Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Leon III CUPRA ST Facelifting

Dedis, 4 lata temu
Silnik 2.0 TSI 290KM 213kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 20 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Leon III CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 290KM 213kW 2018-2019 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : nie lubię DSG, ale to jest na prawdę dopracowane
Zawieszenie : obniżone "hot kombi" a jest bardzo wysoki komfort (kosztem sportowego prowadzenia)
Silnik : skromne zużycie jak na takie osiągi i masę (1500kg)
4,0
Całokształt
Szybkie kombi o sportowym zacięciu, ale bez wyraźnych genów hot hatcha - to najkrótsza charakterystyka tego auta. Jeśli ktoś szuka zwinnego, twardego, zwartego "wariata" to to zły adres. To jest przyjemne auto do dynamicznej i przyjemnej jazdy na codzień, wożenia rodziny, robienia tras itd.
Wrażenia
4,0
Silnik
PLUSY: To że mocny to oczywiste. Potrafi być ekonomiczny, o czym później. Ładnie się zbiera z niskich obrotów - bardzo dobra elastyczność. przy zwykłej, dyamicznej jeździe DSG rzadko musi go wkręcać ponad 3tys rpm. Nie łapie zadyszki aż do końca obrotomierza (co jest typowe w nowych turbo-benzynach), chłodnica oleju trzyma temperaturę w ryzach - nie udało mi się go jeszcze zgrzać ponad 105stC, cichy, ale słychać wyraźnie turbinę co jest miłe. MINUSY: Mocno wyczuwalny turbo lag, czyli zwłoka od wciśnięcia gazu do osiągnięcia pełnego impetu (około 1s), poza dźwiękiem turbo, brak brzmienia.. brzmi równie pasjonująco co 1.4 tsi... , rezonator pomijam, bo to równie fajne jak plastikowy biust.
4,0
Skrzynia biegów
PLUSY: Na pewno najlepsze DSG jakim jeździłem (jeździłem już kilkoma). Ma przyjemny, przewidywalny, płynny "ciąg" przy manewrach parkingowych. Nigdy nie przeciąga biegów, działa bardzo płynnie, nie redukuje gdy nie potrzeba - pozwala silnikowi "pójść z płuca". Błyskawiczny kickdown. Nie gubi się przy niskich prędkościach i nagłych zrywach (jak to DSG mają w zwyczaju). MINUSY: nie pozwala dokręcać do odcinki - zmienia bieg sama niezależnie od trybu - porażka. Reakcja na manualną zmianę potrafi być ospała, szczególnie przy niskich obrotach - wtedy nie za bardzo dodaje gazu do redukcji (dopiero przy wyższych obrotach, a i wtedy międzygazy nie są zbyt całkiem trafione - potrafi szarpnąć)
4,0
Układ jezdny
Oceniłem wysoko dlatego, że wiedziałem co kupuję - auto mimo 19stek jest naprawdę komfortowe w trybie comfort (jest dużo większy komfort niż w zwykłym civicu "ufo2" na 17"). Jest sprężyście, ale nie twardo (dopiero większa dziura bardzo szybko "zamyka" skok amortyzatora). Auto idzie płasko, stabilnie i nie kołysze w żadnym trybie. ALE nawet w trybie cupra (kiedy jest już twardo) auto dalej nie "idzie" za kierownicą (z progresywnym przełożeniem - tylko 2,1 obrotu od oporu do oporu co jest super). Reakcje na zmiany kierunku są ospałe i stłumione, brakuje czucia i informacji zwrotnych na kierownicy. Tutaj układ kierowniczy też porównam do zwykłego civica - honda ma co najmniej o klasę lepszy układ kierowniczy, auto reaguje o wiele szybciej i chętniej (ma lepszy tzw "turn in") dając dużo więcej spowrotem. O civicu Typer FN2, czyli "prawdziwym" hot hatchu (którego miałem wcześniej) nie wspomnę - PRZEPAŚĆ na korzyść hondy. Jedyny plus cupry to przyjemny opór przy pracy układu. Czasem, szczególnie w trybie comfort czuć kompromis "uniwersalnego" zawieszenia - brakuje tłumienia.
5,0
Karoseria
ładna.
Komfort
4,0
Widoczność
za nisko lusterko wsteczne - zasłania bardzo dużo wysokim kierowcom (mam 188cm)
3,0
Ergonomia
fotel ma za krótkie siedzisko (mam "zwykłe" fotele - nie kubły ze względu na większy komfort). Obsługa dotykowa multimediów jest wkurzająca. Wspomniane lusterko. Plus za miejsce na prawe kolano (dużo więcej miejsca niż w siostrzanej octavii)
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zastrzeżeń, ale nie jest to volvo
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nie jest to octavia, ale dla 4 dorosłych pasażerów jest wystarczająco. bagażnik szału nie robi, ale wystarcza
4,0
Wyciszenie
spodziewałem się że będzie gorzej. Pomaga 7bieg (170kmh jest przy 3tys rpm)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnio, bez szybkich tras i dużych miast potrafię się zamknąć w 8 litrach. W cyklu mieszanym da się zejść poniżej 7, ale tylko przy uważnej jeździe. Rekord na pozamiejskiej trasie to 6,3. Jak dojdą wspomniane wyżej autostrady i miasta to jest 9, ale rzadko ponad 10. Bardzo szybka trasa 200kmh, tempomat non stop to 13. Kilka zwężek i "normalnych" prędkości i średnia z takiej trasy to koło 11.
4,0
Stosunek jakość/cena
pełna wersja bez kubełków i skóry to 175tys katalogowo. Po rabatach 150tys za bardzo szybkie, full wyposażone, wygodne, ładne auto z którego czasem jest nieco frajdy. Uważam że obecnie na rynku to jedna z lepszych propozycji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
klamka pasażera się zacina, coś brzęczy w słupku
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 TSI 290KM 213kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Leon III CUPRA ST Facelifting