Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ibiza III

Jakub, 3 lata temu
Silnik 1.4 16V 85KM 63kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008 - Oceń swoje auto
4,43
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Bardzo fajny układ kierowniczy
Zawieszenie : Sztywne, dobrze trzymające w zakręcie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Stukanie tłoków
4,0
Całokształt
Fajne miejskie autko, alternatywa dla Polo i Fabii, Co do do konkurencji poza VAG, jak dla mnie lepiej wykonany niż Punto. Trzeba zwrócić uwagę na ogólny stan samochodu, nie można oceniać po jednym mocno zmęczonym egzemplarzu całej serii. Mankamentem tych silników jest "piston slap", efektem jest stukanie tłoków wraz ze wzrostem obrotów. Powodem tego jest luz między tłokiem a cylindrem. Osobiście zrobiłem około 30 tyś km z tym dźwiękiem. Nie stwierdziłem nadmiernej konsumpcji oleju, rozwiązaniem problemu jest wymiana tłoków na takie z większą powierzchnią styku z cylindrem. Ogólna ocena samochodu jest pozytywna, każde auto ma swoich klientów docelowych, nie można porównywać z modelami audi czy innych marek/modeli, które w salonie kosztowały kilkukrotnie więcej niż Ibiza.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mankamentem tych silników jest "piston slap", efektem jest stukanie tłoków wraz ze wzrostem obrotów. Powodem tego jest luz między tłokiem a cylindrem. Osobiście zrobiłem około 30 tyś km z tym dźwiękiem. Nie stwierdziłem nadmiernej konsumpcji oleju, rozwiązaniem problemu jest wymiana tłoków na takie z większą powierzchnią styku z cylindrem. Dynamika silnika jest ok, jest to wolnossące 1.4 więc nie można liczyć na niesamowite wrażenia, do miasta wystarczające.
5,0
Skrzynia biegów
Ogólnie pozytywnie, chodzi sztywno i precyzyjnie jak na te klasę samochodu. Polecam sprawdzać stan przegubów, często uszczelnienie się poddaje i poci się na łączeniu ze skrzynią. innych wad nie widzę, ogólnie ocena - bardzo pozytywna
4,0
Układ jezdny
Wspomaganie elektryczne, jest możliwość za pomocą VCDS ustawić sztywnienie układu wraz ze wzrostem prędkości. Bardzo dobrze się prowadzi. Osobiście mam na kołach r16. opony 205/45/16. Auto sztywne, zawieszenie stuka przy przejeżdżaniu przez poziome nierówności, jednak zapewnia pewne prowadzenie. Charakterystyka raczej sztywna niż komfortowa.
4,0
Karoseria
Zabezpieczenie korozyjne jest ok. Jeśli nie zostało uderzone, nie powinno być większych problemów z korozją.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie mam większych zastrzeżeń, jednak duże osoby mogą czuć się nie wygodnie.
5,0
Ergonomia
Pełna regulacja położenia kierownicy w 2 płaszczyznach. Regulacja położenia fotela w 2 płaszczyznach. Brakuje podparcia lędźwi. Jednak fotele są fanie wyprofilowane z trzymaniem bocznym.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok, Climatronic działa dobrze, jednak nie logiczne jest ustawienie AC, działa po zgaśnięciu kontroli, wyłącza się po zapaleniu
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mało miejsca z tyłu, mniej niż można było by liczyć nawet w tej klasie.
3,0
Wyciszenie
bardzo słabe, powyżej 120 km/h dość głośno, do miasta ok, ale mogło by być lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo tanie części, łatwa dostępność, mała awaryjność. Elementy zawieszenia czy układu hamulcowego współdzieli z innymi modelami grupy VW
5,0
Stosunek jakość/cena
Jestem zadowolony, cena do jakości na wysokim poziomie. Tanie w zakupie i utrzymaniu miejskie autko, nie polecam w długie trasy. Do przemieszczania się jako środek transportu na prawdę godne polecenia. Jeśli komuś nie podoba się bryła Polo, a Skoda wydaje się za nudna. Jest to dobra alternatywa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Problem z czujnikiem zamka w drzwiach kierowcy. Poza tym nic się nie działo.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Stukanie tłoków jest dość poważną wadą, jednak auto nigdy nie zawiodło. Więc nie można powiedzieć, aby poważa usterka nie umożliwiała jazdy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16V 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,50 zł
7,5
l/100km
7,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Seat Ibiza III