Szukaj

Ocena kierowcy - Saab 900 II Coupe

Maco, 14 lat temu
Silnik 2.0 i 131KM 96kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 142 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Saab 900 II Coupe 2.0 i 131KM 96kW 1993-1998 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda, zabezpieczenia fabryczne, wentylacja,
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Brak większych zastrzeżeń. Nie ma ogromnej dynamiki, ale też silnik 2,0 oraz rozmiary auta nie pozwalają w pełni poczuć jego możliwości. Słyszalne przyjemne pogwizdywanie. Przyspieszenie nie wciska w fotel, ale osiągi dają poczucie bezpieczeństwa, zwłaszcza na wysokich (powyżej 4k.) obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Brak zastrzeżeń. Rozumiem niektóre problemy użytkowników saaba związane z problemami z wrzucaniem biegu wstecznego, aczkolwiek wynika to z konieczności pozostawiania samochodu zawsze na tym biegu po wyłączeniu silnika. Wystarczy kilka prostych zabiegów, aby przedłużyć żywotność skrzyni, przede wszystkim - nie wrzucanie wstecznego na już wyłączonym silniku, co może powodować, niepotrzebne tarcia. Przy dużych mrozach (takich jak w ostatnich tygodniach) - skrzynia pracuje nieco twardo, ale już po rozgrzaniu nie ma żadnego problemu. Krótkie, pewne przełożenia.
4,0
Układ jezdny
Auto twardo zawieszone. Dodatkowo - przy zimnym podwoziu irytujące trzaski i piski w w przedniej części zawieszenia. Wszelkie gumy, osłony mają tendencję do gnicia i przecierania, ale nie jest to duży problem bo i koszt ewentualnej wymiany nie przeraża. Auto dobrze trzyma się drogi, choć z pewnością jest typowym wozem autostradowym - tam po prostu płynie i kierowca wraz z pasażerami odczują komfort jazdy najbardziej. W mieście, czy też ogólnie - na polskich, dziurawych drogach, spisuje się gorzej, natomiast to kwestia twardości zawieszenia, zatem z pewnością - nie Saaba to wina! Zwrotność mogłaby być nieco lepsza, ale to wynika z długości pojazdu.
Komfort
4,0
Widoczność
Właściwie ocena mogłaby być podzielona na dwie części - przód: doskonale, tył - przeciętnie. Z przodu duża szyba, boki także zapewniają doskonałą widoczność, nie przeszkadza belka boczna. Tył - zdecydowanie gorzej, szyba jest niewielka, wysoko usytuowana, co powoduje dyskomfort u osób, które były przyzwyczajone do parkowania tyłem, bądź też tych, którzy często przemieszczają się po miejskich zakamarkach. Rekompensują to duże lusterka, z których pomocą i po nabyciu wprawy można sobie całkiem dobrze radzić. Auto jest bardzo długie, ale jednocześnie wąskie, co ułatwia manewry.
4,0
Ergonomia
Widok przyrządów - samolotowy, jak to w saabie, duże wyloty powietrza, duży wyraźny panel sterowania, przyjemne dobrze widoczne zegary, aczkolwiek, mi trudno przyzwyczaić się do panela klimatyzacji i nawiewu, jest on usytuowany ciut za nisko, przez co oko jeszcze (być może to tylko kwestia przyzwyczajenia) ucieka od drogi, szukając guzików \"ciepło zimno\" oraz zwiększania/pomniejszania nawiewu. Po lewej stronie, nieco schowane przyciski włączające halogeny i światła przeciwmgielne. Regulacja kierownicy - tylko przód i tył, ale rekompensuje to możliwość podniesienia fotela kierowcy. Schowki duże i jeden podświetlany. Ze względu na to, że auto jest wąskie, nie jesteśmy udręczani nadmierną ilością schowków, do których właściwie nie wiadomo co włożyć. Fotele bardzo wygodne, a zagłówki - czasem myślę, żeby wyciągnąć je z auta i używać jako poduszek do spania. W moim modelu - w fotelu kierowcy możliwość regulacji odcinka lędźwiowego - dla tych, którzy dbają o kręgosłup z pewnością przydatne. Bagażnik - przeogromny, dodatkowo istnieje naturalnie możliwość dzielenia kanapy (należy wtedy jednak ściągnąć zagłówki, ażeby w pełni położyć oparcia), a także posiadamy prześwit po rozłożeniu podłokietnika i otwarciu klapki (szkoda, że w PL nie możemy wozić nart w samochodzie - bagażnik tak duży, że dzisiejsze carvingi, niewiele ingerowałyby w kabinę pasażerów). Bezpieczeństwo podnoszą poduszki powietrzne (dla kierowcy i pasażera z przodu), oraz z pewnością, znana z tej cechy szwedzka marka.