Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Altea XL

madamat7, 6 lat temu
Silnik 1.9 TDI 105KM 77kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 261 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Seat Altea XL 1.9 TDI 105KM 77kW 2006-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto o fajnej stylizacji a przy tym bardzo funkcjonalne. Zwraca na siebie uwagę. Silnik 1,9TDI 105KM dobry do spokojnej jazdy i bardzo oszczedny, brak powaznych usterek. Warto dołożyć parę kucyków i wtedy smiga jak sie patrzy. Auto trzyma się drogi jak przyklejone, zawieszenie sztywne i bezawaryjne. Przeswit auta jest dobry nigdzie po naszych polskich drogach nie haczy. Dla mnie dużym plusem tego auta jest promień skretu. Dzięki temu Alteą zawraca sie i manewruje bardzo łatwo. Widoczność podobna do obecnie panujacej mody (szerokie słupki to minus podobnie jak w toyocie auris I generacji) ale na tle innych pojazdów na plus Altei wyżej się siedzi lepiej się widzi. Bardzo fajnie rozwiązane wycieraczki przedniej szyby. Pozycja spoczynkowa to połozenie pionowe wzdłóż słupków, dzieki temu na piórach nie osadza się piasek,a pióra wytrzymują dłurzej i nie rysują szyby. Bardzo dobra pozycja za kierownicą. Wygodne fotele, łatwo się wsiada i wysiada bo fotele są wyżej niż standardowych pojazdach. Fajne rozwiązanie w bagażniku z podwujną podłogą (nie wszystkie to mają). Wycieszenie fabryczne przecietne jak w wiekszości aut tej klasy. Ja osobiscie poprawiłem fabryke dokładajac w odpowiednich miejscach izolacje dźwiękochłonną aby zwiększyć komfort podróży. Panowie konstruktorzy z seata zapomnieli o uszczelnieniu fabrycznym połaczenia maski i plastiku gdzie woda przecieka dostajac sie w wygłuszenie silnika które po pwenym czasie z tego powodu się rozlatuje. Ja uszcelniłem połączenie usczelką do okien w kolorze czarnym i wyglada to jak połączenie fabryczne, dodatkowo matę wygłuszajacą maski zabezpieczyłem oklejając ją specjalną folią termiczną. Auto ogólnie jest tanie w utrzymaniu, mało pali. Brak awarji, z kosztuw eksploatacyjnych poza olejem i filtrami to co u mnie wymagało wymiany to łącziki stabilizatora w zawieszeniu.
Wrażenia
4,0
Silnik
Najleprzy silnik do tego auta to 1,9TDI 105KM ze zmianą mocy na 130KM
4,0
Skrzynia biegów
4,0
Układ jezdny
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Siedzenia kierowcy i pasażerów umieszczono wyzej dlatego wygodnie się siedzi i dobrze wsiada i wysiada z auta. Wyższa pozycja pozwala też lepiej widzieć.
3,0
Wyciszenie
Tu się Seat nie popisał mogłobyć lepiej. Ale da się fabryke poprawić są do tego odpowiednie materiały. Ja zwracam też uwagę na szum generowany przez opony i kupuje te co są cichsze.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Łączniki stabilizatora przy przebiegu 260 tyś km.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

On - zużycie paliwa dla silnika 1.9 TDI 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Altea XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Średni koszt przejechania 100 km
31,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Altea XL