Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 45 Hatchback

Jinxus, 14 lat temu
Silnik 1.8 i 16V 117KM 86kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 99 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Rover 45 Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW 1999-2005 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Bardzo duża dynamika (moment obrotowy dostępny od niskich obrotów)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uszczelka pod głowicą
4,0
Całokształt
Samochód nie nadaje się do szybkiej i dynamicznej jazdy z powodu mało precyzyjnej skrzyni biegów i zbyt miękkiego zawieszenia. Bardzo wygodny, oferuje duży bagażnik. Dobry Silnik o dużej elastyczności. W tej cenie trudno o coś lepszego. Idealny samochód dla rodziny. Spalanie średnie na poziomie 7,8 litra. Bardzo dobra widoczność. Łatwy dostęp do części zarówno nowych jak i używanych.Częstym problemem jest w tych samochodach uszczelka pod głowica. Mechaników do tego samochodu trzeba szukać na stronach klubowych - problem z podpięciem komputera u innych mechaników i mała wiedza na temat marki (fachowców na szczęście znajdziemy w każdym większym mieście korzystając ze strony www.roverki.pl)Nie kupił bym tego auta jeszcze raz bo po co kupować coś co się już posiada wybrał bym mocniejszy silnik albo rovera 75. Bardzo wygodne siedzenia. W zimie samochód bardzo szybko się rozgrzewa. NA tylnych siedzeniach pełny komfort podróżowania, choć wole przednie :)
Wrażenia
4,0
Silnik
duża dynamika przy niskich obrotach, bardzo elastyczny. Silnik kręci się do ponad 6 tys bez problemu, głośny przy wysokich obrotach Ten sam silnik montowany jest w Land Rover Freelander I. Odpowiednia moc do wielkości samochodu. Silnik 1,8 dzięki wyższemu momentowi obrotowemu ma podobne spalanie jak silnik 1,6.
3,0
Skrzynia biegów
o szybkich zmianach biegów można zapomnieć, mało precyzyjna skrzynia biegów. Brakuje 6 biegu. Skrzynia dobrze się spisuje przy spokojnej jeździe.
4,0
Układ jezdny
Przy oponach 185/65/r14 samochód bardzo miękki, słabo trzyma w zakrętach, łatwo traci przyczepność przy przyspieszaniu. Najlepszy rozmiar to 195/55/r15 - idealny kompromis miedzy komfortem a stabilnością, lepsze trzymanie w zakrętach. Samochód prowadzi się dobrze, dobre hamulce, prawidłowo działający ABS. Polecam kupno samochodu z ASR - zdecydowanie przyda się w zimie. Bardzo dobrze zawieszenie pochłania nierówności.
Komfort
5,0
Widoczność
brak zastrzeżeń. Łatwo zaparkować, widoczność do przodu bardzo dobra. Wycofywanie nie stanowi problemu. Widoczność do przodu i do tył dużo lepsza niż w skodzie Fabii czy Renault Megane II
4,0
Ergonomia
wszystko jest pod ręką. Najbardziej brakuje mi kontroli wszystkich okien na drzwiach kierowcy (kontrola okien jest koło hamulca ręcznego)- kwestia przyzwyczajenia. Mała liczba biegów wycieraczek (tryb pracy wolny i szybki to trochę mało). Mały schowek od strony pasażera - nie ma możliwości zmieszczenia atlasu samochodowego w formacie a4. Brak otwierania bagażnika bez użycia kluczyka lub z wewnątrz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik nagrzewa się bardzo szybko a co za tym idzie bardzo szybko ciepłe powietrze rozmraża szyby. Cicha praca nawiewu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ilość miejsca dla kierowcy i jak i pasażera z przodu bardzo dobra. Z tył jest już gorzej osoby wysokie będą uderzać głową o sufit, na nogi miejsca wystarczająco. Duży przestronny bagażnik.
4,0
Wyciszenie
przy niskich obrotach wyciszenie silnika prawidłowe. Dla prędkości powyżej 100 km/h słychać szmery, powyżej 140 km/h w kabinie jest głośno. Wyciszenie pojazdu jest porównywalne z innymi w tej klasie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie posiadam w swoim modelu komputera pokładowego dlatego nie mogę powiedzieć ile wynosi spalanie na trasie a ile w mieście. Spalanie średnie koło 7,8 litra (jazda normalna). Bez problemu przejeżdża się na baku (55 l.)600 km bez wejścia na rezerwę.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobra jakość za niewielkie pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łatwe dojście do żarówek.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Ryzyko problemu z uszczelką pod głowicą, jest to najczęstsza bolączka silników serii K. Mało specjalistów zajmujących się tą marką,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Rover 45 Hatchback 1.8 i 16V 117KM 86kW
Średni koszt przejechania 100 km
20,00 zł
13,1
l/100km
8,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Rover 45 Hatchback