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najmniejszych problemów - auto nagrzewa się błyskawicznie, przy największych mrozach po niespełna 10 minutach, w wozie jest rozkosznie ciepło. Dodatkowe nawiewy z tyłu, przy szybach, które ułatwiają ich odparowywanie, także nawiew dla pasażerów jadących z tyłu. Drobiazg, który cieszy zwłaszcza o tej porze roku - podgrzewane lusterka. Minimalny minus to ogrzewanie tylnej szyby, której grzałki mogłyby być rozłożone na nieco większej powierzchni pionowej, ponieważ góra przy aktualnych mrozach pozostaje długo zaszroniona.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto coupe - zatem ci, którzy spodziewają się niesamowitych wygód w tylnej części...będą pozytywnie zaskoczeni! Z tyłu siedzi się równie wygodnie co z przodu, sporo miejsca na głowę, nawet dla wysokich osób, dodatkowo - podłokietnik pozwala na komfortowe podróżowanie. Często, jeśli akurat ja nie jestem kierowcą lubię usiąść z tyłu i cieszyć się jazdą jako pasażer. Z przodu - bardzo dużo przestrzeni na nogi, brakuje trochę podłokietników, ale można się bez nich obejść. Sterowanie fotela w trzech płaszczyznach, ułatwia dodatkowo dostosowanie do wymagań każdego kierowcy.
4,0
Wyciszenie
Przy prędkości do 120,130km/h właściwie nieodczuwalny dyskomfort, nieco gorzej robi się w momencie przekroczenia 150km/h. Nie jest to jednak \"hałas\" ani też dyskomfort, który powoduje irytację.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie wierzę tym, którzy mówią, że w mieście potrafią autem z tym motorem spalić 7-8l, to jest praktycznie niewykonalne, chyba, że ktoś wrzuca czwarty bieg przy 50km/h, tam gdzie można stosuje eco-driving, nie przyspiesza pod górę, unika korków, jeździ bez pasażerów, na zakupy dojeżdża innym samochodem, tak, żeby nie wypełniać olbrzymiego bagażnika. Auto pali sporo, w mieście można przyjąć normę 12 12,5l/100km, w trasie - można nie przekraczając 140km/h jechać spalając na każde 100km ok. 9l. Ja - codziennie dojeżdżając do pracy, zdecydowałem się na instalację gazową, ale uwaga - dla tych samochodów, sekwencja z wyższej półki - nie ma co ryzykować niszczenia silnika. Auto jeżdżąc na LPG nie bije po kieszeni, instalacja z pewnością w krótkim czasie na siebie zarobi. Spalanie podaję w wartościach LPG.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ja nie miałem dotychczas żadnych problemów. Kupiłem auto z niedziałającym silnikiem chowania anteny, a właściwie z zerwanym paskiem, który silnik kręci. To częsty objaw w saabach. Poza tym - żadnych, najmniejszych problemów.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tego czasu - nic się nie dzieje, auto jeździ i jedyne wizyty to te na stacji benzynowej. Kupując auto, poprosiłem Przyjaciela o sprawdzenie (bardzo wnikliwe) pojazdu na profesjonalnej stacji diagnostycznej. Kontrola nie wykazała żadnych poważnych usterek. Oczywiście - auto nie jest nowe, dlatego z pewnością z czasem niezbędne okaże się dokonanie wymiany części zawieszenia, które w moim modelu nie były (i nadal nie są) idealne i jak prosto z linii produkcyjnej - ale przecież nie jest to właśnie auto prosto z salonu. W moim silniku - jakiś delikatny wyciek oleju, nie jest to uszczelka, raczej pryska z któryś przewodów doprowadzających olej. Jednakże wycieki, które oczywiście na silniku są widoczne (były już w momencie zakupu), nie powodują tego, że olej znika, czy nawet w jakimś stopniu generuje jego znaczne ubytki. Na wspomnianej stacji diagnostycznej nie zalecano mi drastycznych kroków. Zapewne przy najbliższym przeglądzie (po sezonie zimowym) zainteresuję się bardziej tą kwestią.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i 131KM 96kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Saab 900 II Coupe