Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 400 I Kombi

Inom, 17 lat temu
Silnik 2.0 i 136KM 100kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 158 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Rover 400 I Kombi 2.0 i 136KM 100kW 1994-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Mim swoich mankamentów, ten samochód ma jedną kluczową zaletę , przy postawieniu go obok samochodu z podobnego rocznika i za podobną cenę bije go na głowę stylistyką i wyposażeniem wnętrza, brak tandetnych plastików, wszystko ładnie spasowane.(śmiało nieobeznani w temacie go wycenią na przynajmniej 5-10tyś zł więcej niż kosztował). Ma wspaniały agresywny(sportowy - nieraz mi się zdarzyło że kierowcy w nocy zwalniali mi lewy pas myśląc że jedzie za nimi sportowy samochód i można wtedy przycisnąć, a ten 105KM diselek na to pozwala ) charakter przednich świateł, klasyczny tył , mimo to jest to nieźle połączone, samochód masywny robi świetne wrażenie za małą cenę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik troszkę głośny, ale szybko można się przyzwyczaić i po wejściu do jakiejkolwiek benzyny brakuje znajomego warkotu. Zresztą co to za samochód w którym nie można posłuchać silnika :). Elastyczność na piątkę, przy 40 na czwórce bez problemu, na 5 od 60-180.
4,0
Skrzynia biegów
Dobra, szybko można wrzucać kolejne biegi jak się chce go rozbujać. Jeden mankament to wsteczny lubi zgrzytnąć.
3,0
Układ jezdny
Twardy, twardy i jeszcze raz twardy , czuć pod tyłkiem każdą głębszą polską dziurę, na plus to fakt że wytrzymały na te polskie dziury.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki nie można mieć zastrzeżeń, do tyłu jak w każdym sedanie niewiele widać.
5,0
Ergonomia
Środek przemyślany wszystko pod ręką , nie trzeba szukać przycisków( w szczególności ogrzewania tylnej szyby , ale o tym niżej). Bagażnik ogromny(wersja 4D) , z jego zadziornym wyglądem i dużym bagażnikiem, mógłby robić śmiało za samochód dla gangsterów. :)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Naprawdę średnio, wszystko zaparowane nim się rozgrzeje silnik. Dobrze że rano są korki bo trzeba by było szybko po omacku jechać. Jak się rozgrzeje to nie ma zastrzeżeń. Poza tym , wiatrak od nawiewu jak jest zabrudzony to wyje niemiłosiernie, całe szczęście dostęp do niego jest nie skomplikowany i czyszczenie proste.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na przednim jest dużo miejsca, a że jestem dużym we wszystkich wymiarach facetem to mogę śmiało powiedzieć że ciężko będzie się tam nie zmieścić. Na tylnym sporo miejsca na wszystko :),.....oprócz nóg pasażerów siedzących za mną z tyłu, no i podsufitka nisko z tyłu, ale to plus jak się wiezie na tylnym siedzeniu teściową i zobaczy solidny próg zwalniający.:). zresztą siedzi się z przodu. ;p
4,0
Wyciszenie
Przewiewu przy dużych prędkościach nie ma, wiatr nie wyje w szparach, spokojnie można rozmawiać w samochodzie na obwodnicy. Silnik jak przystało na konstrukcje z tego okresu , głośny , ale dźwięk docierający do wewnątrz jest dobrze wytłumiony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Max. spalanie po mieście jakie zanotowałem to 6,75 l/100 i to przy agresywnej jeździe Można śmiało zejść do 6,25. Na trasie max. 5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za małe pieniądze, dobry samochód, który mało pali, ma tanią eksploatację i łatwo dostępne części( Honda Accord, Civic 5D)
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja nie miałem szczęścia do drobiazgów, najpierw klocki mi piszczały, potem oberwała mi się osłona dolna silnika(łatwo nią zahaczyć o wysoki krawężnik), potem zasyfił mi się wiatrak do nawiewu, teraz mi coś stuka w drzwiach pasażera przy niskich obrotach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic , autentycznie nic, mam samochód krótko , ale tylko lać i jeździć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Rover 400 I Kombi