Szukaj

Informacje o Seat Altea

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
czytaj więcej
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz

Seat Altea – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Seat Altea

Liczba ocen: 301
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Ja
Seat Altea
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Auto kupiłem rok temu kupione z słynnym silnikiem 1.9 bxe nalatane prawie 300 tyś km i na panewkę narazie się nie zapowiada, samochód ma dużo rzeczy które mi się popsuły między innymi: zamki w drzwiach się nie otwierają z pilota, dwumas siadł, mechanizm otwierania szyby już 3x robiłem, deszcz który dostaje się do kabiny, lusterka elektryczne grzane które mało co grzeją i obijają się o szyby przy składaniu, zacięła się zmienia geometria turbiny. Z minusów auto słabo wygłuszone, plastiki mocno trzeszczą, wiatr mocno słychać, mała widoczność po bokach czasami trzeba się wychylić czy ktoś na pasy nie wchodzi, z plusów: auto mega fajnie sztywno się prowadzi, mocy ma wystarczająco jak dla mnie, przesuwna kanapa z tyłu, dużo miejsca na nogi z tyłu. Ogólnie mimo swoich minusów których jest dużo pieniędzy których poszło dużo i pracy przy nim której też było dużo to uważam że jak by trafić na auto które by potrzebowało mniej ingerencji było by super
3,6
~260781
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Auto, praktyczne i raczej niezawodne w moim przypadku 1.6MPI/LPG Tanie i łatwe w serwisowaniu. Mechanicy doskonalę sobie radzą z tą mechaniką. Prosta konstrukcja, zapewnia spokój ducha. Niestety jak dla mnie bardzo głośne, nie spodziewałem się tego po takim samochodzie. Dochodzi do tego skrzynia 5biegów która ewidentnie nie nadaję się na trasy. Auto dobrze sprawdza się w mieście, dużo miejsca z przodu jak i z tyłu pojazdu, bardzo wygodnie można podróżować w 4 dorosłe osoby. Bagażnik troszkę mały, więc polecam wersję XL jak ktoś planuje dalsze wypady z całą rodziną albo box dachowy.
4,6
~ron
Seat Altea
Standard 1.4 TSI 125KM 92kW
To, co mnie denerwuje w nim, to fakt, że jest aż za dobry, dużo lepszy niż oczekiwałem. Lubię zmieniać auto co 2-3 lata, bo mi się nudzi jazda tym samym i często potrzebuję pretekstu, a tu nie ma się do czego właściwie specjalnie przyczepić. No może ewentualnie do spalania, które mogłoby być odrobinę niższe oraz jakości materiałów (plastiki, wrażliwa na przetarcia kierownica) ale rekompensuje je tak wiele plusów, że i tak ciężko byłoby się pozbyć. Bardzo dobry wybór dla kogoś, kto dzieli kilometry pomiędzy miasto i trasę, bo auto sprawdzi się dobrze zarówno w jednych jak i drugich warunkach. Super rozplanowany w środku, dynamiczny, elastyczny silnik, auto super trzyma się drogi, dobra widoczność, promień skrętu, dużo miejsca dla kierowcy i pasażera, świetne walory użytkowe po złożeniu tylnych siedzeń. Czytałem opinie, że lubi olej - ja nie zauważyłem. Tak więc polecam z czystym sumieniem. P.S

Raporty spalania Seat Altea

Liczba raportów: 351
Średnie spalanie dla Seat Altea
6,7 – 11,5
l/100 km
5,3 – 7,7
l/100 km
9,1 – 10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Seat Altea
Freetrack 2.0 TSI 200KM 147kW
Auto rzeczywiście jest wszechstronne. Jak dla mnie ze względu na moje pasje trochę mało miejsca... takie większe i wyższe kombi... choć na plus zdecydowanie przesuwane tylne siedzenia i składane. Często zwłasza wersje 200 KM bardzo dobrze wyposażone, prawie full od VW na ten czas… Auto z wlanym dobrym olejem do GTI silnika aby bardzo dobrze odprowadzać ciepło przy trasach do pracy ok 12-13 km w jedna stronę zwłaszcza jesień i zima … nawet się nie rozgrzeje do 60 stopni i mam takie wrażenie, że cały czas jadę na jakimś programie startowym… coś w stylu starego ssania i pewnie dlatego spalanie na poziomie 430-450 km na bak do zapalenia się rezerwy to MAX... Udało mi się kilka razy zejść do 510-520 km ale to nie miało największego długodystansowego sensu gdyż czułem, że auto zaczyna zamulać i zaraz będę miał jakieś koszty mechaniczne.... mijało się z celem posiadanie takiego silnika i eko jazda…. Jeżeli ktoś chce się pobawić i mieć zapas w kilku miejscach, choćby to, że Freetrack jest już nieźle wszechstronnie usztywniony od zawieszenia po karoserie, auto strikte Terenowy… a zwłaszcza MOCY, To polecam Freetrack w takiej konfiguracji, który zdziwi nie jednego na drodze… Włożyć porządny dolot powietrza, wymienić na porządny mocniejszy zawór DV, obowiązkowo wówczas większe sprzęgło-dwumasowe, itd… Mała korekta w programie i spalanie będzie troszkę inne pewnie i mniejsze… ale osiągi bez porównania o wiele lepsze… ok 5,5-6 sekund do 100 kmh moc zależnie od programu 250-270 KM. Osiągniecie prędkości 250 kmh nie stanowi latem żadnego problemu i więcej prócz miejsca jak w MULTIVANIE nie trzeba dla młodego taty… Auto na lata, tani serwis, sporo można sobie samemu zrobić prócz spraw przy zawieszeniu tam amatorzy tacy jak ja nie maj szans, ZA CIASNO tam … Auto Polecam Freetrack 4x4 moj jak w opisie zrobiony rewelacja Mercedesy kompresory, często bywa, że i cupra bedzie miała z takim Vanem problemy dogonić Cię...
8,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
9 litrow na 100 km , jazda calay czas z bagaznikiem dachowym, większość trasy to po za miastem ze średnia predkoscia 100 km/h . W 80 % przypadkach jazdy uzywany tempomat. 1.6 benzyna bez gazu i nigdy nie bylo.
10,7
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Instalacja BRC. Prowadzę dokładny zapis od pierwszego tankowania. Średnie spalanie po przejechaniu 14tys. km = 10,4l/100km LPG. Na przestrzeni 14 tys. km auto w sumie zatankowałem 55 litrami 95. Jeżdżąc po samym mieście największe spalanie 12,7l/100km.

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 36
Nieszczelność maski
  • Seat Altea XL 1.6 MPI LPG 102KM 75kW od 2010
  • części blacharskie
  • 150 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 11
Nie 1
Maska na połączeniu plastiku (tam gdzie są spryskiwacze) z blachą jest nieszczelna, uszczelka gumowa się zużywa. Nie byłoby to nic ciekawego, gdyby nie fakt, że w najniższym punkcie rynienki z blachy nie był zrobiony otwór (fabrycznie!), przez który woda leje się do komory silnika. Stąd robi się pleśń na macie wygłuszającej, a w moim przypadku przy wygryzionej przez zwierzęta macie woda leje się na korek oleju (stąd potem majonez pod korkiem) i przelewa się na przewody do świec, co skutkuje przebiciem i brakiem możliwości jazdy w większym deszczu. Rozwiązanie jakie zastosowałem u siebie to wężyk poprowadzony od tego nieszczęsnego otworu w rynience aż do przodu maski w rejony zamka (jest tam takie wgłębienie w obudowie plastikowej, z którego woda potem ścieka na chłodnicę). Dodatkowo wymieniam matę na nieuszkodzoną, bo przy prędkościach autostradowych w wężyku potrafi zrobić się cofka.
7 komentarzy
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 20
2,5
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 230 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
Dzień Dobry , Sam montaż oraz dobór elemetów nie mam zastrzeżeń, to koniec dobrego usługa gwarancyjna totalna katastrofa auto żle wyregulowane mimo moich zastrzeń Próśb o regulacje kóńczyło sie Słowem Wszystko jestes Wporządku tak mam być.Właczyć auto kalibracje to nie sztuka.!!Przez takie traktowanie klienta i wmawianie ze wszystko jest wporzadku straciłem dwie sondy...
5,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Zamontowana instalacja BRC SQ 32. Przebieg na LPG do dziś 110 tys.km, właśnie zrobiony kolejny przegląd i wymiana filtrów. Auto jak i instalacja od momentu montażu nie sprawiały żadnych problemów, dlatego pracę i montaż oceniam bardzo dobrze. Zero błędów usterek, nie wracałem na poprawki. Spalanie na poziomie 9l/100km oceniam bardzo przyzwoicie.
5,0
Seat Altea
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Instalacja BRC Sequent na wtryskach Alba. Montowana w 2016 r. Do teraz przebieg na LPG ok 60 tys.km. Silnik całkiem nieźle współpracuje z LPG, nie ma spadków mocy. Spalanie niewiele większe ok 15% w porównaniu z Pb. Do serwisu zaglądam jedynie na przeglądy.
Seat Altea