Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

kaxiu, 5 lat temu
Silnik 1.8t 150KM 110kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Saab 9-3 II SportSedan 1.8t 150KM 110kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,64
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To był już drugi 9-3, więc co najwyżej zaskoczyły takie drobiazgi jak 11 głośnikowe audio, którego nie było w starszym.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Korodujące ramki lusterek. Ponoć we wszystkich z ostatnich lat to koroduje. Być może dlatego, że aluminium do tej części dostarczała ta japońska firma, która na tym oszukiwała.
5,0
Całokształt
Samochód mamy w rodzinie od nowości, wyprodukowany początek 2011 (nie dało się wybrać, a wbrew danym autocentrum gdzieś do lutego produkowano jeszcze silnik 150 km, dopiero potem zastąpił go 163 km). Miała być Insygnia, ale mieliśmy już 9-3 Convertible i za moją sprawą kupiono ostatecznie drugiego SAABa. Samochód nigdy mnie nie zawiódł i zawsze można na nim polegać. Świetnie jeździ, bogato wyposażony, a nie rzuca się jednak w oczy jak Mercedesy czy BMW. Jednocześnie szereg rozwiązań technicznych rzadko spotykanych w rodzaju biernie skrętnych tylnych kół, czy też mechanicznej progresji wspomagania.
Wrażenia
5,0
Silnik
Cóż, oczywiście 150 koni (ponoć w praktyce wychodzi ze 160) to nie jest sportowy wóz. Więc ocena przez pryzmat tego, że to auto do codziennej jazdy. Silnik bardzo chętny do współpracy, a jednocześnie względnie oszczędny (od któregoś liftingu zamiast skrzyni M5 montowano M6 - również nie da się wybrać). Bardzo przyjemne brzmienie.
5,0
Skrzynia biegów
Jak juz pisałem wyżej, pod koniec produkcji do 1.8t montowali 6 biegowy manual, ten sam co w mocniejszych silnikach. Chodzi świetnie, przy 180 km/h silnik ma dopiero 3000 obrotów, więc i ekonomicznie i cicho.
5,0
Układ jezdny
Świetny, choć dla niektórych może być za sztywny. Auto bardzo łatwe w prowadzeniu, gdzieś do 170-180 km/h jedzie jak po przysłowiowych szynach. Kierownica przekazuje bardzo wiele, zwłaszcza na dobrych oponach.
5,0
Karoseria
Oczywiście, mógłby być większy, ale to 9-3, a nie 9-5. Dizajn robi wrażenie, do teraz mimo, że wóz ma 7 lat podchodzą czasami ludzie i pytają co to za jeden.
Komfort
5,0
Widoczność
Wielki plus zwłaszcza za sferyczne oba lusterka. Moim zdaniem lepsze niż systemy ostrzegające migające lampką. Jednocześnie mam przyjemność korzystać z fotochromatycznych lusterek - w przeciwieństwie do większości marek przyciemniają się wszystkie 3 (nie jest to seryjne wyposażenie, a przed liftingiem przyciemniało chyba tylko środkowe).
5,0
Ergonomia
Dlatego właśnie kupuje się SAABa. Nic nie rozprasza, do wszystkiego łatwy dostęp (możliwe, że gorzej jest w wersjach z telewizorem).
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo wydajny układ wentylacji. W zimie w pierwszej kolejności nagrzewa wnętrze, potem silnik. Klima schładza prawie natychmiast. Podgrzewanie foteli można nastawić automatyczne. Z wad: - nie oferowano podgrzewanej kierownicy i wentylowanych foteli.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu jest dobrze, z tyłu nie jeżdżę. W tej klasie mieści się w normie.
5,0
Wyciszenie
Świetne, zwłaszcza jeśli ma się do tego audio z 11 głośnikami (popularne w końcówce produkcji).
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pali mało, mało się psuje, olej wymieni każdy. Raz na kilka lat potrafi zepsuć się niestety jakaś część, która kosztuje i samo jej dostanie jest kłopotliwe.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cóż, wóz zamówiony był w grudniu 2010, a tydzień po odbiorze stanęły fabryki. Także cena była bardzo okazyjna, trudno więc o inną ocenę niż 5 gwiazdek.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
O dziwo wypadł gorzej niż Cabriolet z 2005 r. Być może dlatego, że już mieli problem z płaceniem za części. M.in. trzeba było naprawić/wymienić: - silnik centralnego tylne drzwi, - czujnik pasa pasażera (po poszukiwaniach używany za 600 zł), - chłodnice klimatyzacji (ponoć od szybkiej jazdy po autostradach), - korodują aluminiowe ramki przy lusterkach, da się to kupić tylko z lusterkiem, więc w praktyce szlifuje się i daje porządny lakier.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8t 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan