Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

Kris81, 10 lat temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Uwaga na mity dotyczące Leona ,faktem jest że tapicerka,czyli boczki drzwi trochę trzeszczą ,prawdą jest że auto przecieka i tutaj obalam mit że jak pisał jeden z użytkowników ,auto przecieka od spodu z boku i góry ,totalna bzdura chyba ze zamiast zaslepek gumowych miał trociny z wikolem, prawdą jest natomiast że kazdy seat Leon i Toledo przecieka a dokładniej drzwi kierowcy i pasażera , wynika to z faktu iż inżynierowie VW trochę popłyneli ,w kazdym normalnym aucie zdejmując boczek ukazuje nam sie cały bajzel tzn podnosnik szyb lub jego mechanizm ,głośnik i reszta tego bałaganu,ale nie w koncernie VW,tytaj sciągając boczek ukazuje się blacha do ,której przykręcone jest dosłownie wszystko ,cały mechanizm szyb głośniki i wszystkie kostki, demontaż szyby to dosłownie 5 min pracy,wszystko przemyslane aby maksymalnie skróć czas pracy i ta właśnie blacha to przyczyna przecieków wystarczy sciągnąć boczek i pokryć miejsce styku blachy z drzwiami sylikonem i po sprawie.,opisane jest to na forum dot. passata ta sama konstrukcja, ja przy okazji posklejałem boczki i już nie skrzypią.Zapraszam do przeczytania całej opinii.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik 1.6 BCB jak czytałem kilka opinii na różnych forach potrafi być uciążliwy ,czytaj awaryjny,ja natomiast wychodzę z założenia ,,jak się dba tak się ma,,doglądany na bieżąco nie stwarza problemów ,szczegolnie jeśli chodzi o instalację gazową należy bezwzględnie po jej zamontowaniu wymienić świece na nowe, ja zainwestowałem i kupiłem świece przeznaczone do instalacji LPG ,koszt jest co prawda wyższy ale na dłuższą metę zwraca się od razu ,teoretycznie mam spokój na 30 tyś .km,oczywiście wymienię wcześniej,świece w tym silniku są o tyle ważne gdyż ,motor posiada 4 oddzielne cewki zapłonowe , a jak wiadomo zapłon mieszanki Lpg jest ,,trudniejszy,, aniżeli benzyny dlatego to cewka padnie pierwsza a koszt jednej to ok 200 zł, kultura pracy bardzo zadaowalająca ,wewnątrz auta kompletnie nie słychać silnika ,co do lpg pracuje idealnie instalacja do tego silnika to koszt ok 2500,choć koledze założyli za 1700 zł,efekt ...opłakany ,ja posiadam instalację KME diego ,polecam jak większość jej włascicieli.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia póki co ok, natomiast prawdą jest fakt iż lupią się troszkę posypac, szczególnie łożyska ,ale jest to efekt eksploatacji ,czytaj styl jazdy ,z moją póki co jest ok,nić nie szarpie ani nie drga,informacja dla kupujących to auto ,podczas jazdy próbnej zwrócić uwagę podczas przyspieszania czy drążek zmiany biegów nie drga ,jeśli się trzęsie konieczna będzie wymiana poduszki skrzyni koszty nie są małe.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny i zawieszenie rewelacja ,auto prowadzi się pewnie szczególnie po wymianie opon na nowe róznica jest kolosalna ,pozycja za kierownicą pozwala czuc się pewnie ,doskonałe trzymanie się w zakrętach, nie jest to limuzyna więc nie bedzie tłumić idealnie nierówności ale kompromis komfort dynamika jazdy na dobrym poziomie.
Komfort
4,0
Widoczność
Jestem wysoki i jedynie na światłach muszę się lekko wychylic do przodu,przeż tylną szybę widać mało, ale tę drobną niewygodę niweluje sylwetka auta.
4,0
Ergonomia
Jak to w autach przejętych przez koncern VW ,deska od Audi A3 potwierdza jakość marki wszystko idealnie spasowane i na swoim miejscu ,miejsca na nogi wystarczająco jadąc w dwójkę lub dodatkowo z dzieckiem ,w cztery dorosłe wysokie osoby średnio,tylna kanapa wyjątkowo wygodna ,przeszkadza trochę brak miejsca np. na napoje w drzwiach albo konsoli srodkowej,auta bez podgrzewanych foteli nie maja uchwytu na napoje ,który jest w miejscu przełączników,ale nie narzekam ,jeśli auto stoi na dworze warto poszukać egzemplarza z grzanymi fotelami,rewelacja ,polecam,na poczatku kazdy sie smiał ,a teraz kumpel powiedział ze oddał by wspomaganie i tempomat zeby miec grzane fotele.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Rewelacja nic dodać nic ująć ,nagrzewa się momentalnie nawet podczas silnych mrozów,to zasługa fikuśnej konstrukcji miski olejowej , która ,,oplata,, układ wydechowy.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca w zupełności dla dwóch dorosłych odób,czasami noga pasażera przeszkadza w zmianie biegów.
4,0
Wyciszenie
Silnika ,rewelacja nic nie słychać dopiero jak się ,,wcisnie,, dzwięk z komory dobiega do wewnątrz auta ,ale to mi nie przeszkadza bo ładnie się kręci.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jężdzę na LPG więc mnie to ... ale jest bardzo dobrze i tutaj warto zainwestowac w naprawdę dobrą instalację gazowę ja mam osobiście KME i odpukać rewelacja ,i więcej nie znalazłem opinii negatywnych dotyczących tej instalacji.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena nie jest może niska, no ale to nie francuz tylko model z koncernu VW
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To zależy co dla kogo jest ważne ,ja lubię jak wszystko gra ,faktem jest że tapicerka,czyli boczki drzwi trochę trzeszczą ,prawdą jest że auto przecieka i tutaj obalam mit że jak pisał jeden z użytkowników że auto przecieka od spodu z boku i góry ,totalna bzdura chyba ze zamiast zaslepek gumowych miał trociny z wikolem, prawdą jest natomiast że kazdy seat Leon i Toledo przecieka a dokładniej drzwi kierowcy i pasażera , wynika to z faktu iż inżynierowie VW trochę popłyneli ,w kazdym normalnym aucie zdejmując boczek ukazuje nam sie cały bajzel tzn podnosnik szyb lub jego mechanizm ,głośnik i reszta tego bałaganu,ale nie w koncernie VW,tytaj sciągając boczek ukazuje się blacha dookoła której biegnie uszczelka fiankowa i to ona jest przyczyną problemu wody w dywanikach a raczej pod nimi bo dodykajac dywanik jest on suchy poniewaz woda dostaje się pod pierwsze wygłuszenie pod dywanikiem ,które jak to w grupie VW pokryte jest warstwą odporną na przeciekanie i dopiero sćiągajęc boczne plastiki przy progu( warto to zrobić przed zakupem ,nic nie urwiemy wszystko trzymają blaszki a nie jakieś klipy jak w Fordach)możemy poczyć mały stawek pod nogami kierowcy i pasażera,naprawa tego defektu to 10 minut pracy dla każdej strony,wystrczy zdemontowacć boczek i przeciągnąć blachę między stykiem z drzwiami sylikonem,opisane jest to na forum dot. passata ta sama konstrukcja, ja przy okazji posklejałem boczki i jiż nie skrzypią.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
NIC

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon I Hatchback