Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Antyfan, 12 lat temu
Silnik 1.8t 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 101 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,69
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Samochód nie doceniany w Polsce. Przed zakupem straszono mnie kosztami eksploatacji, jest to mit. ASO są co prawda beznadziejne, ale mając samochód już bez gwarancji nie jest to problem. Skandynawowie mają zimy i w przeciwieństwie do bohaterów przegrywania wojen produkują samochody jeżdżące w tej porze roku. Bryła samochodu jest ponadczasowo piękna.
Wrażenia
5,0
Silnik
Benzyna z turbiną równa się doskonałość, mogę tylko żałować, że mam tylko 150 koników. Bardzo cichy, dynamiczny silnik. Spalanie ok 9l, t.j. litr więcej niż poprzedni mój samochód DO Lanos.
5,0
Skrzynia biegów
Najlepsza konwencjonalna ASB na rynku. Płynna zmiana biegów i sensowny program, bardzo dynamicznie przyśpiesza, oraz zachowuje elastyczność przy każdej prędkości
4,0
Układ jezdny
Jedyne zastrzeżenie to niemieckie młotkowate twarde zawieszenie podwozia, rekompensuje je jednak doskonały fotel kierowcy. Doskonale spisuje się na krętych trasach.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Wprawnemu kierowcy przeszkadza zbyt czuły system parktronic.
5,0
Ergonomia
Bez komentarza Saab to Saab.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronick rządzi się swoimi prawami, trzeba uwierzyć, że działa prawidłowo, bo tak jest. Jak ktoś lubi manualną klimę może być zawiedziony.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód bardziej przyjazny kierowcy i pasażerowi przedniego fotel. Z tyłu bez rewelacji, ale wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Kierowcy ciągników spod marki Młotwagena mogą o takiej ciszy pomarzyć. Do prędkości 150 km/h słychać przede wszystkim szum ogumienia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Cóż powiedzieć ten samochód nie może być oszczędny, bo tak fajnie jest jak wciska w fotel podczas przyśpieszania. Spalanie głownie w ruchu miejskim na poziomie 10 litrów dla mnie jest zadawalające. W czasie pierwszego miesiąca posiadania i jeżdżenia głownie dla przyjemności wynosiło maksymalnie do 13 litrów. Serwis Saab\'a w Polsce jest drogi, bo nikt przy zdrowych zmysłach tam samochodu nie zostawia. Mój samochód serwisuję w dobrym lokalnym warsztacie, w tym samym co Lanos\'a.
5,0
Stosunek jakość/cena
Osobom wybierający Młotwagena z kierownicą za 60 tysięcy przypominam, że wjazd na przegląd gwarancyjny kosztuje ok. 600zł, ubezpieczenie AC 2.400zł, a używany wszystkomający Saab SS kosztuje 25000zł mamy zatem 40000 zł na ewentualne naprawy no i klasę, której młotkom brakuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Saab nie jest dobry pojazdem dla złotej rączki, to nie BMW. Co ma działać działa. Może złym pomysłem było pokrywanie miękkim plastikiem elementów deski rozdzielczej, to chyba jedyny mankament.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8t 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
8,1
l/100km
12,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Saab 9-3 II SportSedan