Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 9-3 II SportSedan

Roslina, 9 lat temu
Silnik 1.9 TiDS 150KM 110kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Saab 9-3 II SportSedan 1.9 TiDS 150KM 110kW 2004-2010 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : bałem się diesla, a tu pozytywne zaskoczenie. Jeździ i nic się nie dzieje.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : lekko spóźniający się elektrozawór w szkrzyni
4,0
Całokształt
Fajne auto dla konesera. Może pisanie, że ma duszę to zdecydowanie przesada, ale ma swój specyficzny klimat, dzięki któremu lubi się to auto nawet mimo pewnych mankamentów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały, dość cichy, w zasadzie bezawaryjny. Trzeba pamiętać o dobrym paliwie i od czasu do czasu przeczyścić egr.
3,0
Skrzynia biegów
Automat 6biegowy. Tutaj mały minus. Spóźnia się jeden z elektrozaworów w płycie sterującej. Słyszałem, że jest od tego jakiś spec z Zielonej Góry, ale jakoś nie przeszkadza mi to na tyle, żeby na razie myśleć o naprawie. Ogólnie jeżdżę tak od 2 lat i nic oprócz tego się nie dzieje (auto kupiłem używane). Olej wymienilem 2 razy (po kupnie i po 30tys km, teraz będzie po 45 tys).
4,0
Układ jezdny
Jest ok. Lekko podsterowna ze względu na lekki tył i ciężki przód. Dość bezpośredni układ. Pewnie i bezpiecznie działający ESP.
Komfort
4,0
Widoczność
Ogólnie nieźle. Gorzej z tylną szybą, przydają się czujniki parkowania.
5,0
Ergonomia
Tu bardzo dobrze. Wystarczająco dużo schowków, 4cup holdery. Nieziemskie wygodne fotele (w wersji Vector)
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimny klimat zobowiązuje. Szerokie nawiewy na szyby, tunel, nogi kierowcy i wszystkich pasażerów. Ogrzewane lusterka i fotele. Szybko się nagrzewa i schładza (ma do tego jakieś specjalne grubsze szyby).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód ok, tył gorzej.
4,0
Wyciszenie
Silnik ciuchutki, gorzej trochę z powietrzem przy prędkościach autostradowych.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma tragedii, ale w przypadku typowych usterek towarzyszących modelowi (jak szybko zużywający się mechanizm wycieraczek), jest stosunkowo drogo. Części eksploatacyjne porównywalne z innymi markami.
5,0
Stosunek jakość/cena
26000pln i kupiłem mocnego diesla (z tuningiem fabrycznym Hirscha), z potwierdzonym niedużym przebiegiem w wersji Vector (10 poduszek, audio premium, automat, podgrzewane siedzenia+lusterka, ściemniające się lusterko wewnętrzne, nakładki na progi, półskóra, komputer pokładowy, tempomat, podwójny klimatronik, funkcja follow me home, szyby termiczne, czujnik deszczu, regulowana wysokość reflektorów, sterowanie z kierownicy, telefon.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
na niekorzyść przemawia wykończenie deski rozdzielczej (łuszcząca się gumowa powłoka), niezadowalająca jakość niektórych plastików, eko-skóra. Psujący się mechanizm wycieraczek, podobno padają alternatory (u mnie chyba się to zaczęło - spadki napięcia). Utleniające się aluminium przy lusterkach. Kiepskiej jakości kluczyki.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Podobno trzeba uważać na skrzynie automatyczne, do 2006 roku miały wadę fabryczną. Ja na razie nie narzekam. Wymieniam olej co 30-45 tys km i jeżdżę. Podobno też zawieszają się łopatki w kolektorach, ale podobno, bo tego też nie zauważyłem.

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TiDS 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 9-3 II SportSedan