Szukaj

Informacje o Seat Leon III CUPRA ST Facelifting

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Seat Leon III CUPRA ST Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Promień skrętu 5,2 m
Długość 4538 mm
Szerokość 1816 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1975 mm
Wysokość 1439 mm
Rozstaw osi 2631 mm
Rozstaw kół - przód 1536 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Zwis przedni 855 mm
Zwis tylny 1052 mm
Prześwit 157 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1043 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 972 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1470 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 587 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie + Silnik

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Bartek
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Seat Leon III
Chciałem zaczekać trochę czasu i pojeździć tym autem, żeby opinia była pozbawiona jakichkolwiek emocji związanych z nowością auta. Szukałem auta, jak to się mówi i do tańca i do różańca :) a mój budżet był dużo wyższy niż Cupra ST 4drive. Pojeździłem sobie premiumami, później pojeździłem Cuprą i stwierdziłem, że różnica w cenie takich BMW, Mercedesów itp. jest zupełnie nieuzasadniona w stosunku do Cupry. Lepiej różnicę w cenie wykorzystać na porządny tuning. Nie przywiązuję wagi do znaczków, liczy się dla mnie jakość i osiągi. Poza Volkswagenem Golfem Variant nie ma drugiego auta na rynku o takiej praktyczności (kombi), osiągach i jednocześnie tak ujmującej relacji jakość/cena. Przed zakupem kolejnego auta sądziłem, że nie będę w stanie jeździć żadnym innym autem niż z przekładnią manualną, ale DSG 6 przekonało mnie, bo robi świetną robotę. W normalnym trybie cichutko sobie pyrka i bardzo płynnie zmienia przełożenia, tak że jadąc 70km/h jedziemy już na 6-tym biegu. W połączeniu z komfortowym trybem zawieszenia można się wtedy bardzo zaskoczyć, że da się tak płynnie jechać w aucie o sportowych genach i na 19-calowych felgach. To jest właśnie najlepsza rzecz w Cuprze - mogę jechać nią w długą trasę i nie zmęczę się jazdą, mogę jechać nią na tor i będę się dobrze bawić, a do tego do wielkiego bagażnika bez problemu zmieszczę komplet kół na tor (ze złożonymi tylnymi siedzeniami co prawda, ale jednak).
4,7
~P.
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Seat Leon III
Bardzo udany samochód. 2.0 tsi wraz ze stara znajoma dsg 6 razem z haldexem daja zawsze pelna trakcje i katapulte. W miare przestronne, duzy bagaznik oraz jako jedno z bardzo nielicznych kombi ktore jest ładne.
4,1
~Dedis
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 290KM 213kW
Seat Leon III
Szybkie kombi o sportowym zacięciu, ale bez wyraźnych genów hot hatcha - to najkrótsza charakterystyka tego auta. Jeśli ktoś szuka zwinnego, twardego, zwartego "wariata" to to zły adres. To jest przyjemne auto do dynamicznej i przyjemnej jazdy na codzień, wożenia rodziny, robienia tras itd.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 14
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 0
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III CUPRA ST Facelifting