Szukaj

Ocena kierowcy - Rover 800 Sedan

Jakub, 18 lat temu
Silnik 2.0 I/SI 136KM 100kW
Rok produkcji 1993
Przebieg: 170 tys. km
Rover 800 Sedan 2.0 I/SI 136KM 100kW 1992-1999 - Oceń swoje auto
3,54
18% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Wygodny samochód, trochę niedoceniany wśród klasy średniej wyższej, ma swój własny charakter i nie starzeje się zbyt szybko. Zapewnia przyjemność z jazdy o ile nie spieszno właścicielowi, od tego są mocniejsze modele.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cichy i kulturalny silnik, nabiera zdecydowanego wigoru przy wyższych obrotach, ma przy tym dość ciekawe brzmienie.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna skrzynia odbiera sporo wigoru jednostce, za to uprzyjemnia jazdę, płynnie zmienia przełożenia. Mankamentem jest niechęć do zmieniania przełożenia na wyższe w przypadku powolnej jazdy, plusem sztywne "zesprzęglenie" 3 i 4 stopnia - dobre hamowanie silnikiem.
3,0
Układ jezdny
Miękkie, komfortowe zawieszenie, duży rozstaw osi uniemożliwia kołysanie wzdłużne, natomiast samochód buja się na boki przy zakrętach. mimo to trzymanie się drogi jest poprawne. Nie jest to samochód dla sportowców.
Komfort
3,0
Widoczność
Stosynkowo dobra widoczność do przodu, widoczna krawędź maski, natomiast trudno wyczuć koniec samochodu.
3,0
Ergonomia
Kierownica świetnie leży w dłoniach, jest stosunkowo niewielka. Przyciski stosunkowo małe i niezbyt dobrze oznaczone ale nie ma ich wiele.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie bardzo wydajne, już po chwili od uruchomienia płynie ciepłe powietrze, dobre rozmrażanie szyb. Przewietrzanie w upalne dni można uznać za przeciętne.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duża ale nie przesadna ilość miejsca dla pasażerów, kierowca posiada bardziej przytulne miejsce pracy, szerokość wnętrza zadowala nawet 3 osoby na tylnej kanapie.
4,0
Wyciszenie
Hałasy pochodzące od silnika są dobrze odizolowane, natomiast układ jezdny przekazuje informacje o stanie nawierzchni nieco zbyt donośnie, choć nie hałasuje sam z siebie. Możliwe że zalezy to od doboru opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Model z automatyczną skrzynią nie jest zbyt ekonomiczny w mieście, ale nie rujnuje kieszenie jeśli ma się lekką nogę. Poza miastem jest zauważalnie lepiej i raczej nie różni się od wersji manualnej - typowe zużycie jak na tą pojemność. Utrzymanie może sporo kosztować jeśli ktoś zdecydowany jest reperować wszelkie drobiazgi które czasami się psują. Poważne usterki nie zdażają się często jeśli się o samochód dba.
5,0
Stosunek jakość/cena
Rzadko spotykane na giełdach, mają jednak dość niską cenę w stosunku do wartości gdyż jest na nie niewielki popyt i obawa przed mało popularnym modelem.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Typową przypadłością tej jednostki jest wyciek oleju spod uszczelki głowicy, poza tym silnik wykazuje się sporą bezawaryjnością. Często psują się jakieś drobiazgi we wnętrzu, odmawia współpracy centralny zamek, elektrycznie opuszczane szyby, odkleja się daszek nad zegarami, zrywają się linki bagażnika lub wlewu paliwa, przełączniki nie funkcjonują jak powinny i tym podobne.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza wyżej wymienionym drobiazgiem z wyciekiem oleju, który zaniedbany może spowodować spore spustoszenia, nie trapią tego modelu poważne awarie. Zadbany samochód będzie służył i cieszył długo.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 I/SI 136KM 100kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Rover 800

Liczba wpisów: 3

Rover 800 – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Rover 800 Sedan