Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Altea XL

rifraf, 4 lata temu
Silnik 2.0 TDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Altea XL 2.0 TDI 140KM 103kW od 2006 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Najlepszy do tego samochodu
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne
4,0
Całokształt
Bardzo przyzwoity samochód dla niewymagających. Silnik 140 KM idealny w połączeniu z automatem DSG.
Wrażenia
5,0
Silnik
Idealny dla tego samochodu. Mocy nie brakuje. Na razie nie mam z nim problemu. Oleju praktycznie nie dolewam między wymianami co 15 tyś. W zimę zapala od przekręcenia nawet przy -20. W zimie zapala najlepiej z wszystkich moich poprzedników ( Leon i Passat 1,9 TDI )
4,0
Skrzynia biegów
Automat DSG. Szybka zmiana biegów. Sama przyjemność jazdy.
4,0
Układ jezdny
Dobrze i pewnie się prowadzi na zakrętach jak i przy dużych prędkościach. Zawieszenie trochę twarde ale naprawdę nie jest źle.
4,0
Karoseria
Brak zastrzeżeń
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność dobra. Trzeba się przyzwyczaić do grubszych słupków. Dla mnie bardzo dobre rozwiązanie że wycieraczki chowają się w słupkach. W zimie trzeba tylko odśnieżyć dokładnie szybę aby nie powbijał się śnieg. Później działa już podgrzewanie przedniej szyby w miejscach gdzie są wycieraczki. Z tyłu z czujnikami parkowania też nie jest źle.
4,0
Ergonomia
Kilka dodatkowych schowków pod siedzeniami, w podłokietniku jest wystarczające. Jednak uchwyty na napoje są za głęboko i prawie żadna butelka na wysokość się nie mieści. Podłokietnik kierowcy za niski i za twardy. Bagażnik jak na taki samochód również nie jest za duży. Na pewno jest większy w Zafirze, Touranie czy Passacie. Fajne rozwiązanie podwójnej podłogi w bagażniku dla osób wożących na co dzień trochę drobiazgów. Natomiast dzięki przesuwnej tylnej kanapie zawsze można powiększyć bagażnik.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutu, Climatronic dwustrefowy działa bardzo dobrze. W zimie szybko się nagrzewa. Posiada grzałkę dzięki której ciepłe powietrze dmucha jeszcze przed rozgrzaniem silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dobrze się do niego wsiada. Dużo miejsca z przodu i z tyłu na nogi jak oraz nad głowami (mój wzrost to 188 cm). Na przednie fotele nie narzekam. Jednak tylne są krótkie i twarde na dłuższe trasy. Na plus możliwość przesuwania tylnej kanapy.
3,0
Wyciszenie
Na pewno Passat jest lepiej wyciszony. Na autostradach powyżej 140 robi się już głośno ze względu na szum powietrza. Moim zdaniem silnik natomiast jest w miarę dobrze wyciszony. W porównaniu z Aurisem w dieslu, na zewnątrz silnik Altei bardziej słychać natomiast w środku już jest ciszej niż w Toyocie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dosyć dobre. Średnie spalanie wychodzi około 7,3 l na całość użytkowania. Głównie jazda po mieście + wyjazdy weekendowe i wakacyjne. Latem średnia 6,5. Zimą 8 z hakiem. Na autostradzie 140 km/h spalanie około 6,7l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość chyba odpowiednia do ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic poważnego się nie dzieję. Tylko zamek drzwi przestał otwierać i został wymieniony
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Altea XL 2.0 TDI 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Altea XL