyce ale poniżej 9s.ma spoko z tego co widzę jakie auta robiłem na paru ustawkach :) Auto pełnoletnie już, ale pewniejsze dla mnie niż większosć 5-latków z niepewnych źródeł. Dlaczego: od czasu gwarancyjnego non stop w rodzinie. Dla jednych siara, ale dla większości ładny klasyk. W sumie w sedanie 420GSi nie widziałem jeszcze w kraju. Może mam jedyny? Oby :)

Usterki Rover 400

Liczba wpisów: 16
awaria sondy lambda
  • Rover 400 II
  • silnik
Występowanie usterki:
Witam wszystkich użytkowników tej marki.Pomóżcie bo juz trace resztki nerwów i cierpliwosci!! Moj rover sprawowal sie naprawde dobrze..do czasu..juz od 2 lat (ok180tys.km) miewa humory zwlaszcza w wilgotna aure-szarpie przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu,wymienialem wszystko co mozliwe,swiecy,kable napiecia,kopulke z palcem,aparat zaplonowy,wreszcie podlaczyme komputer uniwers u elktromech. i stwierdzil ze moze to byc sonda..ok zmienilem ale jakos nie zauwazylem poprawy.Wstawilem LPG (220tys.) i to byl gwozdz do trumny..ile sie naregulowali gazownicy to nie zliczę!bylem w ASO w Bialymstoku (odradzam!!) powiedzieli ze to wina komputera,kupilem drugi a z racji tego ze nie maja odpowiedniego sprzetu (komp.TB4) zeby zgrac komp z imobil to pojechalem do Wawy,tam poweidzieli ze to Awaria sondy!nie pracuje w ogole..Komputer byl OK..kupilem sonde wstawlilem..cud! normalnie pracuje silnik!:) radosc nie trwala dlugo bo kilku dniach powrocilo szarpanie,turganie itp.a mnie szarpie nerwy i nie wiem juz co za ch..w nim siedzi.
1 komentarz
nie można uruchomić silnika
  • Rover 400 II Sedan 1.6 Si 111KM 82kW 1995-2000
  • silnik
początek to lekkie przerywanie silnika na niskich obrotach, następnie zgasł w trakcie jazdy i od tego momentu nie można go uruchomić, brak iskry na świecach. cewka? , czujnik wału korbowego czy inny diabeł?
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Centralny zamek
  • Rover 400 II Hatchback 2.0 D 86KM 63kW 1995-2000
  • instalacja elektryczna
Witam! Zaobserwowałem dzisiaj, że przednie drzwi od strony pasażera nie reagują na centralny zamek. Mogę je normalnie otworzyć i zamknąć za pomocą kluczyka, ryglem, natomiast nie reagują na centralny zamek (z pilota, oraz otwieranie/zamykanie kluczykiem od strony kierowcy).
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
3,5
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG ZENIT
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Ogolnie to gazownicy zalozyli najtanszy zestaw jaki sie dalo! Samochod kupilem juz z instalacja. Problem polegal na tym, ze przy naglym depnieciu w gaz obroty lekko spadaly i dopiero w gore. Serwisant upieral sie, ze mam nie sprawny uklad zapronowy...wredny druciarz bez podstaw wiedzy o czym kolwiek. W koncu wzialem sprawe w swoje rece i wymienilem wtryskiwacze z valtekow...
4,3
Sedan 2.0 Si Lux 136KM 100kW
Rover 400 II
instalacja: KME DIEGO G3
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Auto na gazie jeździło ok, ale gdy się zagrzało potrafiło przygasać. Na ciepłym silniku była opóźniona reakcja na pedał gazu czego przyczyną były zbyt wolne wtryskiwacze gazu (czerwony valtek). Może na innych wtryskiwaczach byłoby lepiej. W trasie świetnie lecz w mieście, w korku te dolegliwości dokuczały.
5,0
Hatchback 1.6 Si 111KM 82kW
Rover 400 II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 110 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Z instalacją jest wszystko ok. Posiadam ją od 2,5roku nigdy jej nie serwisowałem, filtry wymieniam sam co 10tyś. Moim zdaniem poprawnym warunkiem działania instalacji jest odpowiedni gazownik który potrafi takową instalacje dobrać i zamontować. Spadek mocy jest odczuwalny dopiero przy wysokich obrotach powyżej 4000. Przy normalnej jeździe idzie jak na benzynie.