Szukaj

Informacje o Seat Altea

Lata produkcji: 2004 – 2015
Segment: VANy
Model należący do klasy minivanów (segment K) produkowany od 2004 roku. Altea uzupełniła rodzinną ofertę Seata, dołączając do większego modelu Alhambra. Auto jest również jednym z pierwszych tworzących grupę sportowych, rodzinnych vanów zwanych też MSV. Jego projektantem był Walter de'Silva, a zbudowano go na płycie podłogowej Volkswagena o symbolu PQ35. W 2009 roku model został poddany modernizacji, po której upodobnił się do Ibizy IV generacji. Altea dostępna jest również w powiększonej wersji XL oraz uterenowionej Freetrack.
Powagosław
Przyjemny rodzinny samochód, który miłe wrażenie sprawia zarówno zewnątrz, jak i wewnątrz. Dynamiczna sylwetka nie kłamie - Altea jest może jeździć szybko. ~Powagosław
Luzacjusz
Altea jest jak shake w „Pulp Fiction”. Dobra, ale nie bardzo warta swojej ceny. Sylwetka trochę przerysowana. Choć przynajmniej potrafi się rozpędzić. ~Luzacjusz

Seat Altea – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Seat Altea

Liczba ocen: 269
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Koszty utrzymania - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Paeoslka
XL 1.9 TDI 105KM 77kW
Seat Altea
Samochód zakupiłem jako roczny i jeździłem nim 9 lat. Całokształt oceniam poytywnie silnik i zawieszenie po takim okresie użytkowania praktycznie bezawaryjne. serwis silnika ograniczał się tyko do wymiany oleju rok lub 15tys... i tyle. Żadnych poważnych awarii nawet akumulator oryginalny. Dodam ze mailem wersje bxe która rzekomo miała problem z panewkami. Turbina regenerowana przy 150tys koszt znikomy części garreta. 105km niestety tylko do spokojnej jazdy żadne szaleństwo. Kultura pracy hmm... 1.9 z dawnych lat dużo przyjemniej brzmiały. A mailem audi a3 130km. Zawieszenie tył nietknięte po tylu km na polskich drogach. Przód jedynie wymiana sprężyn hamulców i tzw silentblockow nic poza tym żadne gumy itp. Auto niezniszczalne. W środku ogrom miejsca jednak słabej jakości plastiki zaczęły coraz głośniej dawać o sobie znac. Duża strata wartości przy sprzedaży samochodu cenowo proywnywalny do segmentu compact. Stylistyka auta myśle ze w dniu zakupu naprawdę mogła się podobać i myśle ze jest tak do dziś. Nie zestarzało się zbytnio co na plus. Wciąż oglądam się za nim i miło wspominam a jeżdżę octavia 3.
4,1
~P941
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Seat Altea
Jest to auto które spełnia wszystkie moje oczekiwania nie rujnując przy tym budżetu. Jest dynamiczne duże i mnie się podoba. W lekkim terenie jeździ sprawnie ale nie lubi wzniesień z dużym kontem podejście, no chyba że chce się stracić zderzak. Mój egzemplarz pochodzi z końca 2007 roku ale mimo wieku prezentuje się dobrze. Freetrack sprawie wiele radochy ma sporo gadżetów i służy nie tylko do jazdy ale i jako droga zabawka, jest trochę jak kobieta która wymaga uwagi, uszczupla stan konta, ma latynoski charakter i temperament , trochę tu i ówdzie więcej niż kanon przyjęty w Hollywood akceptuje, ale jak zatańczy Flamenco, i ukaże swoje oblicze to przepadłeś.
4,1
~Olek
Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW
Seat Altea
Auto bardzo fajne, kupione przez przypadek bo nie brałem go pod uwagę podczas poszukiwań auta. Dobrze się prowadzi, silnik świetnie znosi założoną przeze mnie instalację gazową, zachwyca ilością miejsca i ilością schowków, świetne radio, wygodne fotele i ten sportowy wygląd, auto niebanalne. Z minusów to paliwożerny silnik (wg mnie wynika to z masy auta 1400kg) który lubi łyknąć olej, skrzynia biegów precyzyjna ale aż się prosi o szósty bieg. Więcej zastrzeżeń nie mam, kupiłbym jeszcze raz, naprawdę dobre auto dla rodziny 2+2.

Raporty spalania Seat Altea

Liczba raportów: 300
Średnie spalanie dla Seat Altea
6,6 – 13,1
l/100 km
4,9 – 7,7
l/100 km
9,2 – 10,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
XL 1.4 TSI 125KM 92kW
Seat Altea
Myślę, że ten SEAT bardzo dobrze się tu sprawuje. Usterek zero. Dostępność części duża. Paliwożerność na akceptowalnym poziomie: minimalne zużycie na dystansie 140 km przy bardzo płynnej jeździe i nieco ostrożnej z prędkością 70-100 km/h, w tym 20 km autostrady z prędkością 120 km/h, wyniosło 5,7 l/100 km. Inne pomiary to średnio w trasie (100-120 km/h) 6,5 l. Miasto różnie: po godzinach szczytu: 7,8-8,3 l/100 km, w szczycie: 9,3-10,3 l/100 km, przy dużych korkach na dystansie 11 km w 1 godz. to nawet 11 l/100 km. Srednio, z km licząc, na bak zużycie wynosi 7,4 l/100 km.
7,0
Freetrack 2.0 TDI 170KM 125kW
Seat Altea
Chciałbym podzielić się opinią na temat tego fantastycznego samochodziku z silnikiem 170 CR. W mieście spala 6,5 do 7 litrów /100 km, w trasie nad morze udało się zejść ze spalaniem do poziomu 5 litrów przy jeździe do 120km/h. Po autostradach, bez patrzenia na prędkość dochodzi do 10l/100km. ale tutaj mówię o prędkościach 180 - 210km/h Jeździ super,nic się nie psuje, pali tyle cokażdy średniej klasy samochód a frajda z jazdy z mocą 170 KM jest bardzo miła i sprawnie porusza się po naszych drogach. Zawieszenie dosyć twarde jak to w grupie VW ale jest znowu na tyle przyjemne że nie wstrząsa zbyt mocno pasażerami i daje wielkie poczucie bezpieczeństwa i pozwala robić rzeczy jakich nie robi wiele innych samochodów. Miałem Fory, Mercedesa, Seaty - ale ten wydaje mi się najlepszy dla rodzin. Obszerne wnętrze, wysoko zawieszone, hak z platformą na 4 rowery i wakacje są moje. Samochód mam od 3 lat i jestem z niego bardzo zadowolony. Jak na razie poza standardowymi wymianami olejów, opon, rozrząd przy 90 000 tp. musiałem wymienić przy 100 000 km sprężarkę klimatyzacji - uszkodzenie nie do naprawienia - koszt z wymianą 1500 zł. Ale poza tym śmiga aż miło. Prędkość max sprawdzone 235 km/h - jak nataki kloc - całkiem nieźle.
6,7
Freetrack 1.2 TSI 105KM 77kW
Seat Altea
Samochód dośc ciężki jak na tak mały silnik. Przy jeździe autostradą z dopuszczalną prędkością 130-140 km/h trzeba liczyć 8 litrów. Przy ekonomicznej jeździe do 100km/h można zejść do 5,5 litra. Średnio wychodzi mi 6,7 litra (70% trasa, 30% miasto)

Usterki Seat Altea

Liczba wpisów: 32
Silnik - problem podczas przyspieszania
  • Seat Altea Standard 1.6 Mpi 102KM 75kW 2004-2015
  • silnik
Nie zawsze, ale czasem występuje problem podczas przyspieszania. Zdarza się, że w czasie naciskania pedału gazu przez 2-4 sekundy samochód nie przyspiesza, a uczucie jest jakby paliwo nie docierało do silnika. Dodam, że zdarza się to zarówno podczas jazdy na benzynie jak i lpg. Wymieniłem filtry z instalacji lpg, ale na próżno. Kolejny mechanik wymienił cewkę zapłonową, przewody zapłonowe, świece, uszczelki kolektora i nic, a swoje zainkasował. Potrzebuję pomocy - co może być przyczyną?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
DSG 7 - Mecatronic / utrata mocy i szarpie
  • Seat Altea XL 1.8 TSI 160KM 118kW od 2005
  • układ napędowy
Od początku skrzynia sprawiała problemy, a mianowicie 3-5 razy dziennie na D2-D3 potrafiła jak by odciąć moc i wręcz hamować biegiem mniejszym niż na wyświetlaczu. Zawsze na bardzo nierównej nawierzchni gdy jechałem na biegu D3 i zdejmowałem nogę z akceleratora aby zmniejszyć trzęsienie samochodu, w momencie gdy chciałem kontynuować i lekko przyśpieszyć pojazd nie odpowiadał i wręcz hamował, dopiero po wciśnięciu "gazu" do dechy ożywiało go po 1.5 sek. To samo się działo w czasie skrętu na skrzyżowaniu np. 3 pasmowym większym w lewo gdzie startuje 5 pasów i każdy sie wciska więc czasem trzeba odpuścić przyśpieszanie i na ponowne dodanie gazu nic, jak w powyższym... Po serwisie 7.5 tyś. km w Seacie zaktualizowano oprogramowanie, problem zmniejszył częstotliwość do 1 x na dzień lub nawet tydzień. Po serwisie 15 tyś. km ponownie wgrano nowe oprogramowanie do Mecatronic-i no i przyczyna już prawie usunięta, pojawia sie może 1 raz na 2 tyg. ale za to odczułem inną przypadłość, pojazd w czasie delikatnego ruszania na D2 potrafi szarpnąć lekko 2,3 razy (jak by już wsprzęgił D3 i dopiero chwilkę po tym wysprzęglał D1, takie subiektywne odczucie), pojazd przejechał już 600 km. od czasu serwisu, Gdzieś wyczytałem o Test drive po wymianie, aktualizacji Mecatroniki, Czy powinienem zrobić sugerowany test drive dla skrzyni DSG aby się nauczyła?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Zgrzyt przy wrzucaniu jedynki.
  • Seat Altea Standard
  • inne
Witam, kupiłem Seata Altee 2004 1.6 MPI (kod silnika BGU) dość niedawno a problem polega na tym że jedynka czasem wchodzi ze zgrzytem (krótkim bo krótkim ale jednak) i da się wyczuć jak autem delikatnie szarpie w trakcie tej czynności. Jeśli wrzucam jedynkę powoli wszystko jest niby jest OK bo raz wejdzie bez problemu (szczególnie jak świeżo co odpaliłem silnik) a raz niekoniecznie (np. po postoju na światłach). Co może być przyczyną takiego objawu? Czyżby sprzęgło kończyło żywot? Pozostałe biegi wchodzą bez zarzutu.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Altea