Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon I Hatchback

Piotrek, 2 lata temu
Silnik 1.6 105KM 77kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 253 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004 - Oceń swoje auto
3,64
11% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
3,0
Całokształt
Silnik - bardzo tani w naprawach, bierze olej, przyzwoita dynamika w mieście a na autostradzie wybieram raczej prawy pas :) . Skrzynia biegów- dość krótka więc na autostradzie trzeba liczyć się z obrotami 3500 obr/min +. Biegi wchodzą pewnie. Układ jezdny- wspomaganie kierownicy to nie poziom yarisa ale na pewno nie zmęczymy się prowadząc leona. Układ kierowniczy jest precyzyjny a auto nie podpiera się lusterkami w zakrętach. Karoseria- niestety ale pojawia się tutaj ten sam problem jak w a3 i golf czyli rdza na prawym błotniku przez źle zaprojektowane nadkole :/ . Hamulce- bardzo dobrze dozowalne i hamują całkiem dobrze. Widoczność - prawe lusterko za małe, tylna szyba bezużyteczna a reszta w normie. Ergonomia - trasa 200km bez problemu, większych nie robiłem więc nie wypowiem się. Wentylacja i ogrzewanie- klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, w zimę nie można narzekać na gorący nawiew jednak podgrzewanie tylnej szyby poddało się i nie działa na 80% powierzchni szyby (popękane ścieżki na szybie). Wyciszenie - do 120 km/h jest dobrze a przy szybszej jeździe (140-160km/h) jest za głośno aby komfortowo jechać. Przestrzeń dla kierowcy - 188 cm wzrostu = problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i miejscem na prawą nogę. Przestrzeń dla pasażerów - w środku spokojnie zmieszczą się 4 osoby 180 cm wzrostu i nie będą narzekać na miejsce na nogi czy głowę. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej dla ozdoby ponieważ nikt nie chciałby siedzieć tam dłużej niż 5 minut :/ . Audio - podstawowe radio seat sound system na CD gra przyzwoicie, nic nie trzeszczy a dzięki dobremu spasowaniu wnętrza basy nie wprawiają plastików w wibracje. Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat). Wymiana kompletnego zestawu rozrządu, klocków i tarcz (przód i tył),olej + filtry, nabicie klimatyzacji, rolka od paska alternatora i przegląd całego auta po zakupie to koszt 2000zł (części + robocizna). Instalacja gazu (sekwencja BRC) - 2700zł za instalację i przegląd zerowy oraz 200zł za przegląd coroczny z wymianą filtrów instalacji. Auto bardzo dobrze chodzi na gazie. Spalanie - 7-8 litrów gazu, benzyna praktycznie identycznie. Oświetlenie - światła mijania zdecydowanie za słabe patrząc na dzisiejsze standardy. Czy kupiłbym ten samochód ponownie? Raczej tak.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik - bardzo tani w naprawach, bierze olej, przyzwoita dynamika w mieście a na autostradzie wybieram raczej prawy pas :) .
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia biegów- dość krótka więc na autostradzie trzeba liczyć się z obrotami 3500 obr/min +. Biegi wchodzą pewnie.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny- wspomaganie kierownicy to nie poziom yarisa ale na pewno nie zmęczymy się prowadząc leona. Układ kierowniczy jest precyzyjny a auto nie podpiera się lusterkami w zakrętach.
3,0
Karoseria
Karoseria- niestety ale pojawia się tutaj ten sam problem jak w a3 i golf czyli rdza na prawym błotniku przez źle zaprojektowane nadkole :/ .
Komfort
2,0
Widoczność
Widoczność - prawe lusterko za małe, tylna szyba bezużyteczna a reszta w normie.
4,0
Ergonomia
Ergonomia - trasa 200km bez problemu, większych nie robiłem więc nie wypowiem się.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja i ogrzewanie- klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, w zimę nie można narzekać na gorący nawiew jednak podgrzewanie tylnej szyby poddało się i nie działa na 80% powierzchni szyby (popękane ścieżki na szybie).
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy - 188 cm wzrostu = problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i miejscem na prawą nogę. Przestrzeń dla pasażerów - w środku spokojnie zmieszczą się 4 osoby 180 cm wzrostu i nie będą narzekać na miejsce na nogi czy głowę. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej dla ozdoby ponieważ nikt nie chciałby siedzieć tam dłużej niż 5 minut :/ .
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie - do 120 km/h jest dobrze a przy szybszej jeździe (140-160km/h) jest za głośno aby komfortowo jechać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat). Wymiana kompletnego zestawu rozrządu, klocków i tarcz (przód i tył),olej + filtry, nabicie klimatyzacji, rolka od paska alternatora i przegląd całego auta po zakupie to koszt 2000zł (części + robocizna). Instalacja gazu (sekwencja BRC) - 2700zł za instalację i przegląd zerowy oraz 200zł za przegląd coroczny z wymianą filtrów instalacji.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zdecydowanie lepszy wybór niż zjeżdżone a3 i oklepany z każdej strony golf.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 105KM 77kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon I Hatchback