Szukaj

Informacje o Seat Ibiza III

Lata produkcji: 2001 – 2008
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2001-2008 (na rynku polskim oferowana od roku 2002), trzecia generacja Seata Ibizy (symbol 6L) powstała na platformie podłogowej Volkswagen Group A04 Platform, podobnie jak m.in. Skoda Fabia pierwszej generacji, Volkswagen Polo czwartej generacji czy Audi A2. Model został zaprojektowany przez Waltera de’Silvę. Ibizę trzeciej generacji poddano faceliftingowi w roku 2005. Ibiza III oferowana była także w wersjach usportowionych, o nazwach FR oraz Cupra. Auto otrzymywało trzy razy z rzędu nagrodę dla najlepszego samochodu w swojej klasie według magazynu „What Car?”. Zdobyło także tytuł Samochodu Roku 2003.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz

Oceny Seat Ibiza III

Liczba ocen: 533
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(81%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,6
~Jerry
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód przeciętny. Na plus to że jest niezawodny, mało awaryjny i tani w eksploatacji, to trzeba mu przyznać, ale niestety dużo pali. Jeździłem mocnymi benzynami z nieporównywalnie większa mocą i paliły tyle samo. Średnie spalanie w cyklu mieszanym 8-9l na 100km. Trochę twarde zawieszenie i mało zwrotny, słabo trzyma się drogi, ani jest ciężki, ani lekki, słabe przeniesienie napędu, słaby promień skrętu. W środku jest głośno, słabo wyciszony. Jazda nim trochę przypomina jazdę taczką i udrękę, ale jest tanim z zakupie i utrzymaniu wołem roboczym. Mi służy jako auto rezerwowe i w tym się sprawdza, dlatego je trzymam. Mało jeździ, ok 5 tys rocznie, i tylko leje paliwo, małe ubezpieczenie, napraw praktycznie niema (jeżdżę 10 lat w Polsce), reszta eksploatacji też tania . Zakup tego auta (cena około 4 tys) niejednokrotnie jest tańszy niż same części do pozostałych aut :)
3,0
~Franciszek T
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Zacznę od tego że parę aut oglądałem zanim kupiłem ibize i na tle innych była rokująca. Ibiza budzi we mnie mieszane uczucia z jednej strony to całkiem spoko wóz dobre wyposażenie żwawy silnik który mało pali jak się nim muli i jedzie jak kapelusz można tym autem w trasie spalić 5 na setkę jak i 10 bez problemów w mieście to napewno nie mniej jak 8 . Największy plus to małe wymiary auta po mieście coś pięknego zmieści się wszędzie na parkingu. Wspomaganie kierownicy elektryczne działa za mocno trochę ale w mieście na parkinu to coś pięknego. Starsze seaty lubiły gnić z tym modelem jest bardzo podobnie ale mój wygląda spoko ale tylko dla tego bo był malowany. Jak bym znów miał kupować to ibizy bym napewno nie kupił prędzej leona pierwszej generacji jest sporo mniej problematyczny.
3,3
~jarek
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Samochód mały ale jednak nie taki zwrotny z powodu długiego przodu.Zawieszenie twarde także o komforcie trzeba zapomnieć.Jeśli chodzi o silnik to klekocze jak diesel.Podobno wada konstrukcyjna jednak trochę to przeszkadza bo przez to głośno również w środku a wyciszenie bardzo marne czasami wydaje się że nie ma go w ogóle.Zdarza się że centralny zamek żyje własnym życiem.Samoczynnie potrafi włączyć się wewnętrzny obieg powietrza.Elektryka nie lubi w tym aucie kiedy jest duża wilgotność powietrza bo wtedy się wszystko nasila.Jazda tym autem na dłuższe trasy to męczarnia.Zwłaszcza w 4 osoby.O wyprzedzaniu nie ma co marzyć.Spalanie średnio 8 l.W ciągu 5 lat eksploatacji wymienić musiałem egr ,hamulce i wydech.Jak na razie nie widać korozji czyli są i plusy.Z czasem tylne lampy robią się nieszczelne parują i zbiera się w nich woda.Skrzyni biegów brakuje precyzji i trochę krótkie przełożenia.Jak do tej pory auto paliło bez problemu nawet przy -20 stopniach.Olej leje 5w30 i wycieków nie ma.Porównując do opla astry g to astra jest lepsza chyba pod każdym względem za wyjątkiem blacharki.

Raporty spalania Seat Ibiza III

Liczba raportów: 580
Średnie spalanie dla Seat Ibiza III
5,8 – 10,0
l/100 km
5,0 – 6,3
l/100 km
7,2 – 9,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
Wózek mało stabilny ale wariat przy tej masie. Silnik zwawy, przełozenia zbyt krótkie, brakuje 6-tki lub wydłuzenia przełozen do min. total: 15km/h Spalanie jak wszędzie przy tej pojemnosci śr. w okolicach 5,5L dla kogos co ogarnia moment i nie lata powyzej 2,5k i ustawia cisnienie w gumach na instrybutorze adekwatne do stylu jazdy lub kompromisu co do spalania z pominięciem dynamicznej jazdy, lewarek skrzyni krótki, sama skrzynia dobrze sie wpina. Pomiędzy 3-5k rpm mamy otwarte okno do wyprzedzania zawalidróg, pomaga niska masa. Pozdro
4,6
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
Moja FR-ka jest po lekkiej kuracji wzmacniającej (wgrany program że 160-konnej Cupry) I poprzez zchipowanie silnika spalanie wręcz spadło...:) Mój rekord to 3.1l/100kmna odcinku niecałych 100km, ale nie przekroczyłem 100km/h i 90proc było zrobione w trasie przy niewielkim natężeniu ruchu. Komp. niestety przekłamuje ok.0.5l ale przy takim spalaniu to żaden problem;) Oczywiście cały czas tylko "głaskać" gaz się nie da (niezdrowo dla turbiny), dlatego od czasu do czasu autko się przegoni po autostradzie dla zdrowotności silnika:) Ogólnie Ibiza Fr/Cupra to prawdziwy wilk w owczej skórze, który przy tak śmiesznym spalaniu daje mnóstwo frajdy z jazdy..
7,3
Seat Ibiza III
Hatchback 1.9 TDi 130KM 96kW
1.9 tdi 130 km to dość dynamiczy silnik a napewno w ibizie ale spalanie jakoś szałowo niskie nie jest. Jak ktoś będzie szlamił na 4 biegu 70-75 km to komp pokazuje średnia około 3.8 . 120 km/h na 6 biegu to około 5.5-6. ale prędkosci powyżej 160 km/h to minimum 8 na setke. Mi średnio spala około 8.7 na setke na dystansie 8 km, ale jak robie trase powyżej 25 kilometrów tośrednia wychodzi 7. Szału niema i niewiem jak wy robicie spalanie 7 w miescie mi po gdyni nigdy nie zchodzi poniżej 8.2 na setke.

Usterki Seat Ibiza III

Liczba wpisów: 28
Jak pozbyć się uciążliwych stuków?
  • Seat Ibiza III
chciałbym przedstawić Wam mój sposób na rozwiązanie stukania w okolicach lewego ucha. W mojej ibizie to pomogło. A teraz przejdźmy do rzeczy....jak ją używam od maja tak od jakiegoś miesiąca zaczęło dochodzić mnie dziwne "pukanie" w okolicach lewego ucha, które występowało przy wjechaniu w dołek lub np. przy energicznym ruszaniu lub hamowaniu. Zacząłem szukać gdzie to może występować i stwierdziłem że w czasie jazdy (wolnej radzę) otwierając delikatnie drzwi stuk ustępował. Zacząłem oglądać drzwi i nie mając po ręką nic innego (a jest to największe g...o jakiego mogłem użyć i nikomu nie radzę tego brać ale to były testy) użyłem PLAKA i wypsikałem całą uszczelką drzwi oraz zamek w drzwiach i rygiel na słupku i co.....i pomogło na jeden dzień. Rano było to samo i po podjechaniu do zaprzyjaźnionego serwisu do nasmarowania zamka w drzwiach oraz rygla użyłem smaru Wurth HHS2000 i od tej pory stuk ustał do dziś i nadal jest cicho. Ponoć podobna sytuacja była na początku w Skodach Octaviach gdzie użyto zamków od Passata, które będąc zamocowane po złym kątem stukały. Jest to mój przypadek ale podejrzewam że części osób może pomóc....jeżeli ktoś sprawdzi to nasmaruje te dwa elementy i przestanie stukać to proszę o info. W razie pytań służę pomocą.
Problem rozwiązany
kapiąca woda na dywanik pasażera (przód)
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 85KM 63kW 2002-2008
  • wnętrze
  • 160 tys. km
Podczas jazdy kapie woda na dywanik pasażera (przód). Woda spływa po obudowie filtra kabinowego skądś z góry i kapie na dywanik. Sam filtr kabinowy jest suchy. Woda jest przeźroczysta, nie śmierdzi i nie pachnie, wykluczam w tym momencie że jest to płyn chłodniczy albo płyn do spryskiwaczy. Samochód kiedy stoi i pada deszcz nie przecieka - woda w tedy nie kapie na dywanik. Coś ewidentnie przecieka jeśli samochód jest w trakcie jazdy. Czy ktoś się spotkał z takim problemem?
Problem rozwiązany
3 komentarze
Auto samo gaśnie
  • Seat Ibiza III 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2006
  • silnik
  • 180 tys. km
Auto samo gaśnie przy zimnym silniku póki się nie zagrzeje do około 80©. Czasami wystarczy dać mu w gaz i tylko się zadławi i jedzie dalej ale jak będzie mieć niskie obroty to już zgaśnie. Przy gaśnięciu świeci się kontrolka checka i EGRa.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 23
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 154 tys. km
użytkowana przez: 5 tys. km
po około 500km od założenia, zapalił mi się check. jak się okazało przypuszczenia mojego gazownika były trafne, iż sterownik kłucił się z komputerem. pojechaliśmy, dostroiliśmy sterownik i od tamtego czasu wszystko hula. poprosiłem o delikatne wzbogacenie mieszanki (2-3%) i mam wrażenie, że autko ma pod maską więcej niż seryjne 100 kucyków. bardzo szybko się przełącza nawet...
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 85KM 63kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Przebieg 250000 tyś km Na gazie przejechane 110000 tyś km.Instalacja bezproblemowa jak dotąd,wymiana filtra gazu co 15000 tyś i ewentualna regulacja co 30000tyś i to wszystko z obsługi,jeszcze wymiana świec co 30000 tyś co by cewki jak najdłużej służyły.Żadnych problemów z silnikiem,bardzo równa praca jednostki napędowej,Oby tak dalej,jestem bardzo zadowolony z tej...
5,0
Seat Ibiza III
Hatchback 1.4 16V 100KM 74kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Silnik na instalacji BRC SQ 32. Praca silnika poprawna. Brak złych oznak. Przełączanie na gaz dość szybkie, nawet w zimie. Praca na LPG nawet po wejściu na wysokie obroty czy po gwałtownym przyspieszeniu. Co ważna mapy się nie rozjeżdżają, a co za tym idzie spalanie cały czas na niskim poziomie.
Seat Ibiza